Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Vandaag geprobeerd de…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2010 om 21:33 #17697167
voor mij is t ook n stukkie rijden…
Den-Haag — Drachten is 186km
13 oktober 2010 om 06:27 #17697168ik zou zeggen kom maar met een andere locatie in nederland waar je legaal 400mtr kan sprinten
13 oktober 2010 om 09:30 #17697169nurnburgring zou ook heel vet zijn :agent
13 oktober 2010 om 11:30 #17697170De afstand interesseert me eigenlijk niet
Als t Maar een gezellige dag word
Desnoods maak k dr n weekend van13 oktober 2010 om 12:08 #17697171
DR88 is de enige plek in NL waar je met een “snelle” auto
grip kan hebben , alle andere lokaties zullen dan autom.
in het voordeel van de tragere auto’s zijn.14 oktober 2010 om 16:20 #17697172das wel erg kort door de bocht… ligt ook aan het poppetje achter het stuur.
14 oktober 2010 om 17:44 #17697173mayhem ; das wel erg kort door de bocht.
Haha die vind ik wel leuk (dragracen en bochten)
Iid ligt hier ook een belangrijke taak aan de rijder.
Maar heb het al zovaak ergens anders gezien in nl en erbuiten.
Dat wanneer je serieus dragracen wil en plaatjes zoals ik hierboven plaatste
wil kieken je echt niet ver zal komen.
Ook persoonlijke besttijden zullen moeilijk gerealiseerd worden (of je moet
wel zo weinig vermogen hebben dat wielspin op de openbare weg ook geen probleem is)
Had laatst weer zo’n wedstrijd en afgezien van hele zware burn-outs was er verder niets
aan , de auto’s/motoren kwamen niet in de buurt van de “normale” tijden die men gewend is.
De grap is dan ook dat het asfalt op DR88 speciaal is.14 oktober 2010 om 17:49 #17697174maar zou een evenment te organiseren zijn op drachten.
anders zou iemand het eens op zich moeten nemen om een opel sprint evenment te organiseren.14 oktober 2010 om 17:58 #17697175Kan het eventueel voorstellen bij de vereniging die
ik vertegenwoordig = eXplosion.
Organiseerd 3 evenementen per jaar (meer verguningen krijgen we helaas niet)
Maar zijn er wel met alles erop en eraan.
Dus voldoen aan alle veiligheidseisen ; KNAF&KNMV.
Baan wordt gerubbert en diverse Xn gesprayd met VP trackbite voor de extra grip.
Je krijgt 60 ft 330 ft 1/8 m t+s 1000 ft en 1/4 m t+s.
Dan heb je dus veel info om te tunen.14 oktober 2010 om 18:02 #17697176okee
wat zouden de kosten zijn,of hoeveel rijders heb je nodig.en zijn dat weekenden of een dag
of kan je tijdens een van de drie evenmenten een bij progama regelen voor de opel rijders
14 oktober 2010 om 18:14 #17697177Ik ben medewerker in het startvak (starter) geen bestuurslid , echter wil
ik mij best inzetten voor een mogelijkheid om voor de racers en mogelijk ook
andere liefhebbers die eens een sprintje op een goeie strip willen trekken.
Dit heeft wat tijd nodig (kijken wat de mogelijkheden hierin zijn) en zal tzt de
uitkomst laten weten.
Er zijn momenteel nog geen data bekend voor het seizoen 2011 en dan
moet er gekeken worden in welk evenement zoiets ingepast kan worden.
Je kunt het ook rechtstreeks doen en lid worden (heb laatst alweer een bekende
opelrijder mogen verwelkomen!)14 oktober 2010 om 20:26 #17697178Lijkt mij loze moeite toch, dan ga je toch gewoon bij DHRA rijden.
dat is voor ‘straat legale’ autos, en hebben ook zeer geavanceerde tijdswaarneming.
kosten zijn 10euro entree, en 10euro om mee te doen…. dus dat is toch een lachertje!Ze doen de tijdswaarneming écht niet alleen op de airstrip in Drachten hoor!
voor het kamioenschap rijden we ook op oa Zandvoort.Helaas hebben ze wat een verouderde site, maar daar gaat nog aan gewerkt worden.
