Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › VDB Works in Kuinre
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 08:47 #17694453
Tjah mijn probleem is meer dak geen tijd heb om naar EDS te rijden.
En dat ie dus ook te arm loop vind ik erg naar. kan wel een dop pakken end ie op me brandstofdrukregelaar zetten en een paar kleine tikjes erop geven gaat ie wel iets omhoog maar als de map dat niet ondersteunt sta je ook weer mooi te kijken.
Echt wat een ellende allemaal….
1 augustus 2010 om 11:04 #17694454allemaal leuk en aardig, je bent EDS helemaal aan t affikken, maar je zoekt hun niet op?
los je probleem met hun op, ipv hier te roepen dat je genaaid bent, en dat ze kut zijn etc etc.
1 augustus 2010 om 11:07 #17694455origineel gepost door mayhem
allemaal leuk en aardig, je bent EDS helemaal aan t affikken, maar je zoekt hun niet op?los je probleem met hun op, ipv hier te roepen dat je genaaid bent, en dat ze kut zijn etc etc.
Hier ben ik het wel mee eens..
aangezien ongeveer BIJNA iedereen die naar EDS gaat WEL tevreden is met het door hun geleverde werk, dank ik niet dat de fout volledig bij EDS ligt.
Willem
1 augustus 2010 om 11:19 #17694456Dat bedoelde ik eigenlijk al twee maal netjes te zeggen. Het enige wat er nu gedaan is is een run op een andere dyno en een conclusie van een andere tuner, dit terwijl wij allemaal weten dat de albert heijn duur gevonden wordt door de Jumbo en vice versa.
Als ik 300 nm zou hebben in plaats van 402………………ergens gaat iets echt niet goed. Eigenlijk kun je stellen dat EDS in de top 2 van goede en degelijke tuners staat. Ik had ook wat probleempjes en heb netjes contact gezocht en mijn verhaal verteld. Toen dus een afspraak gemaakt op een dag dat er eigenlijk geen klanten komen en alles perfect opgelost. Ee stuk service gekregen waar je u tegen zegt!!!
Geen tijd om naar EDS terug te gaan????????????????????
Wie heeft zijn auto nu daadwerkelijk hier al laten tunen?
1 augustus 2010 om 12:26 #17694457origineel gepost door gijzbed-opc
Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.Mvgr.Peter.
Het wel mooi E85 maar in de buurt van Amsterdam
is er maar 1 tankstation(Tango Purmerend) die dat verkooptEn als er 40% extra brandstof moet worden ingespoten dan
kom ik ook 40% minder ver op een tank en dat is gewoon niet ver genoeg(zeker niet met 1 tankstation uit de buurt van waar ik woon)
@EDS fans ,ik heb ook teruggebeld met EDS en kreeg
alleen tips wat ik zelf kon doen(en ik wil niets zelf doen
want ik ben fietsenmaker en geen automonteur en heb net
3000 euro achtergelaten !!)
Maar als er iemand heel servicegericht te werk gaat zoals
omschreven bij VDB dan ben ik daar wel gevoelig voor
want daar ben ik meer geholpen mee(dan hoef ik zelf niet te
sleutelen aan iets waar ik niet alles van weet)1 augustus 2010 om 14:07 #17694458origineel gepost door martijn b.
Dat bedoelde ik eigenlijk al twee maal netjes te zeggen. Het enige wat er nu gedaan is is een run op een andere dyno en een conclusie van een andere tuner, dit terwijl wij allemaal weten dat de albert heijn duur gevonden wordt door de Jumbo en vice versa.Als ik 300 nm zou hebben in plaats van 402………………ergens gaat iets echt niet goed. Eigenlijk kun je stellen dat EDS in de top 2 van goede en degelijke tuners staat. Ik had ook wat probleempjes en heb netjes contact gezocht en mijn verhaal verteld. Toen dus een afspraak gemaakt op een dag dat er eigenlijk geen klanten komen en alles perfect opgelost. Ee stuk service gekregen waar je u tegen zegt!!!
Geen tijd om naar EDS terug te gaan????????????????????
Wie heeft zijn auto nu daadwerkelijk hier al laten tunen?
Jah jah jah ik kraak ze niet helemaal af van vind het gewoon kut dat ze het afschuiven op me uitlaat… ach laat ook maar.
Ik ben gewoon ff boos heb dingen gezegt die ik mischien niet zou moeten zeggen mijn excusses ervoor.
Ik neem ook zeker contact op met hun.
Maar ik werk in de horeca en het is nu zomer dus vandaar geen tijd xD
Ik ben gewoon ff het vertouwen in EDS kwijt dat mag toch.
Ik bedoel klap veel geld neer en ga met minder naar huis dan dat ik heen ging zowel aan vermogen als in de portomonee.
