Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2012 om 18:26 #17783578
@wim-v6 wrote:
EGR koeler:
vandaag eens kunnen kijken waar ie zet, best wat werk volgens mij…
Tenzij je de bak erafhaalt, dan kan je er lekker bij :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Willem
Bak gaat er niet af. idd een flinke klus. Staat 2.2 uur voor bij de vod.
Hoop alleen wel dat dit ‘t is. Vec loopt weer prima maar die stank komt mij m’n neus uit en dan is het nu nog koud. Moet er niet aan denken hoe dat er uit komt als ik bij 25 plus in Italie met de kinders in de file sta :puke Als het allemaal lukt wil ik gelijk langs EDS voor een blindplaat voor de egr en een dynorun voor een nieuwe afstelling.Groet jraaf
12 maart 2012 om 17:15 #17783609Vandaag bij de VOD langs geweest. Ben weer erg tevreden. EGR koeler geplaatst. Complete koelsysteem er af plus thermostaathuis en dan ben je er bij….. :vertag
Oude er uit en de tweede hands er in. Pica toont de oude lekkende die er uit kwam. Mijn vod was weer op z’n best. Petje af gasten :afro :wors Gelijk ook de zomer set er weer op.Pica van de EGR koeler.
Zo als je kan zien veel olie langs de zijkanten. Pakkingen gewoon verrot.
Op naar de volgende mod……Groet jraaf
12 maart 2012 om 19:04 #17783580Kun je weer eindelijk heerlijk genieten van je :wors mooie VEC
Hopen we allemaal (toch) :hmmz
12 maart 2012 om 21:40 #17783662AnoniemLid sinds:
1 January 1970@gwriemersma wrote:
Kun je weer eindelijk heerlijk genieten van je :wors mooie VEC
Hopen we allemaal (toch) :hmmz
Helemaal mee eens :jerry
15 maart 2012 om 09:41 #17783557Thanks :thumb
Net de spulletjes binnen gekregen om volgende week de veerpoot lagers te vervangen en beschermringetjes voor de veren te plaatsen. Er zijn 2 maten van die dingen. Heb de dikste besteld en kreeg de dunnere maat er gratis bij, die hadden ze nog liggen :thumbup. Top VOD :afro
Daarna gelijk de zomerset laten balanceren en dan de hele Vec van voor naar achter uitlijnen in Tiel.Pica bij het verhaaltje:
Groet jraaf
15 maart 2012 om 10:23 #17783546AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goed bezig raaf, ik had ook gelijk die lagers vervangen bij het verlagen. Als er wat gebeuren moet dan gelijk goed.
Egr koeling dat is denk ik het zelfde principe als de intercooler15 maart 2012 om 10:39 #17783545@Helmer opelfan wrote:
Egr koeling dat is denk ik het zelfde principe als de intercooler
Zo iets ja, alleen liggen ze in het verlengde van elkaar.
En de interkoeler zorgt uiteindelijk voor meer koude lucht op de inlaat, de egr koeler zorgt voor afgekoelde uitlaatgaslucht welke volgens mij als ik het goed gezien heb weer terug voert naar de turbo en dan weer de interkoeler in LOL :afroGroet jraaf
15 maart 2012 om 18:59 #17783362weer goed bezig Jurg
;)15 maart 2012 om 19:32 #17783761AnoniemLid sinds:
1 January 1970LOL :wtf haha wat hebben ze ons aangedaan om dit soort technisch ongemak haha :jerry
@jraaf wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Egr koeling dat is denk ik het zelfde principe als de intercooler
Zo iets ja, alleen liggen ze in het verlengde van elkaar.
En de interkoeler zorgt uiteindelijk voor meer koude lucht op de inlaat, de egr koeler zorgt voor afgekoelde uitlaatgaslucht welke volgens mij als ik het goed gezien heb weer terug voert naar de turbo en dan weer de interkoeler in LOL :afroGroet jraaf
16 maart 2012 om 08:10 #17783759Goed bezig Raaf ! :thumbup
16 maart 2012 om 20:01 #17783762@speaker wrote:
Goed bezig Raaf ! :thumbup
Thanks Peet :thumb
Alleen………………………………………….
