Vec C1 SW met IPF van EDS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vec C1 SW met IPF van EDS

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17519601
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      origineel gepost door paazhaaz
      Yep:

      Uitlaat eronder uit gehaald.
      Kat + roetfilter lospakken.
      Slijpschijf in het roetfilter gedeelte.
      Uitkappen met hamer en beitel.
      Dichtlassen en weer terughangen.

      Staat ook beschreven in:

      http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213

      Wat betreft de keuring. Da’s even afwachten. Volgende week wordt ie gekeurd. Naar mijn weten zijn de APK normen voor auto’s met roetfilter nog niet zo strak.

      Van de sensor heb ik nu geen last meer. Deze geeft continue 0 kPa drukverschil. Dit betekent ook dat er dus tijdens het rijden GEEN regeneratie meer plaats vindt.

      Anders kun je altijd met de TECH2 het een en ander laten omprogrammeren door de VOD.

      Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ‘t ff weten van de keuring.

      Safe driving Jurgen.

      #17519602
      paazhaaz
        Lid sinds:
        11 November 2007

        origineel gepost door jraaf

        Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ‘t ff weten van de keuring.

        Safe driving Jurgen.

        EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
        Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.

        #17519603
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          origineel gepost door paazhaaz

          origineel gepost door jraaf

          Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ‘t ff weten van de keuring.

          Safe driving Jurgen.

          EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
          Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.

          Bij EDS hebben ze dit in hun tuning programmatuur verwerkt, ik heb ‘m nu dus uit staan, lekkere schone lucht voor de motor:afro

          Safe driving Jurgen

          #17519604
          Erwin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            origineel gepost door jraaf

            origineel gepost door paazhaaz

            origineel gepost door jraaf

            Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ‘t ff weten van de keuring.

            Safe driving Jurgen.

            EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
            Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.

            Bij EDS hebben ze dit in hun tuning programmatuur verwerkt, ik heb ‘m nu dus uit staan, lekkere schone lucht voor de motor:afro

            Safe driving Jurgen

            Die kunnen heel wat bij EDS. Ze halen de begrenzer er al af, zetten de EGR uit, wat kun je nog meer allemaal bij EDS?

            Wordt je roetfilter dan niet sneller vuil als je de EGR uit zet?

            #17519605
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              origineel gepost door Erwin

              Die kunnen heel wat bij EDS. Ze halen de begrenzer er al af, zetten de EGR uit, wat kun je nog meer allemaal bij EDS?

              Wordt je roetfilter dan niet sneller vuil als je de EGR uit zet?

              Yep, maar daar hebben ze ook wat op:afro
              In plaats van om de 5000 kilometer boven de 2000 toeren in z’n 6 regenereren doen ze dat met de EDS software om de 1500 kilometer en in elke versnelling.

              Safe driving Jurgen

              #17519606
              Erwin
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Hoe werkt dat regenereren van de roetfilter eigenlijk?

                #17519607
                paazhaaz
                  Lid sinds:
                  11 November 2007

                  Zie bv onderstaande link:

                  http://nl.wikipedia.org/wiki/Roetfilter

                  #17519608
                  Erwin
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door paazhaaz
                    Zie bv onderstaande link:

                    http://nl.wikipedia.org/wiki/Roetfilter

                    THNX a lot Marco!

                    De deeltjes verzamelen zich in het filter. In het roetfilter worden de afgevangen roetdeeltjes periodiek verbrand, elke 200 tot 1000 kilometer. Deze verbranding wordt wel aangeduid met regeneratie. Voor die spontane verbranding is een temperatuur van ca. 600 graden C nodig, die alleen bij zeer hoge motorbelasting wordt bereikt. Om ook bij lagere motorbelasting tot regeneratie te komen wordt of kunstmatig de temperatuur van het uitlaatgas opgevoerd, of door verhoging van het aandeel stikstofdioxide in het uitlaatgas met een oxidatiekatalysator en/of toevoeging van een additief aan de brandstof, zoals ceriumoxide cerine, de ontstekingstemperatuur van het roet verlaagd. Brandstofadditieven hebben als nadeel dat zij tot asvorming leiden waardoor de standtijd van het filter wordt beperkt. Sensoren in het filter signaleren wanneer deze verbranding, die een aantal minuten duurt, moet gebeuren.

