Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › VDB Works in Kuinre
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 15:41 #17694528
Als het 205.2 wielpk’s zijn dan is het niet slecht hoor(voor alle negatievelingen hier) want gaat hier om een compleet originele
auto met natuurlijk wat kilometers achter de rug(daar krijgen ze over
het algemeen geen ook geen extra pk’s van)Ik weet niet welke formule ik moet gebruiken op een z20let
ivm de verliezen in het aandrijfgedeelte maar anders is dit gewoon te berekenen1 oktober 2010 om 15:52 #17694529Dat zal ook wel, zijn neem ik aan wiel pk’s.
maar 143 pk naar het terugplaatsen van de orginele software??? Das wel vreemd1 oktober 2010 om 16:56 #17694530origineel gepost door martijn b.
143? Voor een zafira a opc? Ergens gaat iets niet goed! Of met je auto of met die bank of hebben ze het over aan de krukas of aan de wielen. Begrijp er niets van. Te rijk?? En dan mis je 60 pk? Succes maar dit gaat niet goed.Zowel te arm en te rijk is niet goed
Te arm: te veel lucht te weinig brandstof : geen goede verbranding
Te Rijk : te veel brandstof te weinig lucht blok verzuipt half verbrand niet alle brandstof : ook geen goede verbranding.
Allebij kost vermorgen en kan schadelijk zijn voor je motor.
1 oktober 2010 om 17:00 #17694531Het “lage” vermogen is best mogelijk doormiddel van
diverse en combinaties van verkeerde instellingen.
Tuning is proberen alles te optimaliseren , je kunt ook de
andere kant opwerken (is makelijker overigens en komt dan ook meer voor).2 oktober 2010 om 13:25 #17694532Heb ff op het Saabforum gespiekt en daar rekenen ze 12% verlies in de
aandrijflijn205.2×12%=229.8 pk(da’s best ok)
143×12%=160.1pk(da’s eigenlijk nog steeds ruk)
Ik weet niet of die 12% juist is maar hoor het graag als het niet zo is
2 oktober 2010 om 14:50 #17694533nog een keer
ik heb een astra coupe turborij er nu zo 2maand in
heb hem voor een maand geleden laten chippen bij tunexx maar het beviel me niet
dus heb hem weer terug gebracht
en volgens hun hebben ze de software weer terug geplaatst wat erin zat en me geld terug gekregenen nu heb ik hem donderdag naar vdb gebracht en dit was me resultaat wat hier in de topic was beschreven
pk,s zijn wel de wielen lijkt mij want hij is op een bank geweest
maar heb hem niet eerder op een bank gehad ook niet voor tunnex
2 oktober 2010 om 15:21 #17694534origineel gepost door coupeturbo
nog een keer
ik heb een astra coupe turborij er nu zo 2maand in
heb hem voor een maand geleden laten chippen bij tunexx maar het beviel me niet
dus heb hem weer terug gebracht
en volgens hun hebben ze de software weer terug geplaatst wat erin zat en me geld terug gekregenen nu heb ik hem donderdag naar vdb gebracht en dit was me resultaat wat hier in de topic was beschreven
pk,s zijn wel de wielen lijkt mij want hij is op een bank geweest
maar heb hem niet eerder op een bank gehad ook niet voor tunnex
Pk’s hoeft niet op de wielen te zijn hoor, ze kunnen de pk’s ook terug gerekend hebben tot krukas pk’s bij een vermogensmeting.
Je spreekt meestal over krukas pk’s omdat dit door autofabrikanten ook aangehouden wordt.2 oktober 2010 om 16:44 #17694535of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
en je er slechtere als origineel in gedaan.2 oktober 2010 om 16:49 #17694536origineel gepost door ckadett16v
of ze hebben je verneukt met het terugzetten vd software
en je er slechtere als origineel in gedaan.Lijkt er verdacht veel op.:(
2 oktober 2010 om 17:04 #17694537oke een slechtere software dan origineel ga ik in mee…..en dat is niet goed maar dan naar een erkende tuner die er met fase 1 ook maar 200 en een beetje uit krijgt duidt toch op een echt probleem met de auto wat een verder onderzoek vraagt.
succes man
.2 oktober 2010 om 20:01 #17694538origineel gepost door martijn b.
oke een slechtere software dan origineel ga ik in mee…..en dat is niet goed maar dan naar een erkende tuner die er met fase 1 ook maar 200 en een beetje uit krijgt duidt toch op een echt probleem met de auto wat een verder onderzoek vraagt.succes man
.Ik denk het zelfde.
