Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › VDB Works in Kuinre
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2010 om 09:59 #17694428
@gijsbed, volgens mij zoals ik hoorde die avond, staat zijn motor te arm afgesteld. Daardoor komt het en had niet veel met de uitlaat te maken, maar Zetos zal zelf wel denk ik reageren.
Mijne is ook fase 1 getuned en zoals je binnenkort op de diagram kan zien zit er een behoorlijke dip in.
Mijnes zou ook 240 pk moeten hebben maar in werkelijkheid is het dus maar 204.7 pk.
Ik denk vrijwel zeker als jou auto op de bank gaat bij VDB Works, dat hij geen 240 pk aangeeft.
Binnenkort custom map laten maken door VDB Works.
Misschien binnenkort samen met Zetos keer afspreken?
Groeten.
28 juli 2010 om 16:13 #17694429origineel gepost door gijzbed-opc
Prachtig dat je zo tevreden bent.
Maar wat ik niet begrijp is dat van je uitlaat.
Was het gene wat Andre Botter had gedaan met je demper nou een verbetering of niet?
Reed je auto slecht?
Mijn software fase 1 bij EDS tot opheden geen problemen mee.Mvgr.Peter.
Wat André met me demper heb gedaan is zoiezo goed die demper is nu tegendrukvrij dus dat zit wel goed.
Alleen wat EDS tegen mij zei : je uitlaat is niet goed.
Klopt niet met wat VDB Works zeg: je motor loop te arm.Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
En Arno heeft mij gewoon naar huis gestuurd na 1 dyno run zonder ook maar even verder te kijken.En met phase 1 kan er niet zo heel veel fout gaan mits goed gedaan wordt.
28 juli 2010 om 16:18 #17694430Zetos: heb je een mail gestuurd met de run uitdraai.
Groeten.
28 juli 2010 om 23:16 #17694431Hier mijn uitdraai van de run.
Groeten.
29 juli 2010 om 10:56 #17694432origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
Hier mijn uitdraai van de run.Groeten.
Wat een rare dip in het midden
Maaruh die uitdraai is van OBD tuning ipv VBD works
(is het nou OBD of VBD waar jullie zijn geweest)29 juli 2010 om 11:23 #17694433Dat is te danken aan M-Tech dat die rare dip erin zit, die gaat er ook uitgehaald worden en van 204.7 pk
gaat hij naar ongever 250pk bij VDB Works.VDB Works werkt samen met OBD tuning. Maar omdat ik alles via VDB Works doe en hij de runs samen doet
met ODB tuning, spreek ik van VDB Works. Omdat Jeroen van VDB Works alles regelt.Binnekort gaat hij terug voor een custom map.
Uiteraard laat ik dat weten.
Groeten.
29 juli 2010 om 11:44 #17694434Aha nou snap ik het
Mijn auto staat nu bij een schadeherstelbedrijf maar als hij terug is dan
ga ik zeker ook een afspraak maken met JeroenHaalt hij er 250pk uit zonder aanpassingen of is er al wat
veranderd ?Heb ook nog een sportkoppeling nodig(neem aan dat ik daar ook
bij hem voor terecht kan)
maar ik zou binnenkort wel contact met hem opnemen
@zetos :als mijn auto gerepareerd is spreken we wat af
(maar duurt wel ff hoor want de hele voorkant is plat)29 juli 2010 om 12:11 #17694435@Barrythefirst, het vermogen verkrijgen ze met de custom map, geen verdere aanpassingen aan de auto, behalve dan voorkat vervanger en de bout en powerrohr.
Jeroen zal daar gerust aan kunnen komen, maar daar je kan inderdaad het beste contact opnemen met Jeroen, vertel hem maar dat je hem kent van het opel-forum, dan snapt hij het gelijk.
Als je naar Zetos gaat binnenkort laat dan ook even weten, woon niet ver van Zetos misschien leuk even elkaars bolides te bekijken:D ha ha.
Hoor het graag van je.
Groeten.
29 juli 2010 om 14:15 #17694436Als hij klaar is neem ik contact met jullie op en dan spreken we wat af
(maar het duurt wel ff ivm flinke schade,denk +-3wkn)Lijkt me erg gezellig
29 juli 2010 om 14:39 #17694437Hey barry.
Is goed ik ben geduldig haha.
Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??29 juli 2010 om 15:16 #17694438Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!
Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!
29 juli 2010 om 15:23 #17694439Dikke shit:D
Geloof me je krijg er geen spijt van xD
29 juli 2010 om 15:24 #17694440Die van mij is bij dezelfde getuned als waar Jeroen mee samen werkt, en mijne voelt heel wat sneller aan dan standaard… vrijwel geen dip erin.
Volgens OBD-tuning moet die ook 240PK/350NM hebben.
29 juli 2010 om 15:33 #17694441origineel gepost door zetos
Hey barry.Is goed ik ben geduldig haha.
Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??Nee maar als je wat weet stuur me dan ff een mailtje
(kom zelf uit noord)29 juli 2010 om 16:26 #17694442origineel gepost door Barrythefirst
origineel gepost door zetos
Hey barry.Is goed ik ben geduldig haha.
Ga je ook wel eens naar die meeting in amsterdam noord??Nee maar als je wat weet stuur me dan ff een mailtje
(kom zelf uit noord)Nah op de oude stek was het drukker. Was er afgelopen zaterdag echt er waren maar 5 auto’s ofzo. Dus ik ging weer snel weg daarow haha
29 juli 2010 om 16:32 #17694443Rode lijn met powermodus uit.:o
Blauwe lijn met power modus aan.:o:PZoals je zie klap die blauwe op het laatst na benede dat komt omdat ze van het gas afgingen om dat me motor daar te arm loopt.
29 juli 2010 om 18:11 #17694444Ziet er goed uit toch ?
