Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2012 om 17:40 #17783716
@paazhaaz wrote:
Top dat je er mee doorgaat. Ik heb het opgegeven. Was de reparaties hartstikke beu.
PAAZHAAZ! Daar was je! Ik was je al een tijd kwijt op het forum. Nu snap ik waarom :(
Geen Vec meer voor jou….jammer. Maar goed je uitleg is duidelijk.
Was toch nog altijd benieuwd hoe je APK avontuur zou aflopen na de DPF actie, of heeft ie dat niet meer gehaald? En ben je nu een blijde seat rijder king:Groet Jurgen (jraaf)
28 februari 2012 om 15:16 #17783717@jraaf wrote:
@GTS2.2DTI wrote:
Met alle respect, maar je hebt toch best al wel veel shit met de Vec gehad of niet dan. Heb je nou niet het gevoel dat je op die auto aan het leeglopen bent?
Zelf zou ik er al helemaal schijtziek van zijn geworden zo onderhands hahaha
Leeg lopen? Leeg lopen?! In Afrika! Daar lopen ze pas leeg! :jerry :jerry :jerry
Tja wat kan ik zeggen en doen? Het geld wat er aan reparaties in zit krijg je er nooit meer uit. Dan had ik ‘m gelijk bij de eerste vette rep. (inlaatspruitstuk) moeten laten staan.
Nu ben ik inderdaad een compleet nieuwe corsa verder :vertag Echter heb ik er ook heel veel plezier van. Er is relatief makkelijk op te modden en er is steeds meer voor te krijgen :wub Voorts geeft ie me nog steeds de ruimte voor de familie (heb 3 koters en wil niet in een busje rijden) en lach ik me soms helemaal een slag in de rondte als ik weer een lease audi achter me heb gelaten met m’n OPEL! Wil er dan ook nog meer PK uit persen en zo lang ie niet onder m’n kont weg rot blijf ik ‘m repareren.Ik geef het niet zo snel op :mrgreen:
Groet Jraaf Opel rijder.Hey jraaf,
Hoeveel kilometer heeft je auto gereden op het moment?
Ben namelijk wel benieuwd wanneer de reparaties komen.. :hmmzGrt Steevens
28 februari 2012 om 18:18 #17783718@Steevens wrote:
[
Hey jraaf,
Hoeveel kilometer heeft je auto gereden op het moment?
Ben namelijk wel benieuwd wanneer de reparaties komen.. :hmmzGrt Steevens
U vraagt wij draaien:
Inlaatspruitstuk 06-2009 180.000
Thermostaathuis 12-2009
Drukgroep+Platen+Vliegwiel 01-2010 200.000
Aandrijfashoes links voor 09-2010
APK+Multiriem+olie en filters 10-2010
Accu 10-2010
Grote beurt = distributie set, waterpomp, multiriem, vloeistoffen, aandrijfashoes rechtsvoor en Gasklephuis 04-2011
Subframe+Frictiestangen 05-2011
DPF sensor 07-2011
Uitlaatspruitstuk + Turbo 08-2011 235.000
Startmotor 09-2011
Stabirubbers voor en achter 10-2011
Denso 120Am Dynamo 11-2011
Interkoeler 12-2011
Voorpijp 12-2011
Wielnaaf links voor 02-2012Auto heeft nu 240.000 gelopen. Voor een diesel vrij weinig dus.
In antwoord op de vraag wanneer je de probleempjes mag verwachten….. Bij mij nu gemiddeld om de 3 weken ongeveer vanaf de 230.000 LOL!Groet jraaf
28 februari 2012 om 18:45 #17783719@jraaf wrote:
@Steevens wrote:
[
Hey jraaf,
Hoeveel kilometer heeft je auto gereden op het moment?
Ben namelijk wel benieuwd wanneer de reparaties komen.. :hmmzGrt Steevens
U vraagt wij draaien:
Inlaatspruitstuk 06-2009 180.000
Thermostaathuis 12-2009
Drukgroep+Platen+Vliegwiel 01-2010 200.000
Aandrijfashoes links voor 09-2010
APK+Multiriem+olie en filters 10-2010
Accu 10-2010
Grote beurt = distributie set, waterpomp, multiriem, vloeistoffen, aandrijfashoes rechtsvoor en Gasklephuis 04-2011
Subframe+Frictiestangen 05-2011
DPF sensor 07-2011
Uitlaatspruitstuk + Turbo 08-2011 235.000
Startmotor 09-2011
Stabirubbers voor en achter 10-2011
Denso 120Am Dynamo 11-2011
Interkoeler 12-2011
Voorpijp 12-2011
Wielnaaf links voor 02-2012Auto heeft nu 240.000 gelopen. Voor een diesel vrij weinig dus.
