Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Vandaag arrestatieteam rijdt meisje aan .. helaas overleden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2013 om 15:33 #17256223
15-3-2013, Eindhoven, Noord-Brabantlaan; Arrestatieteam betrokken bij dodelijk ongeval
Bij een ongeval op de Noord-Brabantlaan in Eindhoven is vrijdagmiddag een 18-jarig meisje uit die stad om het leven gekomen. Het slachtoffer werd rond 13.00 uur geschept door een onopvallende politiewagen toen ze ter hoogte van de Welschapsedijk de weg overstak. De auto was van een arrestatieteam en onderweg naar een incident in Bergeijk waarbij een man had gedreigd omstanders neer te schieten. De toedracht van het ongeval wordt onderzocht door de politie Zeeland/West-Brabant.
Werd gezegd dat ze als idioten reden..
Zie http://www.112brabant.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; Voor foto s en video.
15 maart 2013 om 15:49 #18116715mag heel erg hopen voor die agenten dat ze zwaailampen en sirenes hadden, van die magneet dingen.
anders is het in mijn ogen gewoon moord!!
je zou verdomme het bericht maar thuis krijgen.15 maart 2013 om 15:56 #18116716helemaal met soepkiepe eens
het zal je dochter maar wezen15 maart 2013 om 16:30 #18116717AnoniemLid sinds:
1 January 19703 dingen:
1. Het zou geen moord zijn, nog niet eens doodslag, maar dood door schuld. Een wezenlijk en wettelijk verschil.
2. Politie hoeft niet met zwaailichten en sirene te rijden om ontheffing te hebben van bepaalde verkeersregels.
3. Bedenk goed, dat ook die agenten mens zijn, en die zullen het ongetwijfeld vreselijk vinden wat er is gebeurd, dat doen zij natuurlijk niet met opzet en we gaan er vanuit dat ze naar eer en geweten handelden..15 maart 2013 om 16:36 #18116718opmerking aan puntje 2.
voor zo ver ik weet heeft een politie enkel en alleen voorrang op al het verkeer wanneer deze met zowel zwaailicht als sirene rijd.
enkel zwaailicht, of enkel sirene is geen voorrang.
ik kan me vergissen, maar volgens mij is het mij zo verteld bij mijn rij examen.puntje 3.
ik weet dat het ook mensen zijn, ik gun hun zoiets ook zeker niks meer dan een gewone burger.
ik bedoel er mee dat in zo geval een agent er vaak net wat makkelijker af komt dan wanneer het jou of mij zou over komen.
er word namelijk nu vast mee genomen dat er een melding was dat er een man met een pistool liep te zwaaien.
maar in mijn ogen neemt dat niet weg dat agenten dan “roekenlozer” mogen rijden.
al met al blijven dit sowieso vooroordelen.
“de toedracht van het ongeval word nog onderzocht”
wat natuurlijk ook mogelijk is is dat de bestuurder van de scooter zelf niet op gelet heeft bij het voorsorteren, of oversteken of wat dan ook.
de schuld hoeft niet echt bij de agenten te liggen eigenlijk.laten we eerst eens afwachten wat de reden was dus voor dat we gaan oordelen, en ja, ook ik was dus iets te snel met mijn oordeel denk ik ;)
15 maart 2013 om 16:51 #18116719AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helaas is het niet waar, het blauw blauw staat los van ontheffing van verkeersregels. Zij mogen gemotiveerd ook de verkeersregels negeren. Om er ff dieper op in te gaan, je hebt bij de politie Prio 1, 2 en 3 meldingen.
Bij prio 3 dienen alle verkeersregels in acht genomen te worden, dus ook bijvoorbeeld parkeren in een vak, niet stoppen op de weg en uitstappen.
Bij prio 2, mogen verkeersregels worden “overtreden” of genegeerd, spoed is hierbij belangrijk.
Prio 1, dat is de hoogste prioriteit, hierbij wordt er bijna altijd “met toestemming” gereden, dat betekent, toestemming van de meldkamer om optische- en geluidssignalen te gebruiken.Overigens komt een agent er echt niet makkelijker af, sterker nog, een agent kan dubbel worden bestraft, zowel (eventueel) strafrechtelijk, waarbij het dus niet uitmaakt of het een agent of burger was die deze aanrijding heeft gehad(wel wordt er gekeken naar de ernst van de melding waar ze naartoe reden),
maar een agent kan ook binnen het werk een straf krijgen, denk aan een berisping, verlaging in salaris, degradatie in rang, verplicht onbetaald verlof(schorsing).Ik probeer alleen maar aan te geven dat mensen voorzichtig moeten zijn met hun oordeel ;)
15 maart 2013 om 17:05 #18116720En ook nog het kruispunt daar is aantal jaren geleden ook een meisje doodgereden (onder een betonmixer) als je van het centrum komt op da punt staat er een monument bij de boom cq lantarenpaal.
