Van "zagende" naar "iets zingende" 5-bak

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Van "zagende" naar "iets zingende" 5-bak

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238553
    Marius28
      Lid sinds:
      22 July 2011

      Ik heb de versleten 5-bak Getrag-240 vervangen door een andere (volgens de verkoper goede) Getrag-240 bak. Ik ben niet helemaal gerust. De oude bak was vreselijk “zagende” in de 3 en 5. Dat is nu over met de vervangende 5-bak, echter nu hoor ik in de 3e versnelling iets van een “zingend” geluid en de 5e gelukkig vrijwel niets. De 3e is ook nog niet opvallend erg maar toch…ik ben niet geheel tevreden.
      Ik heb de proefrit gemaakt met 1 liter versnellingsbakolie erin (meer had ik niet op dat moment). Vandaag verder afgevuld zodat er keurig 1,5 liter inzit.
      Wat is de oorzaak van het zingen? Wat kan ik eraan doen om erger te voorkomen. De bak schakelt wel lekker soepel en zonder bijgeluiden.
      De oude 5-bak ga ik losmaken en mogelijk de versleten onderdelen vervangen door nieuwe.

      Groet, Marius

      #17889075
      eddepet007
        Lid sinds:
        11 February 2005

        Heb je je rubber om de pook wel goed bij mijn senator was ie toen iets los hoorde je geluid in 4

        #17889074
        Marius28
          Lid sinds:
          22 July 2011

          Weet ik zo niet, zal ik even naar kijken. Dank voor je tip.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.