Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › van z20let turbo naar z20leh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2011 om 23:33 #17232621
even een stom vraagje heb mijn turbo naar de klote gereden mijn blow off spuugd olie en nog geen beetje (nie erg )maar nu
ik zit zonder auto dus heb ik maar bij M-tech een nieuwe besteld maar dan de leh turbo ga ook de software voor de 240pk er bij nemen kan iemand mij zeggen of dit wel een goede beslissing was
want ben eigelijk nooit heel blij met mijn peformans geweest nogal zwak vond ik ale toch voor 200pk te hebben (men zegt mij dat het door mijn gewicht komt astra G cabrio)denk van niet maar ale
toch vind ik het raar grotere turbo andere software en toch maar 40pk winst klopt dit of ben ik geschore door die gast van M-tech12 februari 2011 om 09:29 #17815530Jip 240pk klopt maar het vooral het koppel dat van belang is je zal het verschil in vermogen zeker merken hoor.
Het is een zeer goede beslissing om een LEH turbo te monteren maar al is jou was zou ik ook de “cool mod” instaleren.12 februari 2011 om 09:35 #17815531nah klopt wel een beetje maar ik had het niet bij M-tech laten doen hij heeft geen testbank en die 240 pk is een soort van veiligheids grens,
aangezien de astra h opc ook maar 240 pk heeft als je het ergens anders laat afstellen kunnen ze er meer uithalen.En ja de cabrio is wat zwaarder en dat gaat tenkosten van je performence.
En dan is het nog de vraag heb je de 190 pk of de 200 pk versie.12 februari 2011 om 09:49 #17815532Als wij het geen goede beslissing vinden ga je het dan terugdraaien?
Vind persoonlijk dat bedrijf niet zo geweldig.
Denk echter als je de wegen bewandeld binnen de lijnen van wat het
bedrijf kan je redelijk safe zit.
LEH turbowissel is aardig bekend en de software update komt waarschijnlijk
toch van EDS.
40 pk merk je echt wel trouwens , wil je meer zul aanpassingen moeten doen.
Woord van advies ; voeg een koelset en de oilrestrictor bolt bij de montage
toe dan is je nieuwe goed beveiligd tegen allerlei mogelijke schades.12 februari 2011 om 10:00 #17815533[rquote=1866530&tid=142501&author=OPCdriver]Als wij het geen goede beslissing vinden ga je het dan terugdraaien?
Vind persoonlijk dat bedrijf niet zo geweldig.
Denk echter als je de wegen bewandeld binnen de lijnen van wat het
bedrijf kan je redelijk safe zit.
LEH turbowissel is aardig bekend en de software update komt waarschijnlijk
toch van EDS.
40 pk merk je echt wel trouwens , wil je meer zul aanpassingen moeten doen.
Woord van advies ; voeg een koelset en de oilrestrictor bolt bij de montage
toe dan ie je nieuwe goed beveiligd tegen allerlei mogelijke schades. [/rquote]Idd was ik vergeten te melden de oil restrictor 100% monteren!!!!!!!! Niet over twijfelen gewoon doen(y)
12 februari 2011 om 13:13 #17815534M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
12 februari 2011 om 17:21 #17815535[rquote=1866672&tid=142501&author=tijgetje57]M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
[/rquote]
Ja echt goed spul voor een goede prijs…….:wors:wors
Ik heb zelf ook een LEH turbo gemonteerd op m’n zafira en geen softwareupdate en loopt gewoon perfect, beter als met de LET turbo..
Ik zit nog te twijfelen over chippen maar als ik het laat doen komt er alleen een EDS aanpassing op en anders helemaal niks….
13 februari 2011 om 17:23 #17815536Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb alleen zelf de turbo besteld bij het bedrijf waar ik (opel dealer) werk, kon ik hem krijgen voor inkoopsprijs.
Daarna heb ik matthijssen gebeld met de vraag wanneer ik langs kon komen, dat kon gelijk die zaterdag al (had op donderdag gebeld). Ik werd vriendelijk te woord gestaan en het resultaat mag er wezen.
De auto trekt als een beer nu, met nat weer wil hij in zijn 3e versnelling zelfs nog doorslippen. Maar met met name inhaalacties is hij erg snel geworden.
13 februari 2011 om 17:27 #17815537[rquote=1866672&tid=142501&author=tijgetje57]M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
[/rquote]
De prijzen van de chiptuning van mathijssen liggen ongeveer gelijk met die van EDS, sommigen iets duurder anderen zelfs goedkoper (volgens de website). De onderdelen daarintegen zijn wel wat duurder.Je kunt niet oordelen over een bedrijf als je er nog nooit geweest bent!
Ik had de bevindingen hier ook al gelezen, maar dat heeft me er niet van weerhouden om toch naar hun toe te gaan, en het resultaat is mij zeer positief!
13 februari 2011 om 19:47 #17815538[rquote=1867728&tid=142501&author=Driekus][rquote=1866672&tid=142501&author=tijgetje57]M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
[/rquote]
De prijzen van de chiptuning van mathijssen liggen ongeveer gelijk met die van EDS, sommigen iets duurder anderen zelfs goedkoper (volgens de website). De onderdelen daarintegen zijn wel wat duurder.Je kunt niet oordelen over een bedrijf als je er nog nooit geweest bent!
Ik had de bevindingen hier ook al gelezen, maar dat heeft me er niet van weerhouden om toch naar hun toe te gaan, en het resultaat is mij zeer positief![/rquote]
Zal het je niet kwalijk nemen, maar ik ben er wel geweest bij M-PECH. Daarom kan ik er wel over oordelen.
En als jij genaaid wilt worden in je knip, de keuze staat je vrij. Je kan het maar 1 keer uitgeven. En als je iets verder kijkt dan je neus lang is scheelt het je honderden euro’s……. Dus vergelijken loont zeer zeker.
