Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Vandaag geprobeerd de…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 14:24 #17697042
Het begint hier al weer een aardig “mijn… is sneller als jouw…”-topic te worden…:jerry
10 juli 2010 om 14:55 #17697043nee juist niet maar iedere auto is anders afgesteld en zo kan je er achter komen waar bij welke tuner het vermogen zit en dat is intresant.
@ barry jah was idd met mijn oude stage 2 chip. En was idd eds software dus idd vell koppel onderin rijdt op zich heerlijk.. Dat mis ik wel.
10 juli 2010 om 15:11 #17697044origineel gepost door giuliettaevo
Het begint hier al weer een aardig “mijn… is sneller als jouw…”-topic te worden…:jerryEnne zeg eens ,hoe snel is die van jou dan :D
10 juli 2010 om 15:35 #17697045Het is een kwestie van of je beetje fatsoenlijk kan rijden hoor. Kijk die beemer heeft 2x zoveel vermogen, wss met een automaat. Die vent trapt het pedaal in het pluche, de electronica doet de rest. Das niet zo heel moeilijk. Baas J heeft hooguit ondersteuning van TC of wellicht juist eerder tegenwerking en hoe goed je ook bent je kunt daar niet tegenop werken plus dat het dubbele vermogen natuurlijk een grote rol speelt.
Bij een ferrari word het al een ander verhaal. Koppeling loslaten op het juiste moment, anders sta je een beetje raar te bokken. Niet teveel gas, anders haalt je achterkant je in of je staat een half uur op dezelfde plaats te roken, luistert allemaal veel nauwer bij zo’n wagen. Als je als nieuwbakken miljonair van je nieuwe centen net een ferrari hebt gekocht, dan een hobbyist in een leeggeroste corsa met dikke 2l treft die zijn eigen wagen door en door kent en er jaren mee rondrijdt en meestal ook zelf gebouwd heeft, dan leg je het eerder af jah.
Ik trek er ook weleens zwaarder gemotoriseerde astra’s uit, 1.8, 2.0 maar das puur omdat ik al 7 jaar in deze wagen rij en wel weet wanneer ik het beste kan schakelen, hoe ik snel zonder wielspin weg kan trekken. Laatst had ik een BMW 330d te pakken, maar die bleef lang staan leek het wel. Ding heeft ladingen koppel waar die de elektronica veilig weg moet leiden. Boven de 140, eenmaal op stoom kwam ie rap dichterbij.
10 juli 2010 om 16:39 #17697046Ik weet niet wat voor een Ferrari’s jij het over hebt maar die van de afgelopen paar jaar hebben ook tractioncontrol en de F1 modellen(met die schakelflippers) hebben meestal ook launch-control, sneller optrekken als dat gaat je niet lukken, en je hoeft alleen de handleiding maar eens goed te lezen…:)
Vanuit stilstand kan de uitkomst nogal verschillen tussen auto’s, de underdog kan hierdoor vaak winnen. Als je een wedstrijdje gaat doen van bv 80-180 zie je veel beter de verschillen. :)
Een achterwielaandrijver heeft over het algemeen een betere start als een voorwielaandrijver omdat het gewicht naar achteren verplaatst en je dus meer druk op de aangedreven wielen krijgt. een vierwielaandrijver heeft nog meer voordeel maar gaat bij hogere snelheden tegenwerken door de grotere hoeveelheden verlies in de aandrijflijn.:puke
Maat van mij deed vaak racen met zijn c-kadett Caravan met een 300pk c20let. Vaak tegen subaru’s e.d. met rond de 400 pk maar die legden het toch af door de betere gewicht/pk-verhouding van de kadett en door het feit dat er meer pk’s aan de wielen terechtkomen. De eerste meters zijn de subaru’s sneller maar zogauw de kadett in de III zat vloog hij er langs af.:agent
Mijn auto is voorlopig nog niet klaar maar de specs zullen je wel enig idee geven;);
c-kadett sedan met een 2.3 16v Saab turbo met rond de 400 pk op de achterwielen…:agent
Zal best vlot zijn denk ik.:D10 juli 2010 om 18:31 #17697047Die zal idd vlot van z’n plek gaan
leuk project:thumbup
10 juli 2010 om 18:31 #17697048Nou ik heb nog de standaard 204pk maar vraag voor de grap de eigenaar van de 14-JGG-7 eens wat er gebeurde toen we allebei op het gas gingen op een niet nader te noemen weg :angel
10 juli 2010 om 18:58 #17697049allemaal leuk die praatjes maar volgens mij doet ook niet iedereen mee, zo kun je idd wel snelle wagens eruit trekken :sleeping
10 juli 2010 om 19:35 #17697050Het irritantste is als auto’tjes met 100 – 130pk achter je komen hangen en dan denken dat je serieus met ze gaat sporten xD
10 juli 2010 om 20:31 #17697051origineel gepost door Baas J.
Het irritantste is als auto’tjes met 100 – 130pk achter je komen hangen en dan denken dat je serieus met ze gaat sporten xDHa jah idd met name golf 3 gtitjes en vr6jes met 13 inch eronder hoe vaak die gasten niet tegen kom op de ring en dan serieus denken dat je mee gaat nou rij 1 keer voorbij volgas gas los pitsssssssssss blow off ff laten horen en dan weten ze wel genoeg haha
10 juli 2010 om 20:32 #17697052Waarschijnlijk deed je da vroegah zelf ook….:hmmz
10 juli 2010 om 21:16 #17697053is dit de afdeling sterke verhalen ??
