Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › vandaag weer een c coupe afgeschreven door een golfrijder. m
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 16:29 #17702187
sjezus wat zonde:o
En dan is het ook nog eens een oranje, extra zonde!Groot geluk dat je golfrijder niet op de deur ‘gemikt’ heeft, das een groot nadeel van een oldtimer helaas.. Gelukkig is dit voor de bestuurster goed afglopen!
22 juli 2010 om 16:40 #17702188AnoniemLid sinds:
1 January 1970als ik het verhaal lees
dan moet die golfrijder wel als veroorzaker
gezien wordenook de plaats waar hij de kadet geraakt heeft
zegt al ietsdan nog de snelhied die ongetwijfeld te hoog heeft gelegen
kun je aan de schade wel zien;)tjah in mijn ogen is het duidelijk
helaas wordt er nog wel eens anders beslist:puke
erg zonde in ieder geval
wel mooi dat de bestuurster geen schade heeft opegelopentjah heb t al veel vaker gepost
en komt in dit geval ook weer te laat:hmmzmaar heb je een knappe wagen taxeer die dan als je er de weg mee opgaat
en verzeker hem naar taxatie waarde allriskzelfs al zou de wagen nog niet af zijn
taxeer hem dan nog meer n x zodra die wel af isdas goedkoper dan in zo,n geval
mischien zelf voor je schade opdraaien;):o22 juli 2010 om 16:43 #17702189erg zonde, maar ze is toch nog goed weg gekomen, met alleen een bult. Maar als ze geen voorrang gaf, dan wordt het zeuren. Mijn schoonvader heeft 2 jaar terug een motorrijder in de zijkant gehad die minstens 150 reed, getuigen zeiden dat de motor helemaal los kwam toen hij over een spoorwegovergang vloog. dit alles heeft niets opgeleverd, hij had evengoed voorrang moeten verlenen
22 juli 2010 om 16:54 #17702190origineel gepost door 2000
erg zonde, maar ze is toch nog goed weg gekomen, met alleen een bult. Maar als ze geen voorrang gaf, dan wordt het zeuren. Mijn schoonvader heeft 2 jaar terug een motorrijder in de zijkant gehad die minstens 150 reed, getuigen zeiden dat de motor helemaal los kwam toen hij over een spoorwegovergang vloog. dit alles heeft niets opgeleverd, hij had evengoed voorrang moeten verlenennou en mijn collega heeft het enkele jaren terug net andersom meegemaakt stak een kruising over en kwam een motorrijder aan met zeer hoge snelheid.en die had ook voorrang en door getuigen aangetoont.maar deze motorrijder kon wel voor de schade opkomen:thumbup
22 juli 2010 om 17:46 #17702191In het geval van een motorrijder is het altijd anders..:angel:P
<
:afro22 juli 2010 om 18:24 #17702192Als er geen remsporen staan kan er weinig technisch onderzoek gedaan worden naar de snelheid van de Golf. De schade geeft wel een aanwijzing in de richting van de snelheid maar ook geen uitsluitsel. Het zal heel moeilijk zijn om de Golfrijder een artikel 5 aan zijn broek te doen krijgen, tenzij er een politieagent getuige was.
Maar niet geschoten is altijd mis… Ik zou in ieder geval niet accepteren dat ik schuld zou hebben in dit geval. Zoveel mogelijk getuigen zoeken en een goed onderzoek eisen door de verzekering.
23 juli 2010 om 06:06 #17702193Men kan aan de schade herleiden hoeveel kracht er nodig is geweest om die te verkrijgen, aan de hand daarvan kan men de snelheid herleiden.
Gaat zeker geen makkelijke weg worden. Maar is zeker de moeite waard.
Je zult je alleen niet gelijk bij de beslissing neer moeten leggen.23 juli 2010 om 07:41 #17702194Men kan aan de schade herleiden
Men kan een hoop.. Maar ik vraag me af.. GAAT men dat allemaal wel doen als er geen slachtoffers zijn, er geen voorrang is verleend en er alleen blikschade is op alleen WA verzekerde voertuigen….. :hmmz:hmmz:hmmz
Lastig..23 juli 2010 om 08:15 #17702195Zodra je aangeeft dat de tegenpartij moedwillig het ongeluk veroorzaakt heeft om verzekeringsgeld op te eisen (getuige de snelheid/ schade aan voertuigen) denk ik dat een verzekering daar zeker oren naar heeft.
Is voor hen weer een rede om vooral niet uit te betalen.
Daarmee heb je je eigen schade wel nog niet terug, maar is wel een stap n de richting.Want als de verzekering kan aantonen dat hij willens en wetens een ongeluk veroorzaakt heeft, heb jij iets in de hand om hem aansprakelijk te stellen.
Zoals ik al zei, makkelijk gaat het niet worden. Maar mogelijk is het zeker.
Meende zelfs ergens gelezen te hebben dat die golf rijder al bekend stond bij de politie. Zal hem zeker niet gaan helpen in deze situatie.