Als ik meer weet plaats ik het wel!
@pixels66… ben je een agent :???:
15 maart 2013 om 17:09 #18116721heb het ook gelezen.
Situatie is gewoon triest.
er is iemand overleden.
de toedracht moet onderzocht worden.van een buurman (brandweerman ) weet ik dat ondanks blauw blauw nog steeds de nodige
voorzichtigheid moeten betrachten. en dat hij zich anders voor het hekje mocht verantwoorden.
maar hoe mis je een auto met lampen en sirene’s ?leef mee met de familie
15 maart 2013 om 17:15 #18116722AnoniemLid sinds:
1 January 1970@nova…. wrote:
En ook nog het kruispunt daar is aantal jaren geleden ook een meisje doodgereden (onder een betonmixer) als je van het centrum komt op da punt staat er een monument bij de boom cq lantarenpaal.
Geen agent, wel deels werkzaam bij de Politie.. Vanwaar de :???: ? Is dat eng, vreemd, raar of bedoel je iets anders?
15 maart 2013 om 17:16 #18116723AnoniemLid sinds:
1 January 1970Overigens ja, het is echt heel erg wat er is gebeurd, je moet er toch niet aan denken om dat bericht thuis te krijgen..
15 maart 2013 om 17:35 #18116724@pixels66 wrote:
Helaas is het niet waar, het blauw blauw staat los van ontheffing van verkeersregels. Zij mogen gemotiveerd ook de verkeersregels negeren. Om er ff dieper op in te gaan, je hebt bij de politie Prio 1, 2 en 3 meldingen.
Bij prio 3 dienen alle verkeersregels in acht genomen te worden, dus ook bijvoorbeeld parkeren in een vak, niet stoppen op de weg en uitstappen.
Bij prio 2, mogen verkeersregels worden “overtreden” of genegeerd, spoed is hierbij belangrijk.
Prio 1, dat is de hoogste prioriteit, hierbij wordt er bijna altijd “met toestemming” gereden, dat betekent, toestemming van de meldkamer om optische- en geluidssignalen te gebruiken.Overigens komt een agent er echt niet makkelijker af, sterker nog, een agent kan dubbel worden bestraft, zowel (eventueel) strafrechtelijk, waarbij het dus niet uitmaakt of het een agent of burger was die deze aanrijding heeft gehad(wel wordt er gekeken naar de ernst van de melding waar ze naartoe reden),
maar een agent kan ook binnen het werk een straf krijgen, denk aan een berisping, verlaging in salaris, degradatie in rang, verplicht onbetaald verlof(schorsing).Ik probeer alleen maar aan te geven dat mensen voorzichtig moeten zijn met hun oordeel ;)
leerzame discussies dit, vind ik wel mooi haha :P
dit is trouwens wat ik lees op een site via google, dat geeft wat anders aan dan jij.Wat betekenen de toeters en bellen?
Met zwaailichten en sirenes wordt een politievoertuig een voorrangsvoertuig. Dit betekent dat andere voertuigen op de weg voorrang moeten verlenen aan het politievoertuig.
Wat als alleen het blauwe zwaailicht wordt gevoerd?
Soms is het niet handig om naast de zwaailichten ook de sirene aan te zetten, bijvoorbeeld bij een overval of een inbraak. De daders zouden de politie al van verre horen aankomen en kunnen vluchten. Wettelijk gezien zijn politievoertuigen met zwaailicht zonder sirene geen voorrangsvoertuig. Wel zet de politie het zwaailicht aan om aan te geven dat ze haast hebben en dus voorrang willen krijgen van overige weggebruikers.
komt van deze site.
http://wiki.infopolitie.nl/index.php/Zwaailicht_en_sirene” onclick=”window.open(this.href);return false;neemt trouwens nog steeds niet weg dat het een vreselijk ongeluk was, wie er nou wel of niet fout was maakt in zo situatie niet uit, je krijgt het leven van het slachtoffer er niet door weer.
15 maart 2013 om 18:14 #18116725@pixels66 wrote:
@nova…. wrote:
En ook nog het kruispunt daar is aantal jaren geleden ook een meisje doodgereden (onder een betonmixer) als je van het centrum komt op da punt staat er een monument bij de boom cq lantarenpaal.
Geen agent, wel deels werkzaam bij de Politie.. Vanwaar de :???: ? Is dat eng, vreemd, raar of bedoel je iets anders?
