Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2011 om 15:35 #17783625
@jraaf wrote:
@speaker wrote:
Nice Jurgen !
Ik begrijp alleen uit je verhaal dat je keek voor een set van 400pond ?!
Met engelse koplampen ga je het hier niet redden hoor !!Een Engelse set gaat prima passen. Je dient bij een Orginele xenon en/of afl set alleen een extra zekering te steken in ik meen positie 13 (heb ff de info niet bij de hand)in de zekeringkast in je motor ruimte. Die zorgt er dan voor dat het lichtbeeld voor rechtsrijdend is en niet links rijdend. Is een mooi weetje wat ik van een Noor heb opgepikt op een engels forum :jerry
Safe driving Jurgen
Oow… dat trukje kende ik nog niet !!
Zeker van Kenp !?!
Heb ik ook heel wat kontakt mee gehad. Hij heeft op zijn C1 een automatische achterklep gemaakt !! Aardige gast !
Als ik daar in de buurt ben ga ik ff langs !23 juni 2011 om 15:43 #17783626@CAlberts wrote:
@jraaf wrote:
@CAlberts wrote:
Ik heb bezine, dus dat gaat hem niet worden..
Zijn het plakringen…? Daar heb ik wel interesse naar… :angel
Yep, dubbelzijdig, de pinnetjes heb ik er af gesneden :fy1 Neem ff de maat op van je toeren teller.
of 9,4 of 10 doorsnee, deze zijn 9,4Safe driving Jurgen
Dan moet ik hem er dus eerst uithalen..?!
Wat wil je er eigenlijk voor hebben dan?Is prima te doen hoor. maar je kunt ook wel een redelijke schatting maken terwijl ie nog ingebouwd is.
Post ff een pica van je tacho, kan ik ‘m vergelijken.@sfr wrote:
Nee klopt, gaat zo snel dat inbouwen :jerry Heb alleen foto met h7 lampen en een met afl koplampen, niet zo boeiend..
Moah Before and after pica’s zijn erg in trek hoor. :jerry :kewlpics
Safe driving Jurgen
23 juni 2011 om 18:17 #17783627Hier mijn tacho (beetje stoffig king:)
24 juni 2011 om 05:24 #17783628Ik zal van ‘t weekend die andere twee tacho’s die ik gescoord had er eens bij pakken. Zo op het eerste gezicht lijkt ‘t op de 10 CM.
Kom er op terug.Safe driving Jurgen.
25 juni 2011 om 08:32 #17783629Hoi Chiel, het lijkt er op dat jou tacho de 10 cm versie heeft. Ik heb ter vergelijk mijn Engelse tacho er bij gepakt van een 2.2 Je kunt op de foto zien dat de toerenteller en sneheids teller te groot zijn van die Engelse voor de ringen die ik heb. Je kunt ze er wel op zetten, naaldje past dan ook nog, maar of je het mooi vindt ?! Je ziet namelijk niet meer de witte rand. De kleine passen wel. Laat maar ff weten wat je er van vindt. Ik zit er over te denken om een fijnmechanika bewerker op te snorren om te vragen of ze die ringen kunnen maken van aluminium en tegen welke kosten. Maar als je ‘m er nu uit haalt en op meet dan weet je het zeker. Want als ik nu de foto’s vergelijk begin ik toch weer te twijfelen. De knop van je dagteller neem ik dan als uitgangspunt en dan lijkt de jouwe weer de kleine versie.
Safe driving Jurgen
25 juni 2011 om 12:00 #1778363026 juni 2011 om 08:22 #17783631Klopt, mijn originele had dat witte randje weer niet. De reden waarom ze twee verschillende maten hanteren heeft te maken met het aantal controle lampjes wat ze kwijt wilden tussen de ringen in. Dat zijn er voor bepaalde modellen .2005 meer geworden.
safe driving Jurgen.