23 juli 2010 om 08:18 #17702196Gevonden (eerste post)
origineel gepost door pipo
met een gast die al bekent stond bij politie en verzekeringMaar dit soort dingen moet je zelf niet aan beginnen, maar aan je rechtsbijstand over laten.
Tips als deze kun je ze natuurlijk wel altijd aanreiken ;)23 juli 2010 om 08:36 #17702197origineel gepost door Freestyler
Men kan aan de schade herleiden hoeveel kracht er nodig is geweest om die te verkrijgen, aan de hand daarvan kan men de snelheid herleiden.Van een oude kadett heeft men echt geen gegevens over hoe ver die ingedrukt wordt als men er met een bepaalde snelheid tegenaan botst met een Golf:hmmz… De enige manier om dit goed te kunnen testen/meten is een aantal botsproeven met soortgelijke auto´s.:o
23 juli 2010 om 08:43 #17702198origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door Freestyler
Men kan aan de schade herleiden hoeveel kracht er nodig is geweest om die te verkrijgen, aan de hand daarvan kan men de snelheid herleiden.Van een oude kadett heeft men echt geen gegevens over hoe ver die ingedrukt wordt als men er met een bepaalde snelheid tegenaan botst met een Golf:hmmz… De enige manier om dit goed te kunnen testen/meten is een aantal botsproeven met soortgelijke auto´s.:o
Die zullen vast nog wel ergens liggen, en anders liggen de waardes van het toen gebruikte staal nog ter beschikking.
Afschieten is makkelijk.
Bijna net zo makkelijk als gelijk opgeven ;)Wat ik me daarnaast ook nog bedenk.
Gezien de plaats van impact, mag ik veronderstellen dat de kadett tijdens het ongeval niet op de plek stil is blijven staan.
Maar dat deze zeer waarschijnlijk rond gedraaid is (helemaal omdat de dett reeds in beweging was).
Er van uit gaande dat er rubber om de velgen zat ten tijde van het ongeval, zullen deze sporen ook terug te vinden zijn. Ook hier is de snelheid uit te herleiden.
Mogelijkheden genoeg dus.23 juli 2010 om 16:38 #17702199tjonge wat een klapp en zo zonde vande mooie kadett :(
succes aan de bestuurster met t afhandelen van deze schade
23 juli 2010 om 18:08 #17702200:fy1 zitten ze niet op de bumper rijden ze tegen je aan het zijn ook stuk voor stuk :fy1
wel heel jamer van de kadett23 juli 2010 om 20:14 #17702201zonde van deze kadett:cry
23 juli 2010 om 20:28 #17702202Enorm zonde, en hopelijk komt alles nog goed met de afwikkeling.
Maar belangrijkste is wel dat de bestuurder het na kan vertellen !
23 juli 2010 om 20:48 #17702203origineel gepost door black champion
zonde van deze kadett:cryja frank en deze komt ook uit asten.nooit gezien??
24 juli 2010 om 10:08 #17702204Originally posted by kaneelschep
Men kan aan de schade herleiden
Men kan een hoop.. Maar ik vraag me af.. GAAT men dat allemaal wel doen als er geen slachtoffers zijn, er geen voorrang is verleend en er alleen blikschade is op alleen WA verzekerde voertuigen….. :hmmz:hmmz:hmmz
Lastig..ik denk dat jij gelijk hebt, en freestyler, jij zegt dat de golfrijder moedwillig een ongeluk heeft proberen te krijgen, dat kan nooit bewezen worden als hij simpelweg nee zegt op de vraag heb je het express gedaan.
gelukkig voor de eigenaresse zonder kleerscheuren, en de auto afschrijven en andere zoeken.24 juli 2010 om 11:03 #17702205nou ik heb foto s van het ongeluk direct na dat het gebeurt is.wel heftig.zal ze wel plaatsen.maar de eigenaresse en de vriend gaan het iig proberen aan te vechten
24 juli 2010 om 11:15 #17702206Tering zonde van de kadett!! steek je er een hoop tijd om zoiets moois te restaurerenen dan zie dit…. en dit doet pijn aan je ogen want zo wil ik geen kadett zien:cry ,maar goed ze kan het nog na vertellen Gelukkig!
Hoop de der volgende net zo mooi mag uit zien als deze voor de die lul er met zen **debiel!! erin reed!!
succes.
24 juli 2010 om 19:16 #17702207damm wat een klap moet dat geweest zijn, gelukkig is er goed vanaf gekomen.
betreft de schuld vraag, moet je echt bij de golf rijder zijn die heeft voorrang genomen. schade zit achter, had de schade voor gezeten dan had zij voorrang genomen en was zij fout
24 juli 2010 om 20:36 #17702208
hier de situatiefoto s
:o24 juli 2010 om 21:06 #17702209wat een klapper zeg pppffff
24 juli 2010 om 21:32 #17702210gelukkig is die golf ook helemaal naar de klote :wors:wors
24 juli 2010 om 21:34 #17702211dat is inderdaad een flinke klap geweest, zie ik aan de rem sporen goed dat ie eerst via de linkerhelft een slinger naar rechts gemaakt heeft?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.