Is niet eng of iets dergelijks ben wel wa gewend :jerry Maar als je op dat emotiocon je muis zet zie je ??? Vandaar
15 maart 2013 om 18:36 #18116726AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ah vandaar.. :)
@soepkiepe, zonder signalen zijn ze geen voorrangsvoertuig, dat klopt, maar dat is wat anders dan het mogen negeren/overtreden van bepaalde verkeersregels natuurlijk ;)15 maart 2013 om 19:57 #18116727Ik denk dat het makkelijk oordelen is. Ik werk zelf ook bij Justitie bij een calamiteitenteam en hebben dezelfde politie rij opleiding gehad.Geloof maar dat als je blauw moet voeren de adrenaline in je keel zit hoor! Ook wij mogen in een vooraf goedgekeurd noodgeval optisch en akoestisch voeren om snel ter plaatse te zijn. Vergeet niet..Een arrestatieteam wordt niet voor niets ingezet. Dan is er grotere dreiging dan de normale politie aan kan normaliter. Stel dat er een gewapende overval is in de supermarkt waar jouw moeder net boodschappen doet wil je ook dat het A.T er snel is. Misschien hoorde het meisje niets omdat ze een ipod op had, was het zicht belemmerd,technische mankement,ongelukkig samenloop van omstandigheden? Het neemt niet weg dat er zich een drama heeft afgespeeld maar geloof me dat die agenten ook stuk zitten hoor. Als je alle protocollen die je geleerd en gedrilld hebt gekregen op volgt en het gaat toch mis dan voel je je kut hoor..Desalniettemin is het een groot verlies en drama voor de familie en nabestaanden..
15 maart 2013 om 20:07 #18116728Zeer tragisch. Veel politielui denken dat ze jezus zijn en dat ze alles kunnen maken. Niet voor niks dat politiewagens gemiddeld elk jaar schade krijgen. Dan kun je dit soort dingen verwachten. :thumbdown
99 van de 100 keer was er achteraf helemaal niet zó veel haast bij. Probeer dat maar eens uit te leggen aan de nabestaanden
Politie moet eens bij hun verstand komen en een beetje bewust te werk gaan, dit had niet hoeven te gebeuren.
Als ik (veel) te hard rijd door de bebouwde kom ben ik als de dood dat er een klein kind achter een geparkeerde auto de weg op komt rennen.
Een politieambtenaar is volgens mij ook een mens, als zou je dat niet zeggen, en zou hier ook bewust van moeten zijn en deze situaties voorkomen.Maar zelfs áls je je er bewust van bent kan het gebeuren, dan heet dat een ongeluk. Dit is inderdaad dood door schuld, zonder daarbij de agent in kwestie persoonlijk aan te vallen, want hij is zeker niet de enige die zo te werk gaat.
Sterkte aan de nabestaanden!
15 maart 2013 om 20:13 #18116729@manuel25 wrote:
Zeer tragisch. Veel politielui denken dat ze jezus zijn en dat ze alles kunnen maken. Niet voor niks dat politiewagens gemiddeld elk jaar schade krijgen. Dan kun je dit soort dingen verwachten. :thumbdown
99 van de 100 keer was er achteraf helemaal niet zó veel haast bij. Probeer dat maar eens uit te leggen aan de nabestaanden
Politie moet eens bij hun verstand komen en een beetje bewust te werk gaan, dit had niet hoeven te gebeuren.
Als ik (veel) te hard rijd door de bebouwde kom ben ik als de dood dat er een klein kind achter een geparkeerde auto de weg op komt rennen.
Een politieambtenaar is volgens mij ook een mens, als zou je dat niet zeggen, en zou hier ook bewust van moeten zijn en deze situaties voorkomen.Maar zelfs áls je je er bewust van bent kan het gebeuren, dan heet dat een ongeluk. Dit is inderdaad dood door schuld, zonder daarbij de agent in kwestie persoonlijk aan te vallen, want hij is zeker niet de enige die zo te werk gaat.
Sterkte aan de nabestaanden!
en wat nou als dat meisje op de scooter zo akls hier boven al staat bijvoorbeeld een ipod of zo op had, dus niks hoorde, ff snel achterom keek, en dacht een auto in de vertte te zien, niet gezien dat er zwaailampen aan waren (als je snel kijkt kun je dat ff missen natuurlijk) en ze gaat voor sorteren.
de politie heeft haast, dus is sneller bij haar dan zei verwacht had, met dat zei van baan wisselt is de auto er ook, tsja, dan kan de politie er ook niet tegen remmen.
politie is mijn vriend ook niet (sorry) maar ik was ook niet bij het ongeluk dus kan er weinig over zeggen.
ik wacht nog ff met mijn mening tot dat ik weet hoe het nou gebeurd is ;)15 maart 2013 om 20:52 #18116730Bij mijn weten moet je voorrang krijgen bij prio 1, en nooit nemen. Tevens is het over kruisingen vliegen wat je vaak ziet uit den boze. Stapvoets cq een km of 20 is normaal.
