VDB Works in Kuinre

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) VDB Works in Kuinre

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 154)
  • Auteur
    AstraGCoupeTurbo

Hallo Iedereen,

sinds kort ben ik ook de trotse eigenaar van een motor Suzuki GSXR750W.

Hij moest alleen flink afgesteld worden nog en getuned een beetje. Ik ben door flink zoeken op in het internet VDB Works
      tegen gekomen in Kuinre.(omdat andere veel te duur zijn!)Gister was ik daar met mijn motor en Jeroen(zo heet de eigenaar van VDB Works) heeft hem zo goed afgesteld dat ik mijn motor niet meer terug ken, wat een klasse heeft die jongen. Dus ik reed met een big smile terug naar huis, ook vanwege dat het me weinig gekost hebt!

Hij vertelde me ook dat hij veel tuning doet voor auto’s waaronder ook Opel. Zoals een paar wisten van hier zou ik
      vandaag naar EDS gaan voor een Dynorun, maar dat heb ik
      afgezegd, omdat hij binnenkort naar VDB Works gaat voor een Dynorun(Hij heeft ook een bank voor auto’s). Hij schrijft ook zijn eigen software en dus uiteraard ook customs maps voor onze auto’s. Die jongen heeft echt heel erg verstand erover en ik weet zeker dat hij mijn Astra Turbo nog beter krijgt. Voor minder geld dan EDS. Ik hou jullie op de hoogte erover. Maar mochten jullie ook meer informatie willen over hem hebben, kijk dan even op vdbworks.nl. Je kan Jeroen altijd bellen voor informatie en zeg maar dat je het gelezen op het opel-forum en dat je desnoods mij kent. Dan weet hij gelijk waarover het gaat. Ook maakt hij IC s en andere dingen, alles is mogelijk. Als andere forum lezers hem ook kennen wil ik dat ook graag weten.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben, ik wel teminste want die
      jongen weet echt alles.

Hoor het graag.

Groeten.

sw16v
      Deelnemer

heb wel is reclame gezien van hem op auto’s.

maar stelt hij de motronic dan af. of ga je over op KMS?

zetos

Dat vind ik wel een goeie hij gebruik idd wel kms op zijn ford.
          Maar weet niet of hij de motronic programmeerd aangezien hij wel zelf schrijft.
          Ik ga hem morgen wel ff bellen belle kan geen kwaad tog:P

AstraGCoupeTurbo

net met Jeroen van VDBWorks gebeld, hij doet alle soorten, dus ook motronics. Mocht hij niet opnemen als jullie hem willen bellen dan belt hij meestal later terug of je belt later terug of stuurt hem een sms, maar hij belt meestal terug.

Ik blijf gewoon bij motronics.

Binnenkort ga ik bij hem op de bank.

Hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Django

OPC Turbo

Je moet Jeroen maar ff vragen over zijn Renault 5 turbo… ding had meer dan 250 pk uit een 1.4… en het bleef ook heel…

Ook had hij een mooie motorfiets met turbo…

Sinds een paar jaar heeft hij een loodsje in Kuinre.

Die gozer tovert alles om in goud waar hij aan begint en inderdaad hij weet precies wat hij doet…

Hoe ik het weet? hij werkte altijd 2 bedrijven verderop en hij kwam elke dag langs “geblazen”

Bij mijn huidige werkgever komt hij wel eens met wat spuitwerk ik heb hem laatst gevraagd om die olie restrictie van de Z20LET en hij zij dat dat (ook i.c.m. een goede afvoer van de olie) misschien wel een heel goede oplossing was.

AstraGCoupeTurbo

ik heb de renault bij hem zien staan, gaaf ding! Ook heb ik de motorfiets met turbo gezien, wat een turbo zit daarop zeg! 500PK op die motorfiets! Hij is nu bezig met een Ford Sierra Cossworth voor een klant, uiteindelijk moet hij 1000PK leveren zei hij! Ik had het ook met Jeroen over de bout, hij vond het een juiste oplossing ook inderdaad, maar als ik zie hoe hij met mijn motorfiets bezig was en het uiteindelijke reslutaat en de goedkope prijs, dacht ik ook echt die jongen heeft verstand!!! Daarom gaat binnenkort mijn Astra erook heen voor een run op de bank en van daaruit zei Jeroen weet hij wat er nog verandert moet worden.

Uitlaat systemen maakt hij ook zelf meen ik hem horen zeggen, maar weet niet zeker.

Groeten

zetos

Jah klopt hij maakt idd uitlaatssytemen op maat van rvs.
                  Hij doet ook intercoolers en zoon beetje alles wat bij tuning hoort.
                  Wel dik.

Ik ga ook ff kijken hoeveel pk ik bij hem op de bank heb.

AstraGCoupeTurbo

ja ik zei het toch, hij is goed:P

Binnenkort ook op de bank bij hem.

Uiteraard laat ik dan weten hoe dat gegaan is.

