Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vandaag Jan 0405 hier gehad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2010 om 13:21 #17220120
Vandaag Jan hier gehad op zijn verzoek sleutelen leren .
Nou is sleutelen leren voor iemand met een technische achtergrond niet zo moeilijk,jan is een getalenteerd huis schilder!!!!!
maar goed zijn eigen auto hebben we een zeg maar grote beurt gegeven met de nadruk de uit leg hoe werken de achter remmen (schijf ) ,hoe vervang ik deze blokjes indien nodig en zo naar voren gegaan de remmen , olie ,olie filter,het voorzichtig los nemen van de bobine brug voor de bougie,s te wisselen alles met de uitleg .
tevens van de OPC velgen het pas ring gedeelte goed schoon gescheurd en ook de pas rand van de naaf lekker schoongeschuurd en in het ooievaars kuiten vet gedaan en de wielen weer gemonteerd.
nog naar de scheuren in de binnen schermen gekeken zijn door slijt plekken van te grote wielen van ik denk de vorige eigenaar absoluut niet van deze Opc velgen met banden .
dus deze gleuven dicht gekit met zwarte siliconen kit .ik hoop dat er wat vragen beantwoord zijn en dat hij nu het vertrouwen heeft om de eerste olie en filter en bougie wissel zelf te doen .
ik denk dat hij dat zeker moet kunnen is positief jong .
hoop adressen gegeven voor nieuwe en gebruikte onderdelen .ik vond het leuk om wat ??? te laten zien wat voor mij zo gewoon is ,, niet denken meer doen .
al met al ik vond het leuk
Bert
17 april 2010 om 15:23 #17657840mooi dat het zo kan :wors
17 april 2010 om 15:32 #17657841absoluut helemaal top:thumbup
17 april 2010 om 17:11 #17657842origineel gepost door Famempeters
Vandaag Jan hier gehad op zijn verzoek sleutelen leren .Nou is sleutelen leren voor iemand met een technische achtergrond niet zo moeilijk,jan is een getalenteerd huis schilder!!!!!
maar goed zijn eigen auto hebben we een zeg maar grote beurt gegeven met de nadruk de uit leg hoe werken de achter remmen (schijf ) ,hoe vervang ik deze blokjes indien nodig en zo naar voren gegaan de remmen , olie ,olie filter alles met de uitleg .
tevens van de OPC velgen het pas ring gedeelte goed schoon gescheurd en ook de pas rand van de naaf lekker schoongeschuurd en in het ooievaars kuiten vet gedaan en de wielen weer gemonteerd.
nog naar de scheuren in de binnen schermen gekeken zijn door slijt plekken van te grote wielen van ik denk de vorige eigenaar absoluut niet van deze Opc velgen met banden .
dus deze gleuven dicht gekit met zwarte siliconen kit .ik hoop dat er wat vragen beantwoord zijn en dat hij nu het vertrouwen heeft om de eerste olie en filter en bougie wissel zelf te doen .
ik denk dat hij dat zeker moet kunnen is positief jong .
hoop adressen gegeven voor nieuwe en gebruikte onderdelen .ik vond het leuk om wat ??? te laten zien wat voor mij zo gewoon is ,, niet denken meer doen .
al met al ik vond het leuk
Bert
Het was geweldig om te zien hoe Bert het allemaal deed een grote krik eronder, en dan beginnen :P nooit geweten dat het zo inelkaar zat maar nu weet ik het en gelijk thuis opschrijven :) en ik weet zeker dat ik het nu ook zelf kan alleen in het begin durf ik het niet omdat als… ik iets kapot maakt dan ben ik de sjaak en weet niet meer hoe ik het moet oplossen maar als je genoeg kennis hebt op dat gebied kan je het ook weer makkelijk oplossen :wtf haha wel cool me motorblok ziet er netjes schoon uit qua leidingen kapjes dingetjes… morgen me auto wassen en dan foto voor foum :)
hardstikke bedankt bert voor u hulp, ik hoop nog vaker te mogen komen voor meer text en uitleg :wors1. nieuwe uitlaat pot.
2. Grote krik.
3. doppen voor me wielen los te halen met z’n bescherm ding erop.
4. TORX bits alle maten altijd handig.en verdere dingetjes komen vanzelf wel haha grote schuur past veel in.
Groetjes!!!!