31 augustus 2011 om 18:40 #17783637Eindelijk m’n vec weer op de weg. Was een hele bevalling die een week duurde en er moest een revisie bedrijf met speciaal gereedschap aan te pas komen. Bout moest er uit en een nieuw draad getapt. Nieuw Turbo en uitlaatspruitstuk, Interkooler afgeperst en schoon gemaakt. Airco gelijk ook een grote beurt en alle pijpen schoon als mede alle vloeistoffen en pakkingen nieuw. Nu ff voorzichtig inrijden……. Bankrekening helaas wel leeg nu na het afgelopen jaar :vertag
Pica’s van het euvel…
Boutje wat er uit moest :swear :swear :swear
Turbo met schade sporen… Als ie nog heel was geweest had ie toch vervangen moeten worden. Is namelijk 1 geheel met het uitlaatspruitstuk en die was nog al krom getrokken door de losse bout in combinatie met de vrijkomende hitte :swear
ff sparen en dan weer de draad op pakken, heb nog een ‘Nosejob in de stalling staan :afro
Safe driving Jurgen.31 augustus 2011 om 18:50 #17783638Hopelijk ben je voorlopig kosten vrij Raaf!!!! Zal een behoorlijke duit gekost hebben. Nu weer lekkah toeruh.
Greetz Roel met een I.
1 september 2011 om 07:09 #17783639Balen Jurgen !
Komt niet vaak voor dat een van de binnenste bouten breekt. Maargoed… iemand moet de eerste wezen ( en hoplijk de laatste ! )Nu weer lekker touren !!
18 oktober 2011 om 18:45 #17783645@opel-limbo wrote:
Hopelijk ben je voorlopig kosten vrij Raaf!!!! Zal een behoorlijke duit gekost hebben. Nu weer lekkah toeruh.
Greetz Roel met een I.
Toch nog weer een kostenpost r bij gehad….Startmotor was totaal verbrand. Nieuwe zit er al weer in. Net de Powerflex stabi rubbers voor en achter laten plaatsen en dat is echt een werld van verschil :jerry Voorts bezig met de voltooing van mijn Dbilas luchtfiltersysteem, inlaat zit er al ruim een jaar op en vandaag bij speedequipment de specs van de Dbilas filterkast opgevraagd. Verder wacht ik nog op positief bericht van mijn partner in crime om nu eens aan die nose job te kunnen beginnen :vertag
Pica’s van de Powerflex rubbers.
Achter stabi
Voor stabi
Safe driving Jurgen
29 oktober 2011 om 11:24 #17783646Er was eens iemand die op het idee kwam om een C2 neus op een C1 te zetten. Ik dacht, leuk….. Dat wil ik ook wel en het is meerdere gelukt.
Het scheen allemaal vrij eenvoudig te zijn…….
Slechts een paar extra gaatjes boren……..Na lang beraad en dito onderzoek met m’n gebroeders ten Oosten van het land (die jongens hebben vertrouwen nog hoog in het vaandel staan, Thanks Robert en Simon)
Een lange weg langs allerlei autodemontage bedrijven de volgende onderdelen gevonden voor de Nose job:Zijpanelen
Motorkap
Koplampen
OPC bumper
Mistlampen
Grill set
Bumpermontage frame
Diverse schroeven en popnagels
Koplampstelmotoren
Adapterset voor de mistlampen
En nog wat klein spul……Een doe het zelf garage opgezocht en met de boor, slijptol en een dosis goede moed aan de slag gegaan.
De fotoreportage van de doe het zelf actie dient nog opgeload te worden maar hier vast een eerste resultaat.Het was een zeer intensieve dag waarbij het juist demonteren al ruim 2 uur in beslag nam. Toen eerst alles passen en meten, weer passen en meten…
Dingen fout doen en de brug wel 100 keer omhoog en omlaag, wielen er op wielen er af. Dit doordat de volgordelijkheid nog niet duidelijk was.Bij een SW dien je dus in ieder geval te beginnen met het demonteren van de voorwielen.
Dan de motorkap
Dan de sideskirts
Dan de knipperlichten
Dan de wielkuipen
Dan de zijpanelen
Dan de mistlampen bedrading loshalen
Dan de buitentemperatuur sensor los halen
Dan de bumper
Dan de koplampen…..Vervolgens een lunch pauze gehouden en de bevestigings punten van de zijpanelen op het puntstuk van de bumper eens goed bekeken……
Dat ging niet passen…… Op z’n moment kom je op een ‘ point off no return’ uit. Er moest aan beide kanten met de slijptol een stuk ijzer verwijderd worden anders gingen de nieuwe zijpanelen niet passen. Toen zijn we met de oplossing gekomen dat we het ijzer naar binnen zouden buigen waar het niet in de weg zou zitten. Dit is gelukt zonder dat het afbrak. Mocht het dan onverhoopt allemaal niet passen dan zouden we de rand weer terug kunnen buigen (natuurlijk ook een kans op breuk) maar het risico genomen. En yep nu pasten de zijpanelen.Toen de koplampen passen, die paste prima in het slampanel dus daarvoor hoef je geen andere te kopen, scheelt zeker 2 uur werk :thumbup Voor de bevestiging van de zijpanelen en de koplampen dien je dan nieuwe bevestigings punten te boren. So far so good :afro Koplamen diende ook nog helemaal geprepareerd te worden, dat houdt in, stelmotoren er in, Mtec xenon set overzetten en alle ander lampen.