In antwoord op de vraag wanneer je de probleempjes mag verwachten….. Bij mij nu gemiddeld om de 3 weken ongeveer vanaf de 230.000 LOL!Groet jraaf
Hey Jraaf,
Ik neem aan dat je een aantal zaken ook preventief vervangen hebt..??
Om de 3 weken een reparatie.. :(Grt Steevens
28 februari 2012 om 18:50 #17783720Ik ben wel van de preventieve kant maar alle onderdelen die vervangen zijn waren ook daadwerkelijk aan vervanging toe. Het is een heerlijk snel en krachtig blok maar ook erg complex en storings gevoelig.
Groet jraaf
28 februari 2012 om 19:02 #17783721Maargoed, je hebt nu wel een nieuwe Vec. Zo onderhand.
:thumb :thumb
28 februari 2012 om 20:22 #17783722Heb zelf ook zitten kijken naar vec met 1.9cdti
Maar idd zoals jurgen al zegt “storingen”
Heb nu b met 2.2dti tja wel heel iets anders maar zo vreselijk simpel en betrouwbaar28 februari 2012 om 20:45 #17783723AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als ik het goed heb is jou Vectra van 2004? En ik zie in de lange lijst van reparaties dpf sensor? Mijn Vectra 2006 heeft dat niet
28 februari 2012 om 20:49 #17783724@Helmer opelfan wrote:
Als ik het goed heb is jou Vectra van 2004? En ik zie in de lange lijst van reparaties dpf sensor? Mijn Vectra 2006 heeft dat niet
Wees blij!!
28 februari 2012 om 20:51 #17783725@gwriemersma wrote:
Heb zelf ook zitten kijken naar vec met 1.9cdti
Maar idd zoals jurgen al zegt “storingen”
Heb nu b met 2.2dti tja wel heel iets anders maar zo vreselijk simpel en betrouwbaarmijne heeft tot nu toe echt niks aan storingen…. ik heb ook de 120 pk uitvoering, die verwschilt nogal met de 150 pk uitvoering inderdaad. (hij is te koop voor weinig hoor :thumb )
Groet EriC
28 februari 2012 om 20:54 #17783726@Edvries wrote:
@gwriemersma wrote:
Heb zelf ook zitten kijken naar vec met 1.9cdti
Maar idd zoals jurgen al zegt “storingen”
Heb nu b met 2.2dti tja wel heel iets anders maar zo vreselijk simpel en betrouwbaarmijne heeft tot nu toe echt niks aan storingen…. ik heb ook de 120 pk uitvoering, die verwschilt nogal met de 150 pk uitvoering inderdaad. (hij is te koop voor weinig hoor :thumb )
Groet EriC
;) Al gezien maar als ik de wissel maak wordt het een c2 :( Sorry Eric
28 februari 2012 om 20:55 #17783727@gwriemersma wrote:
@Edvries wrote:
@gwriemersma wrote:
Heb zelf ook zitten kijken naar vec met 1.9cdti
Maar idd zoals jurgen al zegt “storingen”
Heb nu b met 2.2dti tja wel heel iets anders maar zo vreselijk simpel en betrouwbaarmijne heeft tot nu toe echt niks aan storingen…. ik heb ook de 120 pk uitvoering, die verwschilt nogal met de 150 pk uitvoering inderdaad. (hij is te koop voor weinig hoor :thumb )
Groet EriC
;) Al gezien maar als ik de wissel maak wordt het een c2 :( Sorry Eric
Terecht! veel mooier! Maar wel duurder..
28 februari 2012 om 20:58 #17783728@Helmer opelfan wrote:
Als ik het goed heb is jou Vectra van 2004? En ik zie in de lange lijst van reparaties dpf sensor? Mijn Vectra 2006 heeft dat niet
Als je geen DPF sensor hebt heb je ook geen DPF :jerry
Wees blij dat je geen slachtoffer bent van die :swear linkse hobby.Als je ‘m dan laat tunen scheelt dat zo 15 tot 20 PK.
Ik ben er al een tijd mee bezig om ‘m er zonder problemen tussen uit te kunnen halen.