Na 120 km gereden te hebben toch weer uitlaatgasstank binnen in!! :swear Fucking Fiat blok!
Het is wel veel minder dan voor de egr koeling vervanging maar toch.Wat kan dit nu zijn? Voorpijp met flex en egr en egr koeler vervangen, interkoeler die lekte ook vervangen, nieuwe turbo er op. Begint me nu toch echt wel het plezier te ontnemen :fy1
Iemand nog suggesties??VOD vond wel dat het blok behoorlijk onder de roet en olie zat maar gek genoeg verbruikt ie totaal geen olie.
Oude troep van de lekkende interkoeler waarschijnlijk. Maar goed ook de vod kon geen ‘ lek’ vinden.Zou het een slang kunnen zijn van het inlaatsysteem? Maar waarom komt di stank dan vooral via mijn luchtroosters naar binnen???
Suggesties zijn welkom voordat ik dat hele blok uit elkaar laat halen :(Groet jraaf, Opel rijder!
16 maart 2012 om 21:55 #17783763Jonge jonge, het zit je ook niet een beetje tegen of niet dan. Heb echt enorm veel respect dat je nog geduld kunt opbrengen om met deze auto verder te gaan. Ik was 5 reparaties geleden al lang afgehaakt hahahaha..
Ik hoop voor jou dat het een keer mee gaat vallen..
16 maart 2012 om 22:27 #17783764Geen verstuiver die niet goed zit of slecht word oid??? Geen Hulpverwarming waarvan de uitlaat niet goed meer is, of verkeerd ligt??
Willem
16 maart 2012 om 22:36 #17783765Even de motorkap open doen en kijken waar het vandaan komt.
Rechts voor zit de luchtinlaat dus daar komt het naar binnen. Uit ervaring weet ik dat het best een grote hoeveelheid moet zijn voordat je het ruikt.
Kijk eens of er geen slang van je carterontlucting los ligt, die krengen willen ze nog wel eens losstoten met zo’n reparatie, en dat ruik je meteen. Dat soort dingen zie je het beste ‘s morgens vroeg als het nog koud is, dan condenseert de lucht wat makkelijker en zie je makkelijker de witte rook.
17 maart 2012 om 09:50 #17783766AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tis maar wat met de dieseltjes. Kleine troost je bent niet de enige met een stinkie diesel. Zo af en toe stinkt mijn diesel ook :swear
17 maart 2012 om 10:20 #17783767Ik weet dat het geen oplossing van het probleem is maar misschien wel van het symptoon, koolstof interieur filter plaatsen, deze zou alle luchtjes moeten filteren.
Misschien zelf alles insoppen (verzichtig, en op de niet elektrische delen) en kijken waar het eventueel lekt onder de motor.
17 maart 2012 om 18:17 #17783768Hey Jurgen,
Ik heb hetzelfde gehad, diesel lucht binnen. Afdichtring onder 1 van de verstuivers was slecht/kapot. Heeft me ook nog een nieuwe verstuiver gekost destijds, omdat deze gesneuveld was met eruit halen. Moest eruit met zo’n slagkoker ( verstuiver koste toen 175 euro dacht ik).
Heb toen wel alle 4 de ringen vervangen, en de overige 3 verstuivers laten reinigen.By-the-way. Na verloop van tijd kwam het weer terug, toen had ik al besloten om de auto weg te doen…….. Had geen zin om die hele zooi nog eens los te halen…..
17 maart 2012 om 18:37 #17783769De Opel Insignia,de beste auto die we ooit gemaakt hebben!
Of dat zo is weet ik niet,maar dat de Vectra C het niet is weet ik wel.
Bedoel het niet denigrerend maar als je dat allemaal zo leest op het vectra gedeelte :hmmz
17 maart 2012 om 19:12 #17783770Ja deze motor is ook geen opel motor, het is een fiat motor.
En weg doen is ook zonde voor deze schitterende vectra!!!! :wors
Maar het kost zo wel een fortuin aan reparatie kosten voor de motor.