:P
10 juli 2010 om 22:09 #17697054origineel gepost door InjectTheVenom
Nou ik heb nog de standaard 204pk maar vraag voor de grap de eigenaar van de 14-JGG-7 eens wat er gebeurde toen we allebei op het gas gingen op een niet nader te noemen weg :angelTja, zo’n auto is nou ook niet echt een Prestatie wonder, is ie ook niet voor gemaakt, meer voor comfortabel Cruisen, met Voldoende power over voor een mooie tussen acceleratie of afgeregelde topsnelheid van 250km/u (haal m eraf en deze gaat gewoon 275 / 285km/u).
Willem
10 juli 2010 om 22:11 #17697055origineel gepost door Kdebruijn
origineel gepost door mkopel
origineel gepost door Kdebruijn
Dan is het wel heel erg balen, maarja 12 cilinders is ook niet niks
je vergeet de 2 turbo’s welke op deze motor erbij gefrot zitten..
Willem
11 juli 2010 om 08:33 #17697056origineel gepost door Oenatje
allemaal leuk die praatjes maar volgens mij doet ook niet iedereen mee, zo kun je idd wel snelle wagens eruit trekken :sleepingDaarom passagier mee nemen met camera :thumbup en dan tot ene paar keer toe proberen, dan weet je zeker of ze wel vol mee trappen ;)
11 juli 2010 om 09:04 #17697057Hoe weet je dat dan zo zeker?
Je kunt nog steeds niet zien of hij wel volgas geeft of hem flink doorhaalt.:hmmz
Als je zeker wil weten dat je tegenstander zijn best doet moet je naar Drachten gaan.:afro
11 juli 2010 om 09:06 #17697058origineel gepost door Baas J.
Het irritantste is als auto’tjes met 100 – 130pk achter je komen hangen en dan denken dat je serieus met ze gaat sporten xDBeetje restec-p BaasJ :P
Heb laatst met mijn 110 pk (jaja) toch wel mooi een snelle (zware) auto stront voor ogen gereden..Hahaha, nee…
maar goed. niet iedereen heeft 200-300pk king:
11 juli 2010 om 09:14 #17697059met 170pk kan je ook porsche boxters pesten haha…
Willem
11 juli 2010 om 13:41 #17697060origineel gepost door giuliettaevo
Waarschijnlijk deed je da vroegah zelf ook….:hmmzNope ik had een traag kloote autowtje waarmee ik niet eens voor de dag durfte te komen.
En met de gsi tjah daar jaagde ik niet achter impreza’s aan omdak wist dat het zo kansloos was.
11 juli 2010 om 13:57 #17697061ik jaag overal achteraan.
vind het leuk om te doen.
11 juli 2010 om 15:30 #17697062als je 220 rijd waar je 80 mag.. dan zijn ze echt niet aant inhouden imo.
maargoed, dit blijft altyd een ‘gingen ze wel volgas?!?!’ verhaal.
11 juli 2010 om 17:10 #17697063origineel gepost door giuliettaevo
Hoe weet je dat dan zo zeker?Je kunt nog steeds niet zien of hij wel volgas geeft of hem flink doorhaalt.:hmmz
Als je zeker wil weten dat je tegenstander zijn best doet moet je naar Drachten gaan.:afro
Idd, maargoed dat volk wat in zulke auto’s rijdt komt jammerlijk genoeg niet daar…. gaan liever op het terrasje zitten en dan op een afstandje de mooie lijnen van hun xxx.000euro dure bolide te bekijken.
om te kijken of ze vol gas gaan of niet…. dat heb je al snel door hoor, als ze paar keer gepikeerd in de achteruit kijk spiegel loeren, en dan ff aan het stuur hangen om een andere positie achter het stuur te krijgen……..
en dan achteraf nog duimpje krijgt nog ook…. dan hebben ze niet half gas geven :jerry
Blijft altijd leuk om met een klein verrot corsatje zulke dure bakken te pesten, ook al weet je soms dat je kansloos bent boven de 250km/h…
http://s301.photobucket.com/albums/nn79/SiDniStYle/?action=view¤t=MOV02219.flv
http://s301.photobucket.com/albums/nn79/SiDniStYle/?action=view¤t=MOV02220.flv
[video src="http://s301.photobucket.com/albums/nn79/SiDniStYle/?action=view¤t=MOV02222.flv" /]
11 juli 2010 om 17:35 #17697064Nouw kleine verotte zou ik niet zeggen.
Meestal zijn juist die corsa’s die het beste in elkaar zitten.En met dat drachten verhaal ik pak geen impreza met optrekken dat red ik niet maar als je al 120km rijdt op de snelweg en je gaat dan volgas dan zie je wel verschil. Maar moet je ook geen impreza tegen komen met 380 pk:P dat redden die ZLET
niet.Maar jah tis altijd wel leuk om te sporten.
En idd je merk het wel als iemand vol gas geeft vooral aan de houding ben ook met regelmaat Bmw 328 tegen gekomen maar das een oneerlijk strijd bmw heeft maar 192 pk en bij de coupe’s denken ze al heel snel daar heb je weer zoon 1.8 totdat je ver voor hem weg knalt.11 juli 2010 om 17:59 #17697065Met een goeie getunede let kan je zeker op de tussenacceleratie een Impreza voorblijven..
Die 4×4 is alleen handig voor het optrekken vanaf stilstand, daarna is het alleen maar een opstakel dat energie vreet.
dan hoef je met je let nog niet eens de 350pk te halen..
pak een standaard impreza 1 en 2 op de tussen acceleratie met een 170(185)pk Vectra-V6 op de snelweg of autobahn, ook op topred een impreza dat niet, terwijl deze toch over de 200pk heeft en een ruim 50Nm meer heeft als mijn voorwielaandrijver.
op de stadssprint red de VEC het alleen niet..
Willem
11 juli 2010 om 21:11 #17697066ik wilde net zeggen, ik kan subaru gewoon bij houden hoor:cool: en ik heb let met 280 pk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.