van waar lopen de kabels van de stoelverwarming

Forumindex Forums Modellen Calibra van waar lopen de kabels van de stoelverwarming

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    svdk20
    Deelnemer

hey luitjes,

ff vraagje ik was van de week weer eens bezig met de kabels van mijn stoelverwarming te zoeken.
      de stekkers onder mijn dash voor de knoppen heb ik al vorig jaar gevonden king:
      maar ben nu nog steeds aan het zoek naar de stekkers van de stoelen. nu heb ik meerdere draad schema’s en ben er achter gekomen dat de plus zwart/rood is voor stoel nummer 1 en zwart/geel is de plus voor stoel nummer 2 althans volgens kleurcode’s van de schema’s.

nu heb ik mijn draadboom in de auto onder de stoelen is ff uitgepluisd. en kwam er achter dat hierin een zwart/rood 1mm draad in zit en een zwart/geel 1mm draad maar beide helaas zonder stekkers.

kan iemand voor mij deze kleurcode bevestigen?
      en mij eventueel vertellen van waar deze draadboom begint bestuurder zijde en passiegier?

wegens tijd gebrekt hab ik het nog niet kunnen door meten met een multi meter…

thnx alvast
      sebas

2slow
      Deelnemer

Die draden… ja das soms een probleem. Die waren bij mij niet te vinden. Alleen in dashboard kant met de stekkers voor de knoppen.

Stoel 1 heeft idd geel/zwart met bruin en stoel 2 heeft rood/zwart met bruin. Of andersom, maar dat maakt weinig uit als je de rest zelf trekt.

Wat ik gedaan heb: 2 stekkers voor de stoelen uit een sloopauto geknipt. Deze aan zelf gemaakte kabels gezet. En vervolgens die kabels aan de stekkers in dashboard zijde gemaakt.

Belangrijk! de bruine heeft massa ergens. Dus de geel/zwarte knip je door en laat je naar de stoel gaan (met je eigen gemaakte kabel). De bruine die je zelf maakt knoop je er gewoon bij de bruine bestaande aan. Bij de rood/zwart kant kan dat net zo.

Zo heb ik het 2 week geleden gedaan.

Op zich welke kant rood/zwart of geel/zwart is maakt niet uit. Dat gaat afhangen waar je ze heen laat gaan en de kant aan welke je ze aan de schakelaars zet.

Succes!

svdk20
        Deelnemer

ja hier zat ik ook al aan te denken en eigenlijk ook na te kijken.

maar omdat ik er toen achter kwam dat de juiste kabels wel in mijn kabelboom zitten, maar alleen de stekkers niet.
          dus dacht wellicht komt iemand dit bekend voor.

2slow
          Deelnemer

Mij wel. Alleen die stekkers zijn bij mij onvindbaar. Tja misschien ergens in dashboard. Maar die ga ik niet helemaal eruit halen voor die stekkers. Dus heb het me zelf makkelijker gemaakt. ;)

svdk20
            Deelnemer

ga ze toch eerst is door meten en na volgen waar die nou heen gaat en vandaan komt.

bezigheids therapie:wors:jerry:jerry

opelremco
              Deelnemer

draden die naar de stoelen lopen

Uploaded with ImageShack.us

pijltje geeft de draad aan voor de bestuurders zijde.

Uploaded with ImageShack.us

pijltje geeft de draad voor de bijrijderszijde aan.

al deze draden zitten in de grote stekker aan de bestuurderszijde.vlakbij je linkervoet.

ik heb de originele kabelboompjes met stekker uit een sloop cali gehaald.

svdk20
                Deelnemer

hey helemaal toppie dat maakt het duidelijker voor me.
                  ga ze van de week is ter hoogte van me stoel doormeten en eventueel door knippen en stekkertjes erop aansluiten.

thnx laat wel ff weten hoe het afloopt

opelremco
                  Deelnemer

je kan ook eens op de sloop kijken.
                    Vaak zitten de draden9naar de stoelen) al voorbereid in de wat oudere cali’s.
                    degene na ’94 volgens mij niet.
                    als je die draden hebt dan is het plug en play.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.