Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec 2.2 yh 2005 houdt in onder de 3000 rpm. Lastig verhaal.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2012 om 15:19 #17247267
Ik hoor al een tijdje de spanner ratelen van de distributie ketting bij een koude start. Had bij mijn garage houder (geen VOD) gevraagd of dit kwaad kon, hij zei als het al een tijdje zo is en het word niet erger zie ik op dit moment nog reden om het te vervangen. Nu startte ik van de week s’ochtends de auto en het ratelen duurde mij te lang wilde net auto uitzetten maar toen hield het op, ik wilde wegrijden slaat ie af (tijd bestek vanaf starten tot afslaan ongeveer 10sec). Wilde starten om te horen of motor nog rond wilde om daarna gelijk weer uit te zetten. Ik had het idee dat ie van tijd zou zijn. Maar bij het starten leek het erop of de startmotor bleef hangen. Uiteindelijk bij garage gezet. Daar hebben ze gekeken of er niks van tijd af was, motor gestart en bleef lopen. Na een tijdje sloeg ie af en bij opnieuw starten onregelmatig te lopen foutcode 1112. Code gaf aan gasklephuis, eraf gehaald schoongemaakt en blijft nu stationair goed lopen. Geen code meer. Op het moment dat je gaat rijden merk je tot de 3000 toeren dat ie ongeveer de helft van het vermogen mist, boven die 3000 gaat het beter. Ook maakt de motor een soort verzuipend geluid als je het gas in 1 keer intrap. Ook een beetje in het lucht filter. Garage heeft een heleboel gecontroleerd zoals wervelkleppen, egr afgesloten, spruitstuk los gehad, inlaat los gehad, auto geeft geen foutcode meer. Heeft iemand hier soms nog suggesties? En wat adviseren jullie betreft het beruchte distributie verhaal wel vervangen of niet?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr Andre13 oktober 2012 om 16:31 #18002036de 2.2 benzine in de vectra c willen nog wel eens problemen hebben met de brandstofdruk regelaar
13 oktober 2012 om 16:56 #18002035Ja klopt was een modificatie heb ik al gehad.
13 oktober 2012 om 18:41 #18002034Bij mij was de brandstofpomp stuk, maar toen deet hij het helemaal niet meer.
En ik heb een aantal keer mijn bougie kapot gehad, toen hielt hij ook in.
Elke keer een nieuwe bougie er in, maar elke keer gingen ze stuk (scheur in het porselein).
Nu een nieuwe bobine er in, en nu het lijkt over te zijn.Gr Jurgen,
13 oktober 2012 om 19:32 #18002033Ik zou toch de kleptiming maar eens laten controleren….bekend probleem bij deze motoren en aangezien dat je al aangaf dat de motor lang ratelde.
14 oktober 2012 om 00:26 #18002032Ik wilde maandag vragen of ze misschien de compressie wilde meten misschien is dat nog wat. Als de kleptiming dan niet goed is dan komt dat toch ook naar boven?
14 oktober 2012 om 10:06 #18002037Zou wel moeten ja… Succes post het resultaat als je wil?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.