Maar jah het is niet anders….
Ik had ze ook al gemaild maar tot op de dag van vandaag geen reactie…….
1 augustus 2010 om 18:40 #17694459En wat bedoel je eigenlijk met te arm? Over welke lambda waarde spreken we dan?
1 augustus 2010 om 19:32 #17694460Uhm het zijn gegevens uit de orginele Tech 2 en ik heb 2 lambda’s dus ik zou het zo niet durfen zeggen.
2 augustus 2010 om 18:58 #17694461origineel gepost door mayhem
allemaal leuk en aardig, je bent EDS helemaal aan t affikken, maar je zoekt hun niet op?los je probleem met hun op, ipv hier te roepen dat je genaaid bent, en dat ze kut zijn etc etc.
Inderdaad. Dit is gewoon een leuk bedachte reclame topic voor dat VDB. (Zou haast zeggen dat er een script voor is)
Voor de rest niks informatiefs.
Zoals meerdere topics hier op het forum. Tis niet erg om je ervaring te delen. Maar het is laatste tijd alleen maar alles afzeiken. Vooral omdat 1 iemand zegt dat EDS kut is, krijg je een berg meelopers, of het zij voor V-max. etc.groeten!
2 augustus 2010 om 19:48 #17694462Ik denk dat het voor een hoop mensen hetzelfde is nl. de afstand naar de diverse bedrijven
is vaak groot en je hoopt na er 1 X geweest te zijn mee klaar te zijn.
Dit blijkt in veel gevallen niet zo te zijn (helaas) na verloop van tijd blijkt het toch
niet helemaal te zijn waar je op hoopte , dat is jammer natuurlijk.
Ook is het lastig dat de meeste tuners in Duitsland zitten en alleen duits of gebrekkig
engels spreken.
Ik denk dat je 2 dingen kunt doen ; A opnieuw contact opnemen en erover praten.
B zand erover en verder gaan en proberen op
via een andere weg (tuner) het op te lossen.2 augustus 2010 om 20:56 #17694463Als EDS echt zo kut zou zijn als hier omschreven word, dan had het nu al lang niet meer bestaan.
EDS en Vmax (en klasen) waren/zijn nog altijd de grote namen in het C20LET wereldje, Z20let is maar een afgeleide er van…. dus ook die nemen ze net zo onderhanden.
en overal gaat wel eens iets kapot, of krijg je het vermogen er niet uit waar je op gehoopt had.
2 augustus 2010 om 21:47 #17694464Eds bellen / mailen heeft geen nut!
Het enige wat ze terug zullen zeggen is andere z20lets hebben de zelfde map en geen problemen! DUH!Mijn ervaring bij EDS is exact hetzelfde als bij jou zetos,
Map file erop dyno run en daarna zeuren dat mijn uitlaat niet goed was, mijn opbrengst was toen 239 pk en 389nm.
Een week later had ik Milltek uitlaat geïnstalleerd en dacht dat die problemen wel direct weg waren, maar nee hoor! toen was het EDS gedoe beetje over.Ik chip gelukkig nu zelf mijn auto :) en heb intussen een Phase 2 Courtenay map zonder enige flatspot geplaatst.
Goed voor 265PK en 430nm :).Maar EDS is gewoon the DEVIL!
2 augustus 2010 om 22:01 #17694465ook zelf gemeten op de bank?
3 augustus 2010 om 08:56 #17694466Nog niet!
De map file die is afkomstig van een z20let met LEH turbo en FMIC, Deze heeft de vermogen die ik op gegeven heb.
Aangezien mijn auto hetzelfde is verwacht ik niet veel te afwijken ;).3 augustus 2010 om 19:29 #17694467Snap niet waarom er zoveel zijn onder jullie die zo zitten te zeiken over EDS en M-TECH ?!
Deze twee werken met de zelfde onderdelen alleen is M-TECH iet wat duurder en EDS iet wat verder.
Dus van mijn kant gezien zal ik toch bij M-TECH de EDS phase 2 laten plaatsen op mijn z20let.
Waarom naar duitland rijden ????3 augustus 2010 om 20:13 #17694468M tech heeft geen dyno.
Dus zou ik persoonlijk tog naar EDS Vmax of klasen rijden.
3 augustus 2010 om 20:20 #17694469origineel gepost door MyzterOpel
Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!
En hoe was het??? Wat wijzer geworden?
3 augustus 2010 om 22:26 #17694470Ik kan zelf geen mening geven over EDS want ik ben daar nog nooit geweest. Echter bij M-tech moet je niet zijn voor een goede afstelling van je blok. Ben daar zelf 1,5 jaar geleden geweest voor phase 1 Z20LET. Lijkt goed te rijden als je niet beter weet. Totdat ik een jaar later op de dyno ging. Bleek dat het blok pingelde en heel aggresief was afgesteld met een flinke dip. Tjah dat heb je met een kant-en-klare chip was de reactie. Later bleek dat alleen het koppel was verhoogd door Mtech waardoor het leek dat de auto sneller was.