29 juli 2010 om 18:37 #17694445origineel gepost door Barrythefirst
Ziet er goed uit toch ?Jah best was alleen teleurgesteld omdat ik vergelijkbaar bij EDS 20 pk en 102 Nm mis dat vind ik wel jammer..
29 juli 2010 om 19:25 #17694446100 nm is echt te veel verschil. Zou toch eens even bellen met eds. Je hebt er toch voor betaald?
31 juli 2010 om 13:33 #17694447origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
@gijsbed, volgens mij zoals ik hoorde die avond, staat zijn motor te arm afgesteld. Daardoor komt het en had niet veel met de uitlaat te maken, maar Zetos zal zelf wel denk ik reageren.Mijne is ook fase 1 getuned en zoals je binnenkort op de diagram kan zien zit er een behoorlijke dip in.
Mijnes zou ook 240 pk moeten hebben maar in werkelijkheid is het dus maar 204.7 pk.
Ik denk vrijwel zeker als jou auto op de bank gaat bij VDB Works, dat hij geen 240 pk aangeeft.Binnenkort custom map laten maken door VDB Works.
Misschien binnenkort samen met Zetos keer afspreken?
Groeten.
Er zullen best verschillen zijn qua testbanken,wie zegt dat de bank van VDB goed is.
En dat ik meer dan 204 Pk heb kan ik je wel garanderen.:D
Hoeveel ik nu heb zou ik niet weten maar waarschijnlijk 250/260 Pk.
Ik heb verschillend tour ritten gedaan zeg maar cannonball run’s met bmw M3 E36,335i ,roadster m3, en de verschillen waren maar heel klein.
Pas boven de 240 Km liep er maar 1 m3 snel weg.
Deze loopt ook z’n 293 Km/p:agent
De roadster was ik net zo snel en gti’s of Fr’s of BMW diesel zijn kansloos.
Behalve de 535i die is weer net zo snel, zat geen verschil in.
Ps.
Maar terug naar het topic z’n rare dip had ik niet op mijn uitdraai hoor!
Wel werd gelijk geconstateerd dat ik met euro 95 reed.Mvgr.Peter.
31 juli 2010 om 13:45 #17694448Voordat ik naar EDS was gegaan ree ik de 535i diesel ook ziek kon me niet bij houden bij terug komst van eds hield ik hem niet meer bij rede ik mis ruim 100 nm koppel en dat is een hoop hij is ook niet meer zo zoekerig als dat ie ervoor was hij zoekt nu nog nauwlijks.
Tjah en verschil in banken hou je tog maar deze bank worden 4 rollen aangedreven en op de bank van eds 2 bij eds staat ie op de rollen en bij VDB Works ligt ie in de rollen.
31 juli 2010 om 15:30 #17694449Ik ben het wel met gijzbed-opc eens
Ik heb ook geen problemen om auto’s los te rijden die
fabrieksmatig even veel of meer vermogen hebben
(maar het armloopverhaal vind ik schokkender)Toch wil ik kijken wat Jeroen te vertellen heb want
bij EDS werd ik het bos ingestuurd met mijn klachten
(heb wel €3000 aan EDS rekeningen liggen dus een beetje
service had wel op z’n plaats geweest)EDS is gewoon een tuningsupermarkt geworden waar je gewoon
1 van de xxxxxx(xxx) klanten bent ,sofware laden en oprotten
meer is er niet bijIk wil graag een tuner die meedenkt en advies geeft en ook
een beetje verder kijkt als het niet klopt
Ik kom bij de tuner met een grote zak geld en zeg: “doe wat er nodig is”(en als ik hem dan kom ophalen is hij niet goed, dan had je dat toch kunnen fixen want ik had dat al aangegeven dat het mocht!!)Ik denk niet dat het uitmaakt hoe de bank werkt maar
dat ding moet gewoon geijkt(of gecalibreerd ofzo) zijn31 juli 2010 om 16:24 #17694450Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.Mvgr.Peter.
31 juli 2010 om 21:26 #17694451origineel gepost door gijzbed-opc
Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.Mvgr.Peter.
Mijn auto is stage 3 gemaakt door EDS en is dus goed voor 300 pk.
Alleen schoof EDS het af dat me uitlaat niet goed was.
Zonder ook maar verder te kijken.
Jah verkeerde lambda meeting dus je uitlaat heeft te veel tegen druk.Nee meneer EDS me map is niet goed!! Me auto loop te arm.
En ik had ze gemaild ff ter info maar tot op heden niks terug gehad dus ik ga ze maandag bellen.
Want je klapt wel een hoop geld neer auto op de bank standaard stage 3 map erop 1 dyno run en : sorry je uitlaat is niet goed fix dat maar en kom dan terug.
Bij Jeroen op de bank: Ik hoorde dat ie te arm liep gelijk van het gas gegaan en zijn maat keek op de tech 2 idd te weinig brandstof.
Dus ik ga denk eerst naar vdb works en dan mischien nog op de dyno van Klasen.
Ik weet dat er verschil zit in banken maar ik vind 102 nm wel een heel groot verschil.
Maar met dat E85 verhaal moeten ook je klepseals en andere rubberafdichtingen vervangen worden. En moet je veel meer brandstof inspuiten geloof iets van 40% meer.
Heb me er ook in verdiept en als er meer pompen komen die het gaan verkopen ben ik bereid om me kop eraf te trekken maar zolang ik verder geen problemen met me kop heb doe ik het niet.31 juli 2010 om 23:00 #17694452ik heb gereden met de tech 2 van eds…… Dit om mijn fase1 helemaal naar mijn zin te krijgen. Gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak wilt met arno of ronny zelf.ze hebben dagen dat ze speciale gevallen doen en dus geen andere klanten hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.