Hallo,
Ik heb een probleem met de VDO CDR2005 radio in mijn Vectra C GTS (11/03).
Afgelopen week heb ik een defecte Parrot CK3200 vervangen door een Parrot MKi9200.
Voordat ik de carkit heb ingebouwd even alle kabels aangesloten om te testen of het werkt. De Parrot en de radio werkten toen prima.
Alles netjes ingebouwd en weggewerkt, en tot mijn verbazing werkt de radio nu niet meer. Bij het aanzetten van de radio gaat de verlichting van de knoppen branden en hoor je de cd even spinnen. In het infoscherm in het dashboard verdwijnt dan de datumaanduiding, maar er wordt geen informatie van de radio weergegeven (CD nummer of FM frequentie). Ook vraagt de radio niet om de SAFE code en er komt geen geluid uit.
De Parrot werkt prima.
In eerste instantie verdacht ik de bekabeling van de Parrot. Daarom de kabel van de Parrot er even tussenuit gehaald en de radio rechtstreeks op de originele stekkers aangesloten. Het probleem blijft echter hetzelfde en lijkt dus echt aan de radio zelf te liggen.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
– Radio aansluiten op originele bekabeling.
– Alle zekeringen in het dashboard én de zekering achterop de radio gecontroleerd.
– Ignition (contact) en vaste 12 volt spanning van de Parrot omgewisseld (
– Radio uit elkaar geschroefd, er zijn geen kapotte condensatoren of beschadigde stukjes printplaat te zien.
– Proberen de radio te unlocken (auto op contact, radio uit, AS knop indrukken en tegelijkertijd radio aanzetten). Normaal hoor je dan een piep en kun je de SAFE code invoeren, nu gebeurt er niets.
Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden? Is de radio gewoon overleden?
Rick