OPCdriver

Goede “dragbike” bestuurder/eigenaar ook , ga hem wel als “chiefstarter” op DR88 bij de kerstboom
                      tegen komen.
                      Rijdt klasse : SSB = superstreetbike met een 1200 cc Yamaha.

zetos

Hey allen,

AstraGCoupeTurbo en ik gaan maandag 21 juli naar VDB Works ff op de bank kijken hoe de bank is en wat hij vind dat de mogelijkheiden zijn.Uiteraad gaan we de uitslag er van hier posten:D

AstraGCoupeTurbo

@Zetos:

Je hebt een fout gemaakt in de datum. Het is 26 Juli:D
                          Uiteraard laten we daarna weten hoe het was.

Groeten.

zetos

ohw sorry 26 juli haha

zetos

bijna maandag:D

Barrythefirst

En hoe was het ?

tijgetje57
                                Deelnemer

JA, hoe was het? wezen banken?

Je had ook naar Huricane Racing kunnen gaan in Heerhugowaard. Was dichterbij die heb ook een Dynojet staan.:P

zetos

Beste mensen,

Het was zeer gezellig. En zeker de moeite waard.

Eerste indruk was positief.

We begonnen bij de mac in hoorn waar we hadden afgesproken.
                                    Na een aardig stukje rijden waren we geariveerd in kuinre bij Jeroen Van VDB Works.
                                    Na kennismaking en rondje door zijn loods gelopen te hebben gingen we naar het pand waar de bank stond.

Bij aankomst gingen onze auto’s om beurten de bank op.
                                    Met de tech2 op de OBD voor realtime engine respons.

Eerst die van AstraGCoupeTurbo en daarbij werd dus bevestigt dat zijn auto niet meer orgineel was.
                                    Pk:204 Nm: 300+ weet niet meer precies hoeveel.

Toen die van mij
                                    Eerst kreeg ik te horen er zit geen kracht in.
                                    Oops ik ree in eco mode dus ff knopje indrukken jah de powermodus.
                                    Wat er toen gebeurde schokte me nog al behoorlijk………

Ik zag een hele mooie curve maar het was behoorlijk minder dan wat ik bij EDS op de bank had..
                                    Volgens de bank van EDS had ik 280 Pk 424 Nm.
                                    En volgens de bank van hun had ik 260 Pk en 322 Nm.

En daarbij waar arno van EDS zij dat me uitlaat te veel tegendruk zou geven komt nu uit dat me motor te arm loop!

Zoals in mijn topic” EDS uitslag” ook al vermeld had: Toen ik terug kwam van EDS voelde me auto trager dan toen ik heen ging.

Dat werd hier dus bevestigt.
                                    Dus om je eerlijk te zeggen de verhalen over de bank van EDS kloppen.
                                    Hij wijkt idd heel wat af!!!!

Ik laat nu me let custom op de dyno aan de tech2 realtime diagnostic chippen door Jeroen.
                                    Als ik op die bank 400 NM heb ik het ook echt.

Ik voelde me behoorlijk genaaid door EDS je klap veel geld neer bank klopt niet en dan zeggen dat je uitlaat niet goed is terwijl je motor te arm loop. Nee sorry geen goed word voor EDS vanaf mij kant heb het helemaal gehad met hun..

Maar voor de rest leuke avond gehad bij jeroen ook de mogelijkheiden doorgesproken voor beide auto’s.
                                    We kregen ook te horen dat onze Lets in prima condities zijn. Ze lopen netjes turbo’s van beide auto’s zijn goed.

Conclusie:

Mijn eerste ervaring met VDB works is me zeer goed bevallen ze zijn vriendelijk en bereid om moeite voor je te doen
                                    en niet van die mooie verkooppraatjes maar gewoon eerlijk kan het dan kan het kan het niet dan kan het niet.
                                    En ze beschrikken over de ervaring die ze hebben.
                                    en ik kan er alleen maar met lof over praaten.
                                    Het voelde goed degelijke bank niet zoon gammel oprij bankje.

Heerlijk gewoon..

Greetz Zetos

OPCdriver

Leuk te horen dat het een goed adres is , is precies wat we in Nederland kunnen
                                      gebruiken.
                                      Zetos had jij ook geen 470 cc inj. (LEH setup) in je systeem?
                                      Misschien hoef je alleen de brandstofdruk op te voeren om een
                                      rijker mengsel te krijgen.
                                      Wanneer ga je er weer heen?

zetos

Hey OPCdriver.

Jah toen ik Jeroen vertelde dat ik 470cc injectoren had zei hij ook: ohw maar daar kunnen we wel wat mee.

Ik ga hem morgen bellen en dan hoor ik het wel.

En ik heb de volste vertouwen in hun:D

AstraGCoupeTurbo

Hey iedereen,

zoals je al kon lezen van Zetos, hebben we gister heel veel ervaring opgedaan bij VBD Works,
                                          ik kon Jeroen en VDB Works al vanwege mijn motor, toen ik Jeroen daar al mee
                                          bezig zag, wist ik al dat hij heel veel kennis had.
                                          Ik merkte toen ook al hoe eerlijk die jongen is en ook zegt als je iets niet moet doen omdat het anders teveel geld kost en te
                                          weinig rendement leveret. Gisteren was echt super! Ik had al bij EDS gezien hoe ze te werk gingen, alleen gisteren vond
                                          ik het veel beter dan bij EDS.
                                          Zoals zetos al zei had mijn Astra 204.7 pk en 294nm. Jeroen kon erveel meer mee en makkelijk 250 pk en meer koppel eruit halen voor een zeer leuk prijsje!!!