Er zit gewoon iets niet goed bij je auto. En daarom deed de tuning van Tunex ook niks.
Dus voordat je verder gaat met tunen is het verstandig om eerst het probleem op te zoeken.
Ik kom het veel te vaak tegen dat mensen er op de rollenbank pas
achterkomen dat ze een probleem in de auto hebben en dat ie helemaal
niet zo goed loopt als ze denken.4 oktober 2010 om 01:40 #17694539aan een probleem zit ik ook te denken :hmmz
maar wat zou het kunnen zijn heb echt geen idee:(
4 oktober 2010 om 07:27 #17694540Wat voor benzine gebruik je oct95 of oct98 ?
4 oktober 2010 om 10:38 #17694541Vandaag even een afspraak maken!
Om mijn modificaties vol op te benutten
leh turbo
leh injectoren
fmic
andere benzine regelaar
grotere air intake op de inlaat!Zodra ik weest ben laat ik jullie het resultaat weten!
4 oktober 2010 om 11:28 #17694542origineel gepost door Barrythefirst
Wat voor benzine gebruik je oct95 of oct98 ?bp ultimate of gulf challenger
toen ik me auto kocht heb 1 of 2 keer 95 getankt daarna niet meer
4 oktober 2010 om 11:37 #17694543ik tank alles door elkaar en maakt allemaal niet uit!!
98 geeft een hoger vermogen
4 oktober 2010 om 11:42 #17694544lijk mij het probleem ook niet met me auto
wil eigelijk tog wel een andere bank proberen
JD Engineering is 10 minuten rijden van me huisDeze 4WD-rollenbank hebben wij voor speciale- en op maat tuning.
Een rollenbank-uitdraai kost per meting € 160,- incl BTW.
Uw auto wordt dan door een van onze medewerkers op het vermogen getest waarna u precies kunt zien hoe hoog het vermogen van uw auto is.sporen ze wel :fy1
4 oktober 2010 om 15:20 #17694545?
4 oktober 2010 om 15:34 #17694546ik denk dat ie de prijs van JD niets vind..
4 oktober 2010 om 16:04 #1769454714 oktober 2010 om 16:13 #17694548Nou gisteren bij VDB geweest!
Voor het afstellen van mijn auto.
Eerste run was direct al 231 pk /330nm niet slecht zeiden ze.
Verder was alles dik in orde alleen de brandstof stond te rijk, deze geprobeerd om laag te halen.
Verschillende runs gedraait, geen goed resultaat, vaag in het begin.De auto begon steeds beroerder te lopen, wat bleek nu de kat kompleet op gebrand, ja had nog de orginele uitlaat er onderhangen.
Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.
Hahah nu wachten dat deze binnen is en dan gaan we vrolijk verder bij VDB.
Echte goede services daaro, ondanks dat het gewenste resultaat niet bereikt is, wat zeker nog gaat komen.
14 oktober 2010 om 16:25 #17694549voor de afstelling 231 pk….en daarna de conclusie te rijk……oh nee weer de term te rijk…..was ik maar te rijk:)
concreet dus na het tunen niet een beter resultaat dan 231 of zie ik dat verkeerd.
te rijk is toch weg te tunen???
14 oktober 2010 om 16:57 #17694550Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.
mag ik vragen waar je hem besteld heb ben zelf ook op zoek :hmmz
14 oktober 2010 om 16:58 #17694551origineel gepost door coupeturbo
Dus vandaag maar een kompleet nieuw 3 inch systeem besteld met een 200cell sport kat eronder.mag ik vragen waar je hem besteld heb ben zelf ook op zoek :hmmz
zijn je problemen nu opgelost dan?????????
14 oktober 2010 om 17:08 #17694552uiltaat heb ik besteld bij klasen motorsport!
Probleem is nog niet opgelost, wachten is op de uitlaat en dan gaan ze het afmaken!
Hij is gewoon weer voorzien van de orginele software! Dus gewoon weer 231 pk,s!
Maar volgens hun mits de nieuwe uitlaat eronder zit, moet ik zo richting 300 pk kunnen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.