Vec C 2004 Y20DTH laaddruk probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vec C 2004 Y20DTH laaddruk probleem

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    The_Dutchman

Hallo iedereen,

Ik heb de wagen uitgelezen met een op-com en krijg een “laaddruk te laag” foutcode. Hierbij schiet de wagen steeds in noodloop, soms gaat deze er na 3 seconden weer af, en soms blijft deze er opstaan. Zeer vervelend. Bij de meetwaardeblokken lijkt het alsof de druk niet altijd even goed geregistreerd wordt. Ik heb de druksensor bovenaan de inlaatstuk op onderstaande foto recent nog vervangen (net linksboven rode pijl).

Ik heb ook gemerkt dat als ik gas geef de onderstaande leiding opzwelt, is dit normaal?

Mogelijks connectorproblemen?
      Ideetjes?

PS: Ik heb overlaatst met de signum 2.2 gereden van mijn broer, ook gelijkaardige ecotec motor en wat mij opviel is dat deze veel harder trekt. Is dit enkel te wijten aan de 200cc verschil of zou ik nog andere problemen kunnen hebben?

The_Dutchman

Voor iedereen een fantastisch 2015!

Ik heb met op-com de opdracht laaddruk en de gemeten laaddruk opgenomen en weergegeven in een grafiek (blauw is opdracht, oranje is gemeten) In begin stationair en dan 2 keer het toerental opgedreven. Volgens mij is de sensor opnieuw stuk.

jraaf
        Deelnemer

Ik heb er geen verstand van maar probeer ‘t logisch te benaderen :angel
          Kijk ik naar je inlaatspruitstuk op de foto en zit daar je gasklephuis voor?
          Heb je die al eens los gehad en op functie gechecked? Wellicht zit ie helemaal dichtgekoekt en gaat moeilijk open. Ik heb dat bij mijn zdth gehad en dat gaf een noodloop en uiteindelijk het afslaan van de motor.

Dat je turboslang iets opzwelt is normaal.
          Groet jraaf

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.