Echt jongens ga met deze mensen praten over alle mogelijkheden en vragen. Geloof me, je zal hetzelfde ervaren als wij hebben gedaan. Eerlijke mensen, eerlijke testbank!!! Hun motto is, de auto gaat niet eerder weg todat hij echt goed is en mocht je hem niet goed vinden dan je geld terug zeggen ze. Nou dan weet je wel dat hij in goede handen is. Aangezien ze veel in de racerij doen en voor het team van Bleekemolen en al verschillende porsche s gedaan hebben.

Kijk maar op de site van vdbworks.nl, ze staan altijd voor je klaar.

Mijnes, als ik hem hou, gaat dan ook binnenkort erheen zodat hij naar de 250 pk gaat en meer koppel en ook zo dat de turbo mooi inkomt en blijft en niet zoals nu steeds in stappen zeg maar. Kunnen ze allemaal voor je regelen.

@tijgetje57
                                          : nu snap je waarom ik daarheen ging in plaats van de bank in Heerhugowaard. Trouwens is het niet zo ver
                                          hoor, maar 1,5 uur rijden van hier. Terug weg hadden we trouwens bij de mac in Enkhuizen een mooi toeter concert gegeven met een ander Astra Coupe he Zetos? ha ha.

Binnenkort even karten Zetos?:D

Voor vragen kan je me altijd U2U en of Jeroen bellen of mailen.

Hoop dat jullie hier wat aanhebben.

Groeten

zetos

hahahaha jah idd die gasten van de mac die werden gek.

Mischien is het leuk om daar een keer een kenningsmaking meeting te houden.

jah binnekort ff vol gas op de kartbaan:p

Maar ik vond het zeker de moeite waard.

Barrythefirst

Goed nieuw dat jullie zo enthousiast zijn en het klinkt allemaal super
                                              (behalve dan dat ik ook EDS software heb en nu de kriebels heb van het armloopverhaal)

Denk dat ik binnenkort ook maar een verder ga kijken
                                              (twijvel nu nog tussen VBD en Klasen)

Ben erg benieuwd naar het resultaat van de custom map van zetos

AstraGCoupeTurbo

Barry,

dan zou ik kiezen voor VDB, ook gezien de taal en afstand.

Doe anders een run bij ze. Kijk daar van uit wat je wilt.

Dan ben je ook nog niet veel geld kwijt. Ik laat ook door
                                                VDB binnenkort al mijn custom map doen.

Succes

Jerk
                                                Deelnemer

origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
                                                  Barry,

dan zou ik kiezen voor VDB, ook gezien de taal en afstand.

Doe anders een run bij ze. Kijk daar van uit wat je wilt.

Dan ben je ook nog niet veel geld kwijt. Ik laat ook door
                                                  VDB binnenkort al mijn custom map doen.

Succes

Dan ben ik wel nieuwsgierig wat dat daar dan kost
                                                  Mag eventueel ook via u2u
                                                  En qua verstaanbaarheid kan je beter gaan voor een Nederlander :thumbup

zetos

origineel gepost door Barrythefirst
                                                    Goed nieuw dat jullie zo enthousiast zijn en het klinkt allemaal super
                                                    (behalve dan dat ik ook EDS software heb en nu de kriebels heb van het armloopverhaal)

Denk dat ik binnenkort ook maar een verder ga kijken
                                                    (twijvel nu nog tussen VBD en Klasen)

Ben erg benieuwd naar het resultaat van de custom map van zetos

Hey Barry,

Denk dat er wel meer rondrijden met een te arm mengsel van
                                                    EDS maar zoals je kon lezen schuift EDS het af op je uitlaat.

Je kan het heel makkelijk merken je hoort het in je uitlaat begint licht te klappen zoals een soort toeren begrenser.

Maar ik zie dat je in amsterdam woon ik woon in purmerland ik kan me grafiek niet posten heb geen scanner en met camera wordt het onleesbaar ff andere camera regelen haha.

Maar als je ook een uitdraai heb dan kunnen we vergelijken.

Maar u2u maar als je langs wil komen..
                                                    Klasen is zoiezo goed maar de bank van vdb works ook.

Ze hebben ook regelmatig porsches en ferrari’s op de bank.

En ook busjes en zoon beetje alles.. ook van de lokale dealers die sturen hun auto’s ook na vdb dus alleen maar lof.

gijzbed-opc

Prachtig dat je zo tevreden bent.
                                                      Maar wat ik niet begrijp is dat van je uitlaat.
                                                      Was het gene wat Andre Botter had gedaan met je demper nou een verbetering of niet?
                                                      Reed je auto slecht?
                                                      Mijn software fase 1 bij EDS tot opheden geen problemen mee.

Mvgr.Peter.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 154)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.