En die besteed Jurgen liever aan iets anders voor de vectra.
Ik had vorige week mijn benzinedrukpomp stuk van mijn 2.2, dat is ook een duur geintje :vertagGr Jurgen
17 maart 2012 om 19:17 #17783771Je hebt onderhand bijna een nieuw blok in de vectra???
Succes ermee!
18 maart 2012 om 00:09 #17783772AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RonaldH wrote:
De Opel Insignia,de beste auto die we ooit gemaakt hebben!
Of dat zo is weet ik niet,maar dat de Vectra C het niet is weet ik wel.
Bedoel het niet denigrerend maar als je dat allemaal zo leest op het vectra gedeelte :hmmz
Op de fiat diesels na zie ik bij ons in de werkplaats vrijwel nooit vectra’s staan voor reparatie. Dit in tegenstelling tot de astra h, die zie ik weer heel veel met storingen.. Dus een vectra c is absoluut geen slechte of onbetrouwbare auto hoor.
18 maart 2012 om 10:21 #17783773Dan zijn er waarschijnlijk Weinig Vectra’s daar????
Deze Vectra’s staan bij ons van lieverlee wel bekend om Stervende CIM’s Klagende Terrunits, en Uitgefikte REC’s… etc etc..
Willem
18 maart 2012 om 13:09 #17783774Dus een vectra c is een slechte auto Wim?
18 maart 2012 om 13:24 #17783775Kijk eens wat Wim zegt , rondom de verstuivers of je al tekenen ziet van zwarte troep oid.
Ik had dat ook bij verstuiver 1 en dat gaf echt pittige stank. Branderplaatjes kosten nog geen 50 cent per stuk , en het werk opzich is het ook niet.Heb je eigenlijk wel eens met je neus boven het blok gehangen. Misschien heb je er geen neus voor, maar ik kan het meestal wel opsporen… terwijl mijn maat met z’n garage helemaal niks ruikt !
Verder zou het pijpje van de carterontluchting er niet helemaal jofel inzitten (wat Yf1zr ook al zei) . Ik vind dit persoonlijk een rare constructie hoe deze ‘vast’ zit ! Deze vind je achterop je blok , een centimeter of wat naast je EGRklep en cooler .Suc6 man ! :thumbup
18 maart 2012 om 16:36 #17783776Hey jongens, thanks voor de tips en het meedenken. Misschien da’k eens bij jou moet aanrijden Peet. Heb het idee dat mijn neus het prima doet maar toch….2 neuzen ruiken meer dan een LOL :jerry
Maar als ik boven het blok hang, heb ik links bij de luchtinlaat iets wat omhoog blaast maar dat stinkt niet. En rechts bij de vacuum slang ook iets wat omhoog blaast maar dat stinkt ook niet. Denk dat het de luchtstroom veroorzaakt door mijn Fan die draait na een stief stukkie rijden :afro
Dat van de injector was een 3 maanden terug ook mijn eerste gedachten toen ik je how2 van het vervangen van de brandplaatjes zag nadat je dat had gedaan. Maar de boel lijkt kurkdroog, er zit zelfs stof op lijkt het LOL. zie pica
M’n carterontluchting zit er goed in en is zo als gebruikelijk volgens mij licht zweterig, misschien dat daar een nieuwe pakking in moet of zo. Maar zo als Peter al zegt het is een rare construcie die je zo met het handje er uit trekt. Zie pica.
EGR klep zit er nieuw op zoals je op de pica kunt zie en ook die vertoont geen smeersel langs de zijkanten.
Zie pica.
Wat mij nu echter wel op valt is dat het BERUCHTE STANGETJE in een plasje zwart vloeistof staat bij elk nokje. Ook veel zwart roet er om heen :hmmz Die jonge is dus 60.000 KM geleden vervangen voor een compleet nieu gemodificeerde :fy1 Lijkt wel of ie op elk punt olie of smeurie er uit gooit.
Zie pica.
Zou dat de stank kunnen veroorzaken? Let wel het is al wel sinds de egr koeling reparatie met 80% afgenomen.Groet jraaf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.