                    Dat verklaart waarom het regenereren normaal in de 6e versnelling gebeurt boven de 2000 toeren.

                    Ik vraag me alleen af hoe EDS het filter reinigt in alle versnellingen, de motor belasting is dan toch veel te licht om de hoge temperatuur te bereiken?

                    #17519609
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      origineel gepost door Erwin

                      Ik vraag me alleen af hoe EDS het filter reinigt in alle versnellingen, de motor belasting is dan toch veel te licht om de hoge temperatuur te bereiken?

                      Ter nuancering, de auto dient wel op ‘ bedrijfs’ temperatuur te zijn.

                      Om te bepalen wanneer het filter aan regeneratie toe is meet het motormanagement doorgaans de drukval over het partikelfilter. Wordt die te hoog, dan zal de ECU het inspuitmoment verlaten, waardoor de uitlaattemperatuur stijgt.

                      Safe driving Jurgen

                      #17519610
                      Erwin
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?

                        #17519611
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          origineel gepost door Erwin
                          Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?

                          Hoi Erwin,

                          Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.

                          Safe driving Jurgen

                          #17519612
                          paazhaaz
                            Lid sinds:
                            11 November 2007

                            origineel gepost door jraaf

                            origineel gepost door Erwin
                            Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?

                            Hoi Erwin,

                            Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.

                            Safe driving Jurgen

                            Toen m’n roetfilter er nog inzat, merkte ik er ook niks van.
                            Volgens mij neemt alleen je brandstof verbruik iets toe, die nodig is om het zaakje te verbranden.

                            #17519613
                            Erwin
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door jraaf

                              origineel gepost door Erwin
                              Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?

                              Hoi Erwin,

                              Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.

                              Safe driving Jurgen

                              Lekker handig wanneer je in een woonwijk zit, kun je tegen meneer agent zeggen dat je te hard reed omdat je auto het roetfilter aan het reinigen is. :P

                              Wanneer ga je terug op de rollenbank? Ik ben benieuwd of het om programmeren van het reinigen van het PDF resultaat heeft gehad.

                              #17519614
                              paazhaaz
                                Lid sinds:
                                11 November 2007

                                origineel gepost door jraaf
                                Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ‘t ff weten van de keuring.

                                Safe driving Jurgen.

                                Auto is vandaag goed gekeurd. Roetmeting gaf een waarde van 1.56
                                Volgens de norm geldt een max waarde van 3 voor turbomotoren. Alleen geldt dit officieel niet voor mijn auto, want er zou eigenlijk een roetfilter in moeten zitten.

                                Bij het afmelden staat het volgende:

                                roetmeting 1/m = 050

                                K’weet niet wat dit betekend. Dacht eerst aan: 1/meting -> zou dus zijn 1/1.56 = 0.64 maar die vlieger gaat niet op, want als de gemete waarde 0.5 zou zijn, kom je uit op 2 :hmmz

                                #17519615
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  origineel gepost door Erwin

                                  Wanneer ga je terug op de rollenbank? Ik ben benieuwd of het om programmeren van het reinigen van het PDF resultaat heeft gehad.

                                  Hey Erwin, dat zal waarschijnlijk pas in februari 2010 zijn. Moet nu eerst die 1/5 staatslot prijs scoren om de reparatie aan het hydrauliek te kunnen betalen, voorts zit er ook nog een distributie beurtje aan te komen. Voordeel is dan wel dat ik er eind januari al weer een dikke 15000 Km op het zitten met de nieuwe sjip:afro Voorts ben ik ook nog van zins om het e.e.a. aan de luchttoevoer te veranderen. Maar dat ik ga, dat staat vast dus ik houd je op de hoogte.