En iedere auto is verschillend, dus zo maar een chip erin of de stekker erin en standaard software erin zetten kan iedereen.
Maar alles knap afstellen en op de bank zetten niet.:wors
13 februari 2011 om 22:05 #17815539heb nu ook maar ineens 4 injectoren van 470ccm
en de brandstofdrukregelaag genomen hoop dat het effect gaat hebben13 februari 2011 om 22:19 #17815540beste wat bedoel je met koelset en wat is een oilrestrictor bolt zo veel kennis heb ik er nog niet van
jammer genoeg kan ik het niet terug draaien moet bij M-tech gaan zit zonder auto en bij hem kan ik alles morgen (maandag) gaan halen
had ook al contact opgenomen met de mensen van eds maar daar was het niet meer in stockheb nu het ganse pakket genomen voor de 260 pk vergeleken met andere site’s spaar ik toch veel € uit als ik het ganse pakket neem
los is hij wel niet goedkoop maar dacht zijn banner staat vanboven op de site dus zal het toch goed zijn niet14 februari 2011 om 09:15 #17815541Koelset = feitelijk de slangen van een LEH op een LET = een
iets andere route waardoor je turbo beter gekoelt wordt.
De oilrestrictor zorgt ervoor dat de oliedruk naar het turbolagerwerk
omlaag gebracht wordt naar waardes waarbij je turboseals beter
mee verder kunnen , anders is de kans groot dat ze stukgedrukt worden
door de orgineel te hoge oliedruk (wordt ook toegepast bij andere turbo’s)Wat je gekocht hebt is geen misser hoor (wellicht iets duurder dan elders)
het is eigelijk een volledig H concept , gewoon monteren goede software
erbij en dan moet het helemaal goed komen.14 februari 2011 om 13:42 #17815542ok reuze bedankt
heel fijn dat je hier op alles een andwoord vind14 februari 2011 om 16:07 #17815543Ik vind het altijd jammer dat mtech zo word afgekraakt.
Ik heb in de jaren dat ik opel rij, heel wat onderdelen bij hun gekocht en dat is altijd super gegaan.
En zonder mtech reden de meeste van ons niet in kadetjes, tigra’s en corsa’s met c20let.En een leh turbo in combinatie met chip ga je echt geen spijt van krijgen.
Rij er al een jaar mee en zeer tevreden over de chip van eds.14 februari 2011 om 16:38 #17815544Dit ben ik helemaal met je eens patman , echter is de van M-Tech helaas
niet op lucht gebaseerd maar op ervaringen van de leden.
Ik hebt het zelf ondervonden en deze firma meerdere kansen geboden echter was
het iedere keer zeer teleurstellend.
Maar misschien trekt de beste man er leering uit en verbetert hij zich en doet hij
op dit moment goede dingen.19 februari 2011 om 22:49 #17815545ben in januari ook naar m tech geweest is in ieder geval laatstekeer op testbank haalde ik na chip bij hem207pk belde hem en wou me afscheppen lag aan mijn auto zij hij luchtmassameter nieuwe gestokken net hetzelfde heb daarvoor 400km gebold ben hier in de buurt geweest naar tunner en heb zijn software laten nakijken wat blijkt komt zo goed als overeen met mijn originele software heb nu andere software en heb nu wel 254pk en wat de stukken betreft heb intercooler en katvervanger besteld in engeland na 2 dagen had ik het en scheelt exact de helft of bij m tech
20 februari 2011 om 11:56 #17815546[rquote=1873142&tid=142501&author=cedric]ben in januari ook naar m tech geweest is in ieder geval laatstekeer op testbank haalde ik na chip bij hem207pk belde hem en wou me afscheppen lag aan mijn auto zij hij luchtmassameter nieuwe gestokken net hetzelfde heb daarvoor 400km gebold ben hier in de buurt geweest naar tunner en heb zijn software laten nakijken wat blijkt komt zo goed als overeen met mijn originele software heb nu andere software en heb nu wel 254pk en wat de stukken betreft heb intercooler en katvervanger besteld in engeland na 2 dagen had ik het en scheelt exact de helft of bij m tech[/rquote]
En waar heb je dat dan besteld in ” engeland ” ??
20 februari 2011 om 12:02 #17815547courtenay sports uk
20 februari 2011 om 12:59 #17815548[rquote=1867728&tid=142501&author=Driekus][rquote=1866672&tid=142501&author=tijgetje57]M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
[/rquote]
De prijzen van de chiptuning van mathijssen liggen ongeveer gelijk met die van EDS, sommigen iets duurder anderen zelfs goedkoper (volgens de website). De onderdelen daarintegen zijn wel wat duurder.Je kunt niet oordelen over een bedrijf als je er nog nooit geweest bent!
Ik had de bevindingen hier ook al gelezen, maar dat heeft me er niet van weerhouden om toch naar hun toe te gaan, en het resultaat is mij zeer positief![/rquote]
Dude, ik ben bij een testbank geweest met mijn auto met
EDS map en me maat met M-Pech map.
Nouw zit er bij die coupe van mij maat een hele mooie dip in een gebied waar het niet hoort tussen de 3000 en 4500 Rpm. Dus ga niet zeggen dat wij niet kunnen oordelen denk namelijk dat de meeste die oordelen over m-tech er ook daadwerkelijk geweest zijn!20 februari 2011 om 20:37 #17815549[rquote=1873471&tid=142501&author=tijgetje57]courtenay sports uk[/rquote] inderdaad
21 februari 2011 om 11:08 #17815550Courtney / Vmax (y)
21 februari 2011 om 13:28 #17815551lol MSN smilies werken hier niet ;) :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.