Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Opel Astra G station. Daar zit nu een VDO CD-441 XED headunit in, maar deze wil ik graag vervangen voor mijn Pioneer.
Probleem is alleen dat ik deze radio met geen mogelijkheid los krijg met de bijbehorende beugeltjes. Kan het zijn dat deze radio nog ergens verankerd is? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Opel Astra G station. Daar zit nu een VDO CD-441 XED headunit in, maar deze wil ik graag vervangen voor mijn Pioneer.
Probleem is alleen dat ik deze radio met geen mogelijkheid los krijg met de bijbehorende beugeltjes. Kan het zijn dat deze radio nog ergens verankerd is? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Grtz Mike
Hey Mike,
Ik zit op dit moment met hetzelfde probleem en vroeg me af hoe je het destijds uiteindelijk voor elkaar hebt gekregen?
Helemaal achterop de radio zit een moertje met bout vast (ongeveer maatje 8-10, redelijk klein), midden achterop.
Die moet ook los. Dus, makkelijkste is dashboardkastje losthalen (5x torkx schroef) en dan met je hand achter de radio langs daar dat moertje losdraaien.
Hier zie je achterop deze unit de uitstekende bout zitten, die gaat door een framehouder en daar zit ‘t moertje op. Hoogstwaarschijnlijk zit die nog vast bij jou.
In mijn geval heb ik dus niet dat bijbehorende beugeltje om het te verwijderen. Nog tips/oplossingen om het alsnog op een nette manier gedaan te krijgen?
Je kunt proberen om via het onderliggende vakje met je hand de radio vanaf achter eruit te duwen. Je komt er (als je dat vakje eruit haalt) redelijk makkelijk bij.
Auteur
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.