                                  @PaazHaaz
                                  , gefeliciteerd man dat is goed nieuws. Ik was efkens bang dat dat niet zou lukken. Dat is dan weer mooi om te weten. Overigens merk ik na het tunen wel nu een significant verschil onder de auto…. Hij brult veel meer als ik flink optrek, klinkt behoorlijk rauw. Heb jij dat ook?

                                  Nog bedankt voor de update omtrent de keuring.

                                  Safe driving Jurgen

                                  #17519616
                                  paazhaaz
                                    Lid sinds:
                                    11 November 2007

                                    Zit er sterk aan te denken om mijn auto ook te laten chippen bij EDS.
                                    Volgende week gaat deze chip er in ieder geval weer vanaf.

                                    Alleen al voor de optie ‘NO EGR’ wil ik het al doen. Blijft m’n inlaatspruitstuk tenminste mooi schoon. Scheelt problemen met de wervelkleppen. Een inlaatspruitstuk is duurder dan het chippen. :P

                                    Heb al een mail gestuurd naar EDS, maar nog geen resultaat na 1 week. Zal er maar eens een telefoontje achteraan plakken.

                                    #17519617
                                    Erwin
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      origineel gepost door paazhaaz
                                      Zit er sterk aan te denken om mijn auto ook te laten chippen bij EDS.
                                      Volgende week gaat deze chip er in ieder geval weer vanaf.

                                      Alleen al voor de optie ‘NO EGR’ wil ik het al doen. Blijft m’n inlaatspruitstuk tenminste mooi schoon. Scheelt problemen met de wervelkleppen. Een inlaatspruitstuk is duurder dan het chippen. :P

                                      Heb al een mail gestuurd naar EDS, maar nog geen resultaat na 1 week. Zal er maar eens een telefoontje achteraan plakken.

                                      EDS reageert niet op mails. Ik heb ze zelf ook 2 keer gemaild, maar nooit reactie gekregen.

                                      EDS biedt inderdaad interessante opties:
                                      Meer vermogen en koppel
                                      EGR uit programmeren
                                      Begrenser er van af
                                      Roetfilter vaker reinigen

                                      Ik heb een tijd getwijfeld om hem hier in NL te laten tunen. Voor 499 euro komen ze dat bij mij aan de deur doen, maar daarmee krijg je alleen maar meer vermogen en koppel. Ik ben zelf ook aan het denken om naar EDS te gaan, daar krijg je alle bovengenoemde opties voor nog geen 400 euro.

                                      #17519618
                                      jraaf
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 January 2008

                                        origineel gepost door Erwin

                                        EDS reageert niet op mails. Ik heb ze zelf ook 2 keer gemaild, maar nooit reactie gekregen.

                                        Opmerkelijk, Ik heb meestal binnen 2 dagen antwoord. Schrijven jullie je mail in het Duits of in het Engels? Wat zeker wil helpen is als je aangeeft dat je een afspraak wilt maken. als je dan je voorkeur data aangeeft heb je geheid een reactie.

                                        Safe driving Jurgen

                                        #17519619
                                        paazhaaz
                                          Lid sinds:
                                          11 November 2007

                                          Heb de mail in het engels gestuurd. Duits typen kan ik niet.

                                          Maar ik zal er binnenkort eens heen bellen en dan een beetje met handen en voeten Duits proberen te praten :P

                                          #17519620
                                          Erwin
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Ik heb ze toen der tijd 2 keer in het Duits aangeschreven. Ik heb het najaar nog 2 weken vakantie staan, ik ga dan eens kijken om af te rijden naar Marl.

                                            Heb je inmiddels al gebeld? Anders gewoon Limburgs praten, dat verstaan ze ook wel een beetje. ;)

                                            #17519621
                                            Jerk
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2004

                                              Anders moet je eens zoeken naar Google vertaling.
                                              Die doet je Nederlandse tekst omzetten naar elke gewenste taal,
                                              Dus ook Duits ;)

                                              Zie link hieronder:

                                              http://www.translate.google.nl/translate_t#

                                            21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.