Ben uiteindelijk naar JS-Autosport te Vriezenveen gegaan (bekende tuner voor DHZ Twente). Goed en duidelijk bedrijf dat niet om de feiten heendraaid. Jurgen Schmidt, de eigenaar is een open persoon en gaf duidelijk aan wat in zijn ogen de grens was voor mijn motorblok. Uiteindelijk een prachtig resultaat, het blok loopt veel mooier en voelt krachtiger. Dat er nog meer uit te halen valt is bekend, maar dat was niet mijn doelstelling.
M-tech chip : 221 pk en 401 nm
Origine software: 221 pk en 295 nm
Chip op maat: 240 pk en 385 nmBlok: Z20LET, helemaal origineel behalve verkort luchtfilter en volledige Milltek Uitlaat met pre-cat en sportcat. Turbo is nog in goede conditie.
4 augustus 2010 om 08:19 #17694471Zit er aan te denken om ook es naar Kuinre te gaan… al was t alleen maar om te kijken of de banken van VMAX en VDB een beetje consistent zijn.
4 augustus 2010 om 10:12 #17694472Ik heb ook fase 1 van bij eds en mijn coupe rijd als een gek.
Als ik in zijn 2 van een rotonde afkom, grijpt gewoon de traction control in, zelfs met droog weer.
Ik ben dus wel tevreden over hun fase 1, maar misschien dat ik hem eens op een andere testbank moet zetten en kijken wat daar uitkomt.4 augustus 2010 om 11:38 #17694473origineel gepost door zetos
origineel gepost door MyzterOpel
Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!
En hoe was het??? Wat wijzer geworden?
Zeker! Super avond gehad!
Nadat ik mijn motor compleet heb laten reviseren en een turbo van een LEH erop heb gezet en een Kat-vervanger, heb ik mijn software aan laten passen door M-Tech. want dit zou nodig zijn met de nieuwere turbo.
Nadat de computer weer gemonteerd was in de auto natuurlijk direct een testritje maken, en viel dat even tegen! nadat ik hier zo`n 2 maand mee had rond gereden (motor moest ook eerst weer inlopen) heb ik gebeld met VDB Works voor een afspraak. Ik alles uitgelegd, zegt jeroen van VDB Works: kom maar langs dan doen we een dyno run, weet je direct of je je 200PK hebt of niet. Kijken we daarna verder.
Nou ik ben dus maandag avond daar op de bank geweest en wat kwam eruit: 140.3PK en 230 NM :thumbdown:argue
Ik was er dus goed zat van!
Toen zijn ze in de software “van M-tech” (software bleek van een andere tuner te zijn) gaan rommelen. bleken er gigantische fouten in te zitten! die hebben ze eruit gehaald en aangepast.
Hierna weer op de bank: 232PK en 338 NM!
De terug weg was super! haha :D wat een verschil!
Echt volop lof over OBD en VDB tuning! Die jongens hebben echt verstand van hun vak!
Ik ga in ieder geval nooit weer ergens anders heen!
En al helemaal niet naar M-tech met zijn geleende software met mega fouten erin!:puke:fy1 En waarom naar EDS of Klasen? als er super tuners in eigen land zitten!!4 augustus 2010 om 11:42 #17694474origineel gepost door Baas J.
Zit er aan te denken om ook es naar Kuinre te gaan… al was t alleen maar om te kijken of de banken van VMAX en VDB een beetje consistent zijn.Gewoon voor de lol is doen! ze rekenen 75,- euro voor een run! maar ga er maar vanuit dat je 15 pk minder hebt op die bank!
Volgens OBD Tuning heeft EDS een pretbank! ik weet natuurlijk niet hoe dit bij V-Maxx is. Bij OBD komen ook orginele auto`s direct bij de dealer weg die op de bank gaan voor een diagnose, zou toch apart zijn dat zo`n standaard auto in 1 keer 15 pk meer heeft als op papier!
Ik heb in ieder geval volledig vertrouwen in deze bank!
4 augustus 2010 om 13:46 #17694475leuk dat he topeens over mtech gaat..
EDS is toch ff van een VEEEEEEL hoger niveau als die k*t mtech
4 augustus 2010 om 14:15 #17694476origineel gepost door mayhem
leuk dat he topeens over mtech gaat..EDS is toch ff van een VEEEEEEL hoger niveau als die k*t mtech
M-Tech en Tunex gebruiken map files van EDS.
4 augustus 2010 om 14:41 #17694477Inderdaad.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.