Vastgeroeste bouten

Forumindex Forums Modellen Kadett Vastgeroeste bouten

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    dunjatamara

:swear Vandaag een poging gewaagd mijn remblokken te vervangen na veel gedoe eindelijk de borgpennen eruit gekregen want die zaten al muurvast.

Vol goede moed aan de bouten van de remklauw begonnen om die los te draaien nou niet dus de boel is kennelijk nog nooit los geweest en zit wel zo vast geroesd:swear

Het is dus met geen mogelijkheid los te krijgen:(
      Heeft iemand voor mij de ideale tip om de bouten los te krijgen?
      Heb dr al cola opgehad dit heeft ook niets geholpen:(

Is WD40 evt een optie?

Gupy
      Deelnemer

Ik heb al jaren de Deblock oil van Innotec. Dit is werkelijk de beste die je kunt krijgen.

In laten trekken en een slagmoersleutel erop.
        Mischien nog warm stoken en laten schrikken met een hamerveeg, maar dat is link bij de klauw.

Heb ze een tijdje geleden ook bij mijn D gedaan, dacht tot ook een uurtje of 3 zoet te zijn geweest. Wat zat dat vast zeg.:cry

dunjatamara

Kan ik dat gewoon bij de beter automaterialenzaak krijgen?

Waren rond half 12 begonnen rond 14u de boel er weer op gezet en de hoop opgegeven:(

petrolhead

bekend verhaal, heb 2 weken terug ook zo liggen klote met die remklauw bouten…
            na vele uren ook de hoop opgegeven en daarna met een geniale ingeving had ik een grote hefboom gemaakt .. met grote stale pijp en goed ingespote met wd40.
            dan hoor je eerst hoop gekraak en dan komt die uiteindelijk los.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Vinci
            Deelnemer

Heb het ook een keer gehad, toen de veerpoot uitgebouwd. Even een gewone inbus sleutel afgeslepen, op een stalen 5x50mm strip gelast van een centimetertje of 60, veerpoot in de bankschroef, kracht erop en terwijl je het onder spanning houdt een klap met de moker erop.

Maar zoals hierboven staat kun je ook eerst eens die sleutel maken als je kunt lassen (of gewoon een met pijp verlengde sleutel), want misschien krijg je het dan al wel los zonder de boel uit te bouwen…

Paullus
              Deelnemer

de hefboom verlengen met een pijp of een grote ringsleutel en in een goed positie onder de auto gaan zitten/liggen zodat je met je voeten kan afzetten b.v. in de wielkast. En dan met al je kracht trekken (niet aan de pielemuis:P).

Jurgen
                Deelnemer

yep, altijd een pijp van een meter ong erbij liggen en heeft al regelmatig zijn diensten bewezen. Weet niet of je die inbusbouten bedoeld of gewone zeskantbouten, maar het principe is hetzelfde. Bij zeskanten gebruik ik dat vaste deel waar je doppen op kunt doen, dus niet je ratel want die sloop je. Bij inbus gewoon over de inbussleutel schuiven en maar drukken. Zorg wel dat je goed op de bout of in de inbus zit, anders help je de bout naar de kloten. Eerst even flink wat WD40 erop helpt altijd en een beetje veren op de pijp wil ook wel eens helpen.

Pat70

Waarom niet met een slagschroevendraaier ? Daar kun je toch ook de bijbehorende imbusbits mee gebruiken (geen gewone nemen)

Gupy
                    Deelnemer

Prijs wellicht….is een stuk duurder als een pijp van een meter.:D

Electrische slagmoersleutels hebben weinig te vertellen. Lucht 1/2″ vanaf 150 euro en dan moet je nog een flinke compressor hebben.

Huren zou dan wel een oplossing kunnen zijn.

jojonopel
                      Deelnemer

Gaat niets boven een deftig stuk buis om zoiets los te krijgen !
                        Die bouten roesten niet vast !
                        Het zijn dikke lange bouten die origineel voor 3/4 van de lengte geborgd zijn met blauwe Loctite ! Het is de bedoeling dat ze goed vast zitten !
                        Voor die borgpennen eruit te slaan heb je een speciale doorslag
                        nodig met een verkleind stukje op, en voor ze te demonteren van
                        binnen naar buiten slaan ! (van Midlock of Facom)

martijnenyvonne
                        Deelnemer

ik gebruikte voor het verwijderen van die stiftjes gewoon een dikke spijker.
                          en voor de bouten een ringsleutel met een stukje pijp eraan.

Pat70

[rquote=1919260&tid=146878&author=Gupy]Prijs wellicht….is een stuk duurder als een pijp van een meter.:D

Electrische slagmoersleutels hebben weinig te vertellen. Lucht 1/2″ vanaf 150 euro en dan moet je nog een flinke compressor hebben.

Huren zou dan wel een oplossing kunnen zijn.[/rquote]

Heb er eentje van TengTools. Kost een tientje of zes dacht ik. Is zo’n setje in een opbergcassette met alle soorten bits erbij. Geen electrische maar gewoon zelf meppen :P

dunjatamara

Nou ik heb ze ingespoten met wd40 en ga morgen heel hard duimen dat ze wel los willen

dunjatamara

Het is gelukt!

Die bouten hoefden niet eens los:o:sleeping alleen die borgpennen en veertjes en ze konden er zo tussenuit:o

Alleen was links helemaal glad en rechts nog helemaal vol maar wel apart gesleten.

Zal er eens een foto van maken en plaatsen.

Anoniem

dan moet alsnog die klauw wel los
                                  want dan zitten de geleide pennen heel waarschijnlijk vast

die moeten weer gangbaar en dan zullen de beide blokken afslijten;)

dunjatamara

MEt geleide pennen bedoel je die pennen die boven en onder de klauw zitten die die veren tegenhouden??

Die waren er namelijk wel goed uit te halen.

Aan de kant waar de blokken helemaal afgesleten waren zat de zuiger een beetje vast maar die is wel weer losgekomen met behulp van de buurman en mijn zwager.

Maar toen we aan de bijrijderskant het wiel eraf hadden en ik naar de blokken keek leek het gewoon of er al nieuwe op zaten.
                                    Toen de blokken eruit waren eens goed bekeken en dr lijkt wel iets afgebrokkeld te zijn ofzo dr zit echt nog veel op dat vondt ik echt apart.

Maar de nieuwe blokken zitten er nu onder en hij remt nu al zoveel beter dan dat die gisteren deed :D
                                    Nu nog echt goed inslijten en ik ben weer helemaal blij;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.