Hij staat namelijk vermeld op je kentekenbewijs. Bij de APK moet er dus onder hangen en je moet door de roetmeting komen.Groet Jraaf
28 februari 2012 om 21:01 #17783729@Edvries wrote:
@gwriemersma wrote:
@Edvries wrote:
@gwriemersma wrote:
Heb zelf ook zitten kijken naar vec met 1.9cdti
Maar idd zoals jurgen al zegt “storingen”
Heb nu b met 2.2dti tja wel heel iets anders maar zo vreselijk simpel en betrouwbaarmijne heeft tot nu toe echt niks aan storingen…. ik heb ook de 120 pk uitvoering, die verwschilt nogal met de 150 pk uitvoering inderdaad. (hij is te koop voor weinig hoor :thumb )
Groet EriC
;) Al gezien maar als ik de wissel maak wordt het een c2 :( Sorry Eric
Terecht! veel mooier! Maar wel duurder..
Moah :puke dan doe je toch de ‘nose job’ :mrgreen:
Groet jraaf28 februari 2012 om 21:04 #17783730:wors Dat is aan jou alleen jurg ere wie ere toe komt
zal dit weekend hier eens naar kijken denk ik
http://link.marktplaats.nl/535456904″ onclick=”window.open(this.href);return false;28 februari 2012 om 21:07 #17783731@gwriemersma wrote:
:wors Dat is aan jou alleen jurg ere wie ere toe komt
zal dit weekend hier eens naar kijken denk ik
http://link.marktplaats.nl/535456904″ onclick=”window.open(this.href);return false;veel km’s zeg…. geen leer, geen navi, schades, spruitstuk aan de beurt… ik zou er goed overna denken…
28 februari 2012 om 21:09 #17783732@gwriemersma wrote:
:wors Dat is aan jou alleen jurg ere wie ere toe komt
4Thanks :thumb
Maar het is niet echt moeilijk. En ik had goede hulp van Simaan.
Moet om de kosten te besparen een beetje geluk en geduld hebben op de auto demontage bedrijven.
De kleur zwart geeft nog eens het voordeel dat je niet hoeft te spuiten.Groet jraaf
28 februari 2012 om 21:11 #17783733Km niet zo belangrijk maar heb er nog een aantal op lijstje staan wordt een rond ritje nederland vrijdag ochtend weg slapen in zeeland en dan via rest nederland terug naar groningen
28 februari 2012 om 21:12 #17783734@gwriemersma wrote:
Km niet zo belangrijk maar heb er nog een aantal op lijstje staan wordt een rond ritje nederland vrijdag ochtend weg slapen in zeeland en dan via rest nederland terug naar gronigen
Leuk, veel plezier. En idd, beter een met drie ton die goed verzorgd is als 1 met 150 erop die afgetrapt is.
28 februari 2012 om 21:14 #17783735Yep
Sorry jurg voor al deze -offtopic zooi :afro
28 februari 2012 om 21:18 #17783736@gwriemersma wrote:
Yep
Sorry jurg voor al deze -offtopic zooi :afro
-offtopic :jerry no problemo man. Als Eric met een C zich roert weet je dat het vuil wordt :jerry :jerry
Jammer hoor dat we je moeten gaan missen hier Eric
Groet jraaf28 februari 2012 om 22:24 #17783737@jraaf wrote:
@gwriemersma wrote:
Yep
Sorry jurg voor al deze -offtopic zooi :afro
-offtopic :jerry no problemo man. Als Eric met een C zich roert weet je dat het vuil wordt :jerry :jerry
Jammer hoor dat we je moeten gaan missen hier Eric
Groet jraafGaattie verhuizen???
Greets Roel.
28 februari 2012 om 22:51 #17783738Ik heb nog 1 van de weinige z19dth motoren zonder dpf :jerry gewoon lekker dat roet naar buiten gooien.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
29 februari 2012 om 08:14 #17783739@jraaf wrote:
@gwriemersma wrote:
Yep
Sorry jurg voor al deze -offtopic zooi :afro
-offtopic :jerry no problemo man. Als Eric met een C zich roert weet je dat het vuil wordt :jerry :jerry
Jammer hoor dat we je moeten gaan missen hier Eric
Groet jraafEhhh, ja sorry Raaf, ik heb een reputatie hoog te houden als het om onzin gaat…
29 februari 2012 om 16:37 #17783740Vandaag de diagnose gesteld.
EGR kapot en EGR koeling ernstig lek. MAF waarde ook wat aan de lage kant.
Stap 1 nieuwe EGR en gelijk afdoppen
Stap 2 EGR koeling op de sloophalen, indien niet te vinden een nieuwe er in.
Stap 3 t.z.t. LMM vervangen.Wordt vervolgd en pica’s volgen.
Groet raaf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.