Na stief 3 uur hadden we toen de zijpanelen en de motorkap plus de koplampen er weer op. Dit was in mijn optiek nog het gemakkelijke gedeelte :vertag Vervolens moesten we de OPC bumper in elkaar zetten…. Man wat een crime is dat! Dat ding bestaat uit 11 onderdelen! Eerst de onderlip er op KLIKKEN, past allemaal net door er met drie man aan te gaan hagen :wtf
Vervolgens de mistlampen met chrome ringen en roosters in elkaar klikken en schroeven, waarbij ik moet zeggen dat de kwaliteit van de lipjes beroerd is! bij de minste scheef gang flappen ze de verkeerde kant op. Gelukkig na heel veel gefrunnik die dingen zonder breuk in elkaar gekregen. maar de kwaliteit vind ik dus echt beneden alle pijl! Vervolgens het onderrooster er in zetten, dat ging redelijk. Het moeilijkst krijg je het laatst:De boven gril dien je in een soort van plastic frame te klikken welke je weer dient te centreren op de koplampen om zo de midden bumperbevestiging op je slampanel te bevestigen en te centreren, dit vereist nog al wat concentratie en geduld. Voor mijn gevoel kreeg ik de onderkant van die gril er niet goed in geklikt. Dit heeft vervolgens z’n weerslag op de bevestiging van de bumper welke je er weer tegen aan dient te monteren…. Goed, met geen mogelijkheid dat rooster er naar mijn idee goed ingekregen maar we moesten verder.
Vervolgens de bumper gemonteerd, dit ging relatief eenvoudig en volgens het boekje. Enig minpuntje is dus dat de bumper in het midden niet lekker aansluit op de bovengril en het chrome afdek stripje (nog) niet gaat passen…. Wel naar redelijkheid alles kunnen afstellen en de bumper zat ook muur vast. Gezien het feit dat we al ruim 7 uur bezig waren hebben we het gelaten met het idee om er nog maar eens een dag aan te spenderen nu we enigzins weten hoe het allemaal werkt.Op weg naar huis ging mijn accu lampje branden en hield mijn rechter knipper er mee op :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
De volgende dag kon ik het niet laten rusten wat die gril betreft en heb mijn vod gebeld. Bumper er weer laten afhalen en de gril door de monteur laten bekijken….Moest toch gaan passen. Monteur heeft gelijk de hele boel uitgelijnd en de bevestiginspunten gelast opdat het plaatje compleet strak er op zit, ik erg blij……. Alleen dat roostertje lijkt nog steeds niet goed te zitten en het chrome afdek stripje past nog niet goed. Het lijkt als of er nog een afdekstripje mist……..Maar goed, vervolgens als een happy muts op weg. TOT……. :swear :swear
Accu lampje weer aan, stuurbekrachtiging viel uit. Dashbord lampjes allemaal aan, tellers bleven hangen en de brandstof pomp stopte er mee, acuu helemaal leeg dus, zelfs geen knipper lichten meer :swear Startkabels er op en starten maar, had allemaal geen zin want de accu laadt niet meer op. Sleep geregeld naar mijn vod en daar staat ie nu. Waarschijnlijk is het mijn dynamo die de geest heeft gegeven want mijn accu is krap een jaar oud. Ik hoop dat het bij die dynamo blijft want ik zit niet te wachten op kapotte stuurunits en of een kapotte CIM module, die is namelijk ook nog geen jaar oud :swear
Kent iemand deze symptomen en weet of het aan de dynamo ligt?????
Hier vast wat pica’s. Dagje zagen en hakken foto’s volgen nog, hier alleen het resultaat.
VOOR DE UITLIJN ACTIE:
NA DE UITLIJN ACTIE:
Safe driving Jurgen
29 oktober 2011 om 12:18 #17783647:thumb :wors :wors :wors :wors
29 oktober 2011 om 13:04 #17783648Hey Jurgen.
