van zafira b naar corsa d.

Forumindex Forums Modellen Corsa van zafira b naar corsa d.

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    franswinterbans

Ik wil graag advies van jullie bij mijn overweging om over te stappen van een zafira b naar een corsa model d.

astraTD

Je had de titel ook anders kunnen zetten van groot naar klein…

Maar voor de duidelijkheid voor de rest misschien naar welke type oog je dan van de corsa D?

franswinterbans

Graag jullie mening bij het overwegen om over te stappen van een zafira naar een corsa d 5 deurs. Mischien zijn er al voorgangers. Alvast Bedankt.

robert_corsa

uhm.
            heb beide nog nooit gereden.
            maar uitgaande van de maten kun je zelf wel bedenken dat de zafira veel meer een reisauto is. voor de lange afstand met een hoop ruimte.

keuze waarom je over stapt op wat kleiners kan zijn dat je goedkoper wilt rijden,

ik begrijp eigenlijk niet precies wat je nu vraagd van ons.

als je twijfels heb om over te stappen van een zafira b naar een corsa d, den vind ik dat een heel slecht idee.
            een zafira zal veel beter rijden, je heb een berg ruimte, zeer veel luxe. betere zit.

als je gewoon een veel goedkopere auto zoekt omdat je de b niet meer kan of wilt betalen. dan vind ik het een wijs besluit.

de d heeft in feite een aardige zit, best wel hoog in vergelijking met de corsa a b en c.
            voelt heel vertrouwd aan met rijden. ligt fijn op de weg. goed comfort. als je wilt van alle luxe voorzien.
            enig nadeel vind ik: geen ruimte.
            daarnaast vind ik het een erg lelijk model. met name de 5 deurs.
            of je moet een sportieve uitvoering pakken.

waarom wil je zelf die overstap maken?

Opel_Bjorn
            Deelnemer

Ik heb een Corsa D (1.7cdti 125pk) gehad en tot mijn grote spijt vond ik dat een ware miskoop. Wagen rijdt en stuurt niet lekker vond ik. Ook zal je een hoop comfort moeten inboeten. ik zou er toch 2 keer over nadenken.

McKaamos
              Deelnemer

@franswinterbans wrote:

Graag jullie mening bij het overwegen om over te stappen van een zafira naar een corsa d 5 deurs. Mischien zijn er al voorgangers. Alvast Bedankt.

Zou je ook iets concreter kunnen aangeven waar je over twijfelt?

Je overweegt overstappen van een vrij grote wagen naar een vrij kleine. Buiten de logische opmerking dat je dus veel ruimte verliest volg ik niet helemaal wat je zoekt aan meningen.
                Het zijn gewoon twee totaal verschillende auto’s. Meningen daar over vragen is ongeveer zo breed als vragen wat iemands favoriete eten is.

De een zal zeggen dat de Zafira geweldig is en dat je hem moet houden, want hij is lekker ruimm al je spullen kunnen er in en het vliegt comfortabel over de snelweg.
                De ander zal het een onding vinden, omdat hij veel te groot is om te parkeren in kleine parkeervakjes in de binnenstad en omdat het lastig is om achteruit te rijden met een grote kont achter je.
                Andersom voor de Corsa.

Wat techniek betreft komen ze beide uit ongeveer hetzelfde tijdperk, dus van de techniek zou je ongeveer hetzelfde kunnen verwachten.
                Zelfde soort comfort in de stoelen, zelfde soort motoren met dezelfde sterke en zwakke punten, etc.

Dus wat is het precies waar je over twijfelt, buiten de logische opmerkingen die je hier over zou kunnen maken?

franswinterbans

Mn favoriete eten is spruitjes! Ik vraag het hier omdat ik kleiner kan rijden omdat we niet meer met de auto op vakantie gaan. Ook hoop ik er qau kosten voordeliger mee uit ben. Het is tenslotte crisis.

McKaamos
                  Deelnemer

Dan is je vraag toch beantwoord? Je wil wat kleiners omdat je de ruimte niet nodig hebt en omdat het geld bespaart.
                    Wat wil je dan nog weten? Of je rekensom klopt? dat de helft wegenbelasting daadwerkelijk de helft is? Dat een lichtere auto met een kleinere motor inderdaad minder benzine verbruikt? Dat verzekering voor een kleine auto goedkoper is als voor een grote? Dat onderdelen voor een kleine auto in de regel stukken goedkoper zijn als voor een grote omdat ze minder sterk hoeven te zijn ivm lager gewicht?
                    Lijkt me toch allemaal vrij “self explanatory”.

Oh en spruitjes zijn lekker ja :)

franswinterbans

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar ns een proefrit ga maken bij een opel dealer en ondervinden wat de grote verschillen zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.