17 april 2010 om 18:05 #17657843Als laatste goede krik steunen.
Je zal niet de eerste zijn waarbij de krik onder de auto weg schiet.
Met goede krik steunen kan er niks gebeuren.18 april 2010 om 08:06 #17657844he Arjontje hij had kriksteunen mee die had hij al hij is super gemotiveerd bezig en erg leergierig maar hij moet het met beleid tot zich nemen .
ik sleutel zo veel dat hij vroeg moet je die as steunen niet gebruiken ???
ik voor dit werk niet vertrouw op mijn krik 5000 kg en deze word ook nooit uitgeleend ISSE VAN MIJ EN VOOR MIJ .
hij heeft lijstje gemaakt met spul voor de basis en gaat dit bestelen en kopen .
nogmaals Jan rustig aan en doe het met beleid dan komt het wel goed je wil het en het zal je lukken en altijd welkom .
Bert
18 april 2010 om 09:35 #17657845origineel gepost door Famempeters
he Arjontje hij had kriksteunen mee die had hij al hij is super gemotiveerd bezig en erg leergierig maar hij moet het met beleid tot zich nemen .ik sleutel zo veel dat hij vroeg moet je die as steunen niet gebruiken ???
ik voor dit werk niet vertrouw op mijn krik 5000 kg en deze word ook nooit uitgeleend ISSE VAN MIJ EN VOOR MIJ .
hij heeft lijstje gemaakt met spul voor de basis en gaat dit bestelen en kopen .
nogmaals Jan rustig aan en doe het met beleid dan komt het wel goed je wil het en het zal je lukken en altijd welkom .
Bert
haha geweldig :D ik ga het nu bestellen en dan hoop ik het maandag of dinsdag te hhebben althans als ik thuis ben dan,
ik kijk ook alvast ff voor een eind demper.. ff afdwingen op internet :P haha en de veren kraken nog steeds ^^ wel cool geluid nu echt zo of je een piepend bed hoort kraken hahahaaa.nogmaals bedankt.
Groetjes!!:thumbup
18 april 2010 om 10:58 #17657846voor veering en achter veering van een Opel heb je ze al eens stil en geluidloos gezien ????????????????????????::hmmz.
ik heb er hier zelf drie Opels en kraken alle 3 als je ze pakt en een paar minuten word dat een stuk minder ,,ook een deawoo tacuma mislukte opel die doet vrolijk mee.
of nu beter te horen geen vliegtuigen :angel
ik ben er aan gewend dus maak ik me niet druk om ik weet alle draag arm en stabilisator rubbers in orde of nieuw ,, lol ik vind het best zo is zelfs beetje weers afhankelijk .
Bert
18 april 2010 om 13:15 #17657847origineel gepost door Famempeters
voor veering en achter veering van een Opel heb je ze al eens stil en geluidloos gezien ????????????????????????::hmmz.ik heb er hier zelf drie Opels en kraken alle 3 als je ze pakt en een paar minuten word dat een stuk minder ,,ook een deawoo tacuma mislukte opel die doet vrolijk mee.
of nu beter te horen geen vliegtuigen :angel
ik ben er aan gewend dus maak ik me niet druk om ik weet alle draag arm en stabilisator rubbers in orde of nieuw ,, lol ik vind het best zo is zelfs beetje weers afhankelijk .
Bert
Okee best dan laat ik het lekker zitten ^^ ik weet wel dat het een goede auto is en geen sloop auto hahah:)
26 april 2010 om 15:36 #17657848en een goed gevulde ehbo kist kan ook geen kwaad als beginner :wors
26 april 2010 om 18:05 #17657849als je de as steunen niet hebt gebruikt .
Bert
26 april 2010 om 19:07 #17657850origineel gepost door Famempeters
he Arjontje hij had kriksteunen mee die had hij al hij is super gemotiveerd bezig en erg leergierig maar hij moet het met beleid tot zich nemen .ik sleutel zo veel dat hij vroeg moet je die as steunen niet gebruiken ???
Bert
Oke dat goed dat hij ze die al had :thumbup:thumbup
Ik blijf er voor waarschuwen.
Zelfs bruggen kunnen verraderlijk zijn. ;)26 april 2010 om 19:32 #17657851Hmm , ooievaars kuitenvet , is dat duur?:hmmz
Is toch een beschermde vogelsoort.groet Marcel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.