Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Vastgeroeste gloeiontsteking en inspuiters
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2016 om 14:24 #17276575
Doordat een lampje aangaf dat de gloeidraden vervangen moesten worden auto naar garage en werd bij de Opel vivaro geconstateerd dat de gloeidraden en de ontstekers waren vastgeroest door water, de monteur gaf aan dit niet te kunnen repareren zonder een nieuw cilinderkop , weet iemand hier een oplossing voor?.
22 mei 2016 om 12:16 #18318601@PJVN wrote:
Doordat een lampje aangaf dat de gloeidraden vervangen moesten worden auto naar garage en werd bij de Opel vivaro geconstateerd dat de gloeidraden en de ontstekers waren vastgeroest door water, de monteur gaf aan dit niet te kunnen repareren zonder een nieuw cilinderkop , weet iemand hier een oplossing voor?.
Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.
Van welk bouwjaar is jou vivaro?
22 mei 2016 om 12:50 #18318602cilinderkop demonteren en de gloeipluggen uitboren…. ze zijn toch al aan vervanging toe.. en dan nieuwe tap in je kop draaien als die vol met gruis zitten na het boren…
22 mei 2016 om 12:54 #18318603Een 2.5? Uitboren is de enige optie als ze vastgeroest zitten.
Dit kan ook met de cilinderkop op de auto, je moet alleen wel weten wat je doet.22 mei 2016 om 12:57 #18318604@mvolkerink wrote:
Een 2.5? Uitboren is de enige optie als ze vastgeroest zitten.
Dit kan ook met de cilinderkop op de auto, je moet alleen wel weten wat je doet.kun je beter niet aan de motor doen.. als er deeltjes in de verbrandingskamer vallen kun je er niet bij .. moet als nog de kop eraf.. maarja aan de andere kant.. zoals je aangeeft.. als je weet wat je doet..
22 mei 2016 om 13:08 #18318605Wekenlang alles duchtig in de wd40 (of beter) zetten geen optie? in de hoop dat de verbinding weer los komt…
heb geen ervaring met deze motor verder helaas.Ook heb ik zo bij de restauratie van een meer als 70 jaar oude ford pick-up veel vast geoxideerde aluminium/metaal verbindingen losgekregen met hg-roestoplosser, dit lost ook tijdelijk het witte poeder van aluminium op en dan in combinatie met kruipolie heb ik meermaals zulke verbindingen losgekregen.
Eerst alles lichtjes nat maken met een penseel kwast daarna de hg opbrengen, als je ziet dat de witte alu-oxidatie op aan het lossen is alles goed schoonmaken en waar nodig meermaals herhalen.
Als alle oxidatie weg is het geheel rijkelijk!!! in de wd40 of kruipolie zetten en dit zijn werk laten doen.
Geduld is wel een schone zaak bij zulke klusjes ;) ;)
In 70% van de gevallen heb ik zo alles alsnog zonder verdere schade losgekregen.Nogmaals geen ervaring met de specifieke vraag hier in het topic maar wou de tips toch even geplaatst hebben,
misschien kun je er een hoop boorwerk mee besparen… :thumb22 mei 2016 om 13:29 #18318606Moet lukken met de kop erop, zelf pas ook gehad, 1 heb ik los kunnen krijgen door de kleppendeksel eraf te halen(verstuiver’s eerst demonteren) lange dop 8 erop geslagen en hij kwam los.
De 2de die afgebroken was is door een mannetje bij ons in de buurt eruit gehaald en opgetapt.
10 juni 2016 om 12:24 #18318607Sorry voor de later reactie ben even weg geweest
Inspuiters en gloei ontsteking voor vertrek ingespoten met Wd 40
Omdat de auto buitenstaat weer water erbij gekomen
Volgens de garage zitten ze nog steeds vast en bovendien moet de distrubutie riem worden vervangen
Km stand 79000 bouwjaar juni 2007
Vraag me af wat bij elkaar gaat kosten10 juni 2016 om 12:28 #18318608ik denk dat de onderdelen minder kosten bij elkaar als de uren die ze ervoor gaan rekenen.. gezien dat een dealer/garage 50 a 60 euro per uur vraagt
misschien dat iemand van het forum met een werkplaats je kan helpen als je zelf voor de onderdelen zorgt…11 juli 2016 om 10:08 #18318609@raykar wrote:
Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.
Ik heb ook 2 gloeibougies vastgeroest, monteur durft het ook niet aan.
Hoe zet je die bedrading om naar de nog werkende gloeibougies?Mvg Erik
17 juli 2016 om 11:58 #18318610@Erikje wrote:
@raykar wrote:
Ik heb de draden doorverbonden naar de gloeiers die het nog wel doen. Dit is niet de mooiste oplossing, maar wel de goedkoopste mits de auto goed start en loopt. Lampje op dashboard is nu uit.
Ik heb ook 2 gloeibougies vastgeroest, monteur durft het ook niet aan.
Hoe zet je die bedrading om naar de nog werkende gloeibougies?Mvg Erik
je haalt het plastic kapje los van de bedrading van de gloeibougies.
de gloeibougie die niet werkt knip je de gloeidop eraf.
je stript de draad.
van de goede gloeibougie strip je draad zodat je blank draad krijgt.
de kapotte gloeibougie draad draai je om het draad van de goede bougie en soldeer je vast en tape je dit af.en je lampje zal uit gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.