Ziet er zeer goed uit zo met de nose job. :thumbMaar balen man, het is idd. te hopen dat het de dynamo is en dat het daar bij blijft.
Succes in ieder geval.Groeten,
Patrick29 oktober 2011 om 16:09 #17783649VET! VET! VET! Jurgen!!! :wors :wors
29 oktober 2011 om 16:50 #17783650Wow. Ziet er goed uit.!!! :thumbup
Hoop voor je dat het alleen de dynamo is.
29 oktober 2011 om 17:44 #17783651Ik vindt het TE toevallig dat je dit hebt. Is er niet toevallig met het monteren van de voorbumper of voorschermen een stekker los geraakt of een kabel klem komen te zitten????
29 oktober 2011 om 18:00 #17783652Errug strak zeg! :wors
Ik had het er met men vrouw vandaag nog over ,dat als mijn neusje per ongeluk in de poeier zit er een C2 neus op komt :D29 oktober 2011 om 18:12 #17783653@GTS Power wrote:
Errug strak zeg! :wors
Ik had het er met men vrouw vandaag nog over ,dat als mijn neusje per ongeluk in de poeier zit er een C2 neus op komt :DNou, ik zou zeggen een ongeluk zit in een klein hoekje ;)
29 oktober 2011 om 18:59 #17783654@Droeftoeter wrote:
@GTS Power wrote:
Errug strak zeg! :wors
Ik had het er met men vrouw vandaag nog over ,dat als mijn neusje per ongeluk in de poeier zit er een C2 neus op komt :DNou, ik zou zeggen een ongeluk zit in een klein hoekje ;)
LOL,
dat zou ik niet kunnen,ben ik te eerlijk voor!!29 oktober 2011 om 19:45 #17783655@Droeftoeter wrote:
Ik vindt het TE toevallig dat je dit hebt. Is er niet toevallig met het monteren van de voorbumper of voorschermen een stekker los geraakt of een kabel klem komen te zitten????
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Maar de auto liep prima toen ik in de avond naar huis ging. Ik heb er toen van af Gronau tot aan Utrecht mee gereden. Alleen m’n accu lampje kwam op eens op. Knipperlichtje was al eerder kaduuk gegaan. Kan een beklemde kabel het veroorzaken dat je accu niet meer op laadt of gelijk leeg getrokken wordt? Die accu is van ongeveer november 2010. Toen alles uitviel heb ik ‘m weer aan de praat gekregen met startkabels en er weer 3 km mee gereden en uiteindelijk hield ie er helemaal mee op. Motor viel gewoon uit. Waarschijnlijk omdat de brandstoftoevoer welke ook elektrisch wordt aangestuurd geen brandstof meer aanvoerde. Lijkt mij dus dat de accu niet meer oplaadt, daar is de dynamo/lichtmachine/generator (of hoe noemen we z’n ding?) toch voor? Dus als de accu nog goed is maar niet meer stroom krijgt om te laden…. Rest de vraag is de dynamo kaduuk door ouderdom? Hij zit er al 235.000 km in. Heb de hele service historie van de Vec en die is nog ooit vervangen. Dit zou toch een ‘ zwak’ punt zijn van de Vec? Of heb ik ‘m door kortsluiting om zeep geholpen. De verlichting werkte prima op het knipperlichtje rechts voor na, Kreeg ook netjes op de bordcomputer de foutmelding.
Maandag weet ik meer dan lichten ze de werking van de dynamo door.
Safe driving Jurgen29 oktober 2011 om 20:15 #17783656@jraaf wrote:
Pica’s van de Powerflex rubbers.
Achter stabi
Voor stabi
Die vind ik wel interessant.
Wat merk je er van? Stugger?Ik verwacht in de winter wel meer gekraak.
29 oktober 2011 om 20:59 #17783657Hulde voor je nosejob Raaf. Sterkte maandag bij je VOD!!!
Greetz Roel met een I.
29 oktober 2011 om 21:10 #17783658Geweldig Jurgen die nieuwe neus :wors :wors … waren de onderdelen al in kleur?? of alles gespoten.
Wat geweldig als je zo handig bent… :thumbup
30 oktober 2011 om 08:52 #17783659MAG IK EVEN MEDEDELEN DAT U ERG GOED BEZIG BENT GEWEEST MET DE NEURSCORRECTIE.
Daar kan Dr Schumacher nog iets van leren :jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.