Wat wel zo is, is dat het rijden onder prio 1 het adreneline gehalte zeker doet stijgen!
Maar er zullen weinig agenten zijn die dit willen, dat is zeker.Ik scheur regelmatig met prio 1 en ben me dan zeer bewust van de gevaren voor de mede mens, maar ook zeker van de (brandweer) bemanning die ik aan boord heb.
Ben zelf trouwens 1 keer ingehaald door een undervover team, en die gasten waren in mijn ogen gestoord. De risico’s die die mafkezen namen kunnen nooit in verhouding staan met het incident!15 maart 2013 om 21:00 #18116731Dat ben ik met je eens. Cowboys zijn er ook helaas bij. Ik denk dat iedereen in zijn of haar bedrijfstak, familie of bekenden wel iemand kent die de goeden onder de kwaden laten lijden..
16 maart 2013 om 20:50 #18116732http://www.omroepbrabant.nl/?news/190237842/Arrestatieteam+politie+schept+scooter+in+Eindhoven,+Memphis+van+Veen+(18″ onclick=”window.open(this.href);return false;)+dood+.aspx
17 maart 2013 om 09:51 #18116733@manuel25: dan hoop ik dat jij een keer met hoge spoed op de politie wacht en dan komen ze ook stapvoets naar jou gereden want ze moeten de regels volgen!
belachelijke en kinderachtig om altijd maar tegen de politie te schoppen, en geloof me, mijn vrienden zijn het ook niet maar ik ben wel blij als ze komen als ik ze ooit nodig mocht hebben!
ik woon zelf in eindhoven en de situatie daar is al ellendig en onoverzichtelijke met een idiote busbaan in het midden van de weg, alles word maar bedacht voor die klote bussen ten koste van de veiligheid van het overige verkeer dus je kunt wel oordelen maar het is gewoon een triest ongeval, zowel voor de agent als voor de nabestaande! het zal je maar gebeuren als agent en je zal het maar thuis krijgen als nabestaande.
denk daar maar aan ipv zulke reacties te geven17 maart 2013 om 21:38 #18116734Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte toe.
Maar ik vind dat dit topic totaal verkeerd staat in het Opelforum.
“slap geouwehoer” ???? sorry maar ik moet ervan kotsen.
Zet dit dan onder “auto algemeen” er was geen Opel bij betrokken.Graag het respect tonen en verplaats dit onderwerp in ieder geval :???:
Rik
17 maart 2013 om 22:17 #181167351: ik ben absoluut geen vriend van het clubje machtsmisbruikers (lees politie)
2: ook zij zijn Mensen !
3: als bestuurder kan je het gewoon ‘overkomen’
4: oom agent mogelijk sterker gestraft als een burger?????kijk.. punt 4.. die vind ik weer interesant.
JA, als ik tegen de politie aan kan trappen.. met veel genoegen zelfs !door het hele land genomen, gebeurt er, helaas, ook genoeg narigheid met een politie-wagen.
brandweer. of ambulance. over de laatste 2 hoor je nooit wat.. die mensen helpen je immers ook echt!
daarintegen helpt tegenwoordig oom agent je totaal NERGENS meer mee, enkel het bonnenboekjevind met het dan gek dat er geen positief woord meer voor oom agent over is ???
vind met het dan gek dat de agent in deze kwestie direct de stempel KLOOTZAK krijgt??NEE ik niet.. tis wel jammer en vervelend voor deze persoon… maar ja.. ook onder de gewone burgers
moeten de goeden onder de kwaden lijden.. dus ook bij de, kuch kuch, sterke arm.hier in de omgeving is het ook een maal voorgekomen, oom agent rijd persoon aan,
geen blauw licht, geen toeters en bellen…. maar wel hoge spoed.
ja, persoon had mogelijk gedronken, komt uit taxi. steekt N weg over, en bam…
met, helaas, de dood tot gevolg. is dan per defenitie oom agent fout…. Ja.. hij had geen licht op, geen lawaai.. maar wel prio 1 in de pocket…. tja…
als ik daar reed, met hoge spoed… prio 1 in pocket, omdat mijn vrouw moet bevallen… mag het weer niet, en ben ik schuldig….. tja.. het recht is krom..
succes aan hen die het uitzoeken mogen.
sterkte aan de nabestaanden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.