@opcdriver, Leuk om te weten dat je Starter bent @ explosion;)15 oktober 2010 om 08:45 #17697179Klopt sw16v DHRA is een stuk goedkoper dan wat wij eventueel kunnen
aanbieden maar dat komt omdat er meer zaken op en aan de lokatie
wordt gedaan (tribunes , vangrails hekwerk , rubbertrekker , trackbite etc.
Die moeten wel betaald worden.
Wat we wel voor hebben op de DHRA is dat onze “on the track” materiaal
veiliger en mooier is en we meer tijd/snelheid informatie aan kunnen bieden.
Ken de mensen uiteraard v/d de DHRA (heb laatst nog in Beigië met ze samen gewerkt:thumbup
En op Zandvoort ben ik ook bij diverse drags geweest , en net als Assen zijn
dergelijke lokaties qua asfalt voor de klasses die wij voeren werkelijk een drama.
Klachten v/d rijders krijg je dan al vanaf de straat klasse.
Zero grip , burn-out op de track minimaal of niet toegestaan , is dus totaal niet
vergelijkbaar met de situatie op DR88.15 oktober 2010 om 15:16 #17697180Klopt daar ben ik het ook mee eens.
maar de jongens willen volgens mij alleen kijken wat hun auto’s doen en 99% gaat op gewone straatbanden. dus dan heb je ook niks er aan als je er trackbite gebruikt.
asfalt is nergens gelijk helaas, maar als je 60ft tijden boven de 2,2sec rijdt merk je dat direct niet.. als ze überhaupt al weten wat het inhoud, want het is meer dan alleen een tijd.
daarmee bedoelde ik ook niet dat explosion te duur of te lastig is, gezien wat je er voor terug kan krijgen. maar gaat hun enkel om de eindtijd die op de timeslip staat.
maar lijkt mij helemaal niet rendabel voor zoiets. (mijn mening)16 oktober 2010 om 23:18 #17697181En aangezien die mensen normaal alleen op straat rijden zijn tijden neergezet op normaal straatasfalt een stuk realistischer als tijden op speciaal al dan niet geprepareerd asfalt…:hmmz
Het zijn straatauto’s en die moeten prestaties op straat neerzetten tenslotte.:jerry
persoonlijk vind ik er niet zo veel aan als er geen bochten inzitten, ik heb liever een time-attack achtig evenement waarbij de auto als een geheel snel moet zijn. Die Engelsen hebben ook een geweldig evenement, Ten Of The Best, waarbij de overall winnaar degene is die op de drie onderdelen in totaal het beste scoort. de onderdelen zijn een handlingparcours, de dragstrip en een topspeedrun over een bepaalde afstand. De beste Allrounders komen meestal het verste hierbij.
16 oktober 2010 om 23:41 #17697182Kwam laats ford focus rs 500 tegen met 350 pk.
Ree mij helemaal zoek en maar maar trappen met me MB 350 paardjes maar die gingen het niet redden: Vrachtwagen:P:P:P:P:P
17 oktober 2010 om 16:42 #17697183Tsja… een MB350 Pk. die is al zo oud daar reed ik in de jaren tachtig mee.;) :D
17 oktober 2010 om 17:44 #17697184jah precies hahaha
21 november 2010 om 20:25 #17697185Zo vorige week zondag ging ik naar huis van werk. Wat kom ik tege de r35GTR en een golf2 met 400pk 4×4. Kende de beste man met de golf toevallig want kwam em is een keer tege op werk. Nou ik was zoek gereden en niet zo een beetje ook hahaha kijkend naar me drukmeter die volle boost gaf leek het alsof ik stil stond. Die golf was sneller als de gtr :o. Wel een tof ding die golf ;)
21 november 2010 om 22:22 #17697186Kwam pas ook een r35gtr tegen :D http://www.youtube.com/watch?v=4p7aDPOag70
21 november 2010 om 22:24 #17697187ziet er wel grappig uit:P
25 april 2011 om 10:35 #17697191Een evo 10 had ik ook wel wat sneller verwacht, het viel een beetje tegen…
voor hem :P:D
25 april 2011 om 12:53 #17697192zo en wie van de heren hier mag ik dit jaar allemaal op drachten verwelkomen….
dan kun je daarna je tijden en alles hier neer zetten en vergelijken….:D:D:D:D
25 april 2011 om 14:13 #17697193Ik houd het wel bij een rondje Zandvoort ;)
2 mei 2011 om 21:38 #17697194ik kom wel buurten hoor juul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.