Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › van xe naar let project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2012 om 17:46 #17249852
ben dus net begonnen om mijn xe motor om te bouwen naar turbo
in mijn voorstellen topic staan er ook wat foto’s van
update is voor nu het onderblok schoon en gespoten
en gisteren avond de drijfstangen glad geschuurd en een beetje lichter gemaakt eigenlijk gewoon netjes afgewerkt
arp boutjes zijn ook binnen
morgen de krukas nog een beetje lichter maken en balanceren .
maandag op mijn werk de drijfstangen op gewicht het zelfde maken.
en binnen kort het komvliegwiel afdraaien en frezen.23 juni 2012 om 15:21 #18039753waarom niet direct stalen drijfstangen? minder werk en 100x sterker.
waar komt de let in?
23 juni 2012 om 15:41 #18039754De let komt in een e30 trackday auto
De rede dat ik geen stale stangen heb /koop is ten eerste past dat niet in mijn budget
Er hoort dan ook zuiger bodem koeling bij en dan word het toch een duur geintjeEn ik weet niet hoeveel meer dan 300 pk mijn r28 bak aankan
Ik denk dat ik ook goed tevreden ben met dat vermogen
Ik had eerst een a corsa met standaard xe dat ging hard genoeg maar die was 300kilo lichter
Ik ga er ook niet mee sprinten23 juni 2012 om 18:43 #18039755Leuk project!
Heb je ook nog foto’s van de auto?
Ben zelf aan het kijken om een Saab turbomotor met LPI in een E30 te hangen. Lekker goedkoop en toch rap rijden. :D
Eerst nog goedkoop aan een 4 deurs e30 zien te komen. motor en aangepaste bak heb ik al. :agent
23 juni 2012 om 20:37 #18039756eerste keer zandvoort met de e30 xe
en hier het begin van dit projekt
word niks meer veranderd aan de look :sleeping
komt nog een mega dikke stabilisatorstang onder (zelfbouw)
en in de winter een serieus werkende diffuser heb liever geen winkelwagen handvat op mijn achterklep :afro
23 juni 2012 om 21:16 #18039757Helaas krijg ik geen foto”s te zien, enkel kruisjes.. :???:
23 juni 2012 om 21:36 #18039758aangepast :thumb
welke bak ga jij mee rijden ??
die saab motoren hebben toch het zelfde boutenpatroon als de opel xe let motoren
23 juni 2012 om 22:06 #18039759Aangepaste E30 325 bak… Die zijn sterk zat voor meer als 300 pk. Ken wel E30 turbo’s met tegen de 500 pk die met de originele bak rijden.:agent
Heb een stuk van het koppelingshuis afgeslepen en daar een stuk van een Opel automaatbak aangelast. Mijn saab motor heeft idd het Opel boutenpatroon. ;)
Baksteun, koppelingscilinder, cardanas e.d. kunnen bij mij dus allemaal origineel E30 blijven. :D Motorsteunen en de carterpan zijn het grootste werk. En daarna alles passend en werkend maken natuurlijk. ;)
23 juni 2012 om 22:32 #18039760e30 altijd leuk. Heb voor 2 e30 wagens een stel draagarmen gemaakt voor het circuitrijden. In combinatie met een verlengde stuurkogel had ie een mooi negatief camber.
24 juni 2012 om 09:47 #18039761Leuk project.
Waarom heb je de ontsteking niet naar voren geplaatst zodat de motor verder naar achteren kan? Zowieso beter voor de wegligging en (in het geval van saab motor in een e30 maar bij een xe moet het ook mogelijk zijn) het gebruik van de orginele bmw tussenas! Boutpatroon op de flens van de bmw en r28 zijn gelijk ( 325i of 324d cardanas). Post nog wat leuke pics van je ombouw! Veel succes.24 juni 2012 om 10:00 #18039762Ik heb het ook zo zitten alleen ik had de aandrijfas van een 4 bak er nog in zitten en dat kwam wel erg gunstig uit dan hoefde ik de ontsteking niet te verbouwen ..
Ik ga dat waarschijnlijk nu wel doen er komt nu een programmeerbaar management
Op van kdfi met dis ontsteking
Dus ff een as van een 5 bak halen en weer nieuwe motorsteunen fixen28 juni 2012 om 20:53 #18039763Ik ga dit volgen, wil misschien ook een xe naar let ombouwen :D
28 juni 2012 om 21:19 #18039764Kleine update KRUKAS IS KLAAR!!!
Foto’s komen morgen moet ik nog uploadenGewicht is nu 14 kg op een personen weegschaal
Toch ongeveer 3 kg er afVliegwiel word aankomende week ook gefreesd
Morgen alle pakkingen keerringen en lagerschalen halen
Als het goed is komt morgen ook mijn turbo en ic binnen
Gr rob
29 juni 2012 om 08:29 #18039765hier zijn de foto’s
heel karwei geweest :swear
maar het is nu goed en ook weer in balans :thumb
29 juni 2012 om 08:53 #18039766Zozo 3 kg is behoorlijk wat :D
Trouwens heb jij al een gat in je onderblok gemaakt voor de olieleiding?
29 juni 2012 om 09:03 #18039767Nog niet moet ook al het slangen spul nog hebben voor de turbo aan te sluiten
Als ik dat heb kan ik dat gat boren en tappenIemand nog een adres die al die aansluit dingen heeft voor n mooi prijsje
Regio brabant wil er graag naar toe
29 juni 2012 om 10:31 #18039768Aha ok, ben benieuwd. Zou je misschien foto’s kunnen plaatsen als je dat al hebt laten doen? :D
29 juni 2012 om 10:42 #18039769Werken de foto’s weer niet
29 juni 2012 om 11:11 #18039770@rob.van.uden wrote:
Werken de foto’s weer niet
Jawel, maar ik bedoel zou je foto’s kunnen maken als je al hebt laten boren en tappen :D
29 juni 2012 om 11:15 #18039771Ohh ok ik doe dat zelf maar maak wel foto als het zover is
Gr
29 juni 2012 om 16:07 #18039772turbo is binnen!!!
ziet er goed uit zit een banjo bout bij en een oliedruk restrictor in
en een pakking voor de olie retour
actuator is stelbaar tot 1 bar en staat nu ingesteld op 0.55 bar mooi om te beginnen dacht ik zo
kan ik het blokje eerst een beetje inrijden29 juni 2012 om 16:35 #18039773wat voor turbo is dat en waar heb je hem gehaald??
29 juni 2012 om 16:39 #18039774besteld bij bolku tuning
gt2871 turbo
29 juni 2012 om 16:43 #18039775thanks!
1 juli 2012 om 19:05 #18039776Heb van hennie boomkamp een let uitlaat nokkenas gekocht en ff gemeten maar meet de zelfe kleplift als bij de xe nokkenas klopt dit ???
Hennie maakt toch zelden fouten ?!!
Hoop dat ik het fout heb
Gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.