Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Varajet 2 wat doet dat? gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2010 om 09:56 #17220887
Wat doet een varajet 2 met het vermogen ten opzichte van een normale carburateur.
Ik weet ook wel dat hij niet sneller zou lopen, maar iets meer trekkracht ofzo?
Ik heb nog eentje liggen maar die mist wat onderdelen denk ik.7 mei 2010 om 19:34 #17667751:agentik dacht dat hij in ieder geval wel meer zuipt
8 mei 2010 om 17:51 #17667752Als je met een normale carburateur een solex (enkel traps) bedoelt, dan gaat hij inderdaad wat meer verbruiken.
Maar die 2e trap is wel erg leuk. Op het laast springt hij dan nog even lekker vooruit.
Wat dus niet het geval is bij een enkel traps carburateur.Meer trekkracht / koppel creëer je allen met grotere cilinder inhoud.
9 mei 2010 om 16:35 #17667753Maar moet je wel een heel goede Varajet2 hebben, de meesten zijn goed voor de oud ijzerbak.
9 mei 2010 om 16:59 #17667754origineel gepost door manta2
Maar moet je wel een heel goede Varajet2 hebben, de meesten zijn goed voor de oud ijzerbak.Veel aan slijtage onderhevig dan ofzo?
9 mei 2010 om 18:00 #17667755Ze hebben veel last van slijtage
10 mei 2010 om 14:40 #17667756ik heb stuk of 5 mantas gehad en ben tevreden metde varajet.
rij op de dag van vandaag nog met een varajet 2
met 2 ti reps kan je ervoor zrgen dat beide kleppen opegaan, dat merk je wel met optrekken:cool:
10 mei 2010 om 17:07 #17667757origineel gepost door Sheto
ik heb stuk of 5 mantas gehad en ben tevreden metde varajet.rij op de dag van vandaag nog met een varajet 2
met 2 ti reps kan je ervoor zrgen dat beide kleppen opegaan, dat merk je wel met optrekken:cool:
Maargoed dan zuipt ‘ie waarschijnlijk ook wel flink of niet
10 mei 2010 om 21:29 #17667758Maargoed dan zuipt ‘ie waarschijnlijk ook wel flink of niet
Als je een auto wilt hebben die niet veel zuipt, raad ik een diesel aan.
Ik had bij mijn (r.i.p.) Rekord 2.0S de enkel traps Solex vervangen had door een Varajet2.
Op LPG: bij de Solex 1/8 en bij de Varajet 1/6 a 1/7. (Op benzine niet bekent!!!)
Maar dit heb ik nooit goed kunnen testen, omdat die verdamper ook niet de nieuwste was.
Maar toch is die 2e trap erg leuk.
11 mei 2010 om 07:07 #17667759Ik rij er niet dagelijks niet mee, meestal in het weekend en dan is dat extra beetje benzine geen probleem.
Als je normaal rijd met een varajet dan is het toch niet zo’n zoeperd?11 mei 2010 om 07:25 #17667760Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)
11 mei 2010 om 08:07 #176677611:10 reed ik ook met een varajet
me schoonmoeder heeft een vauxhall cavalier met 19N met solex en die verbruikt ook gemiddelt 1:1011 mei 2010 om 12:58 #17667762origineel gepost door McLambo
Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)1 op 10 is relatief normaal voor de oude Opels, als je dat niet aanstaat, kun je beter een Fiat Cinquecento gaan rijden.
11 mei 2010 om 13:11 #17667763Volgens mij zijn er zat ander opties die ik kan kan kiezen als me dat niet aanstaat. Keerjte laten afstellen, carb reviseren of bv. een E-motor gaan rijden. Die gaan wat zuiniger met de brandstof om bij deel-last.
12 mei 2010 om 17:40 #17667764Haha Manta’s koop je niet om het verbruik idd. Mja dikke schijt, da’s de hobby.
14 mei 2010 om 18:48 #17667765Hij is onderweg, dus kan ik binnenkort zelf ondervinden wat het verschil is. ben benieuwd.
20 mei 2010 om 11:48 #17667766Hij is binnen, nu nog erop zetten.
Ff kijken waar alles op moet bv brandstof en andere slangetjesKan hier een open luchtfilter op en is dat nog wat verschil?
20 mei 2010 om 12:25 #17667767Er kan een open luchtfilter op.
Zeker doen !!
Zo’n varajet roffelt erg lekker als je die tweede trap lostrekt.
Heb je dat plezier iig in ruil voor je extra brandstof.Als je het heel low-budget wil doen:
Het luchtfilterelement is een ronde ring, alles wat er aan luchtfilterhuis buiten die ring zit wegzagen, zodat je twee ronde platen overhoudt, waar je het filterelement tussen klemt.20 mei 2010 om 12:53 #17667768Maar dat zal denk ik eerder een vermogens verlies opleveren dan winst. Zo boven de motor (en uitlaatspruitstuk) zit een hoop hete lucht.
20 mei 2010 om 12:59 #17667769Voor de vermogenwinst hoef je het niet te doen, wel voor het geluid !
20 mei 2010 om 13:31 #17667770de varajet werkt ook mooi op mijn 13s. 75 PK’s.
tokkelt mooi door, alleen wil ik wel binnenkort een revisiesetje ophalen.ik denk dat er nog wat meer uit te halen is.
20 mei 2010 om 13:36 #17667771Ik hoef ook geen extra pk’s als hij maar lekker trekt 1.9s met een kleine achteras en 4 bak. (zal wel zuipen op de snelweg)
Keer kijken voor een 5bak.
Ik rij er weinig mee en voor die stukjes is die extra brandstof geen probleem. lekker scheuren!Nu hij nog los is, zou ik hem schoon maken? en hoe doen jullie dat?
20 mei 2010 om 14:32 #17667772als je em schoonmaakt, kun je beter direct alle pakkingen vervangen. een revisiesetje is nog wel te krijgen, dan weet je zeker dat het goed is.
schoonmaken kan met veel remmenreiniger en compressor lucht
20 mei 2010 om 14:41 #17667773nacht in een bak met benzine laten staan, issie smorgens brandschoon
revisie set kun je krijgen bij BCCP in gramsbergen
20 mei 2010 om 15:11 #17667774origineel gepost door McLambo
Heeft zoiets nog effect op een N motor? Valt me nog tegen hoe onzuining mijn 1.9N is met solex. (1 op 10 max)Mag ik met de Rekord niet klagen, korte ritjes rond de 1 op 10 en lange snelwegritten tot max 1 op 13 (2.0S – Varajet)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.