Varajet II vs. Weber

Forumindex Forums Techniek Cih Varajet II vs. Weber

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Nu de Manta in de stalling staat ben ik meer op het forum en her en der lees ik interessant dingen.

Zo kom ik in dit CIH-gedeelte een aantal topics tegen waar men spreekt over een Ford Weber carburateur in plaats van een Varajet II. Mijn vraag is, wat is de meerwaarde van zo’n Weber? En is hier een beetje aan te komen?

Keesjr
      Deelnemer

Als je een goeie Varajet hebt lekker laten zitten :-)
        De Varajet heeft een kleine directe gasklep en de andere grotere op vacuum.
        Zo’n Ford gasfabriek heeft twee even grote gaskleppen die tegelijk opengaan als ik de goede in gedachten heb, komt dan van een V6 uit een Capri of Granada.
        In vermogen zal het niet heel veel verschillen verwacht ik

Stender
        Moderator

Maar betekent dat dat de gaskleppen sneller opengaan (of vroeger)? En qua mm scheelt het dus niet?

Huidige is goed maar omdat ik wat topics tegenkwam die het over een enkele Weber hadden leek het me wel lache. Een iets grotere carburateur kan best leuk zijn.

olafspoolder
          Deelnemer

Hallo,

In mijn kadett ligt een 1.7 CIH waar origineel een Solex 35 PDSI zit. Ik heb er nu een Weber DGV 32/36 op gezet omdat ik vond dat de Solex hem wat in hield. Deze past zonder aanpassing op een CIH spruitstuk waar origineel de Solex DIDTA op zit (orgineel op de 1.9 CIH). De weber is een twee traps, dus halverwege het intrappen voel je aan het gaspedaal dat de tweede klep open gaat.

Het verschil heb ik dus heel erg goed kunnen merken, de trekkracht is enorm toegenomen, het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven (bij normaal rijgedrag).

Of het in jouw geval ook verschil zal maken met de varajet? Ik weet het niet.

Groeten Olaf

madmax1969

De webers die op de Ford V6 motoren zaten 2.3 2.8 hadden een systeem met 2 halve tandwielen waardoor beide kleppen gelijk open en dichtgingen, daarnaast had je 2 types 38/38 V6 en de 32/36 4Cil 2.0
              maar ook op sommige porsches en VW kevers zaten die carburateurs, in de auto cross werden ze veel gebruikt omdat ze snel reageren en redelijk goedkoop zijn En met een beetje mazzel ook redelijk goed te vinden.
              en je kan er nog gewoon nieuwe sproeiers en zo voor krijgen, zelfs de carburateurs zijn nog nieuw te krijgen, Stockcars F2 rijden er ook allemaal mee

Makko
              Deelnemer

Hoe zit dat met de benzinedruk op een weber of een varajet / Zenith

madmax1969

@Makko wrote:

Hoe zit dat met de benzinedruk op een weber of een varajet / Zenith

Druk hebben ze op zich niet nodig met een een normale klokpomp werkt al super, met een injectie pomp moet je werken met een regulator, het mooie daarvan is dat als je even goed wil blazen je de druk gewoon wat kan opvoeren, Normaal hebben ze iets van 0.2 bar Teminste mijn crosser, en werkt super.

Dré
                  Deelnemer

En aanpassen dan van de sproeierbezetting stel je koopt een weber van een 2 liter blok?

Wat ik mij ook afvraag op de varajet zit netjes het gebeuren voor een gas/kickdownkabel. Iemand een idee hoe je dat op een weber moet fixen? Je zit nl ook met de afstelling van je kickdownkabel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.