Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › van vivaro naar astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2010 om 18:22 #17706282
Haha ja idd teveel liefhebber, laten we het daar maar op houden:thumbup
De grille is ook niet origineel,dat klopt
De velgen zijn van OPC vind ze zelf alleen niet erg bijzonder.
De koplampen weet ik echt niet of het nou origineel is of niet. Maar vind ze wel erg mooi om te zien :)14 augustus 2010 om 09:11 #17706283Hey Vrossi,
Haha jah idd hobby’s kosten nu eenmaal een hoop.
Maar je koplampen zijn niet de originelen van de astra.
Maar ehh het begint altijd met de kleine dingentjes en voordat je het weet heb je een stage 3 astra voorzien van grootere intercooler LEH turbo LEH injectoren en een custom map en rij je rond met 300 pk:D
14 augustus 2010 om 11:53 #17706284ja maak me gek zeg :hmmz
14 augustus 2010 om 14:17 #17706285hahaha.
Toen ik deze auto kocht was die al stage 2 maar ik wou tog naar stage 3 maar jah ben nu weer stage 1,5:S
14 augustus 2010 om 14:19 #17706286Pas maar op straks kan je stage lopen.:D
14 augustus 2010 om 17:06 #17706287ja oftewel werk*en* voor niks.:angel
Maar aan de andere kant, ik ben net terug na een leuke aanvaring met een 328i :thumbdown enuh dat smaakt naar meer. :wors
shit daar heb je het al
14 augustus 2010 om 17:31 #17706288Hahaha jeuk jeuk jeuk:p
er zit zoveel meer in:D
14 augustus 2010 om 20:42 #17706289haha ja dat kun je wel zeggen, en wat voelt dat goed zeg.
Ik heb dan ook besloten om er wel wat meer aan te gaan doen.dat heb ik ook niet erg lang volgehouden haha
De planning ziet er ongv zo uit.
* uitlaat van Eps (heb ik zelf zeer goede ervaring mee)
Een systeem bestaande uit een downpipe met sportkatalysator, middendemper en einddemper bedraagt de richtprijs € 1900 a 1950 inclusief BTW en montage .* Leh Turbo
* Eds Phase 1
* Sport koppeling raden ze aan vanaf bj 2004* Team Dynamics velgen
* Light Titanium raam coating
* Irmscher Grillenog gevraagd.. tips en advies ;)
15 augustus 2010 om 09:10 #17706290Heeft niet erg lang geduurd ja , ik ben wat dat betreft hetzelfde.
Een alternatief voor je uilaat is misschien een Friederichs systeem
(via Klasen Motorsport) heb je een extra dik (76 mm) volledig RVS
gepolijst systeem downpipe sportcat (200 cell) midden , einddempers
EEG geluidgekeurd voor 1250 E als je het zelf eronderzet wat goed te
doen is (met een brug het beste natuurlijk)
En is ook nog eens een stuk lichter dan het orginele systeem.15 augustus 2010 om 12:25 #17706291Ok klinkt interessant alleen paar kleine puntjes.
Ik zal dan een brug moeten huren,maar dat is op zich geen probleem.monteren is prima als er geen laswerk aan te pas komt, en dat is volgens mij wel het geval.en als laatste het geluid, ik weet niet hoe deze klinkt maar het hoeft van mij niet op een dtm’er te lijken gewoon beschaafd sportief.;)enne ik denk dat we wel nooit wijzer zullen worden :D
16 augustus 2010 om 14:36 #17706292Een systeem bestaande uit een downpipe met sportkatalysator, middendemper en einddemper bedraagt de richtprijs € 1900 a 1950 inclusief BTW en montage.
Dat is echt gestoord duur ! !
16 augustus 2010 om 15:17 #17706293origineel gepost door vrossi
Ok klinkt interessant alleen paar kleine puntjes.
Ik zal dan een brug moeten huren,maar dat is op zich geen probleem.monteren is prima als er geen laswerk aan te pas komt, en dat is volgens mij wel het geval.en als laatste het geluid, ik weet niet hoe deze klinkt maar het hoeft van mij niet op een dtm’er te lijken gewoon beschaafd sportief.;)enne ik denk dat we wel nooit wijzer zullen worden :D
Brug is idd. wel handig , maar mischien is er lid met zo’n ding bij jou in de buurt (oproep plaatsen)ik heb er bv wel 1.
De Friedrichs uitlaat is geheel in elkaar te schuiven en vast te schroeven en behoort NIET gelast te worden.Succes en groet
16 augustus 2010 om 20:17 #17706294origineel gepost door vrossi
haha ja dat kun je wel zeggen, en wat voelt dat goed zeg.
Ik heb dan ook besloten om er wel wat meer aan te gaan doen.dat heb ik ook niet erg lang volgehouden haha
De planning ziet er ongv zo uit.
* uitlaat van Eps (heb ik zelf zeer goede ervaring mee)
Een systeem bestaande uit een downpipe met sportkatalysator, middendemper en einddemper bedraagt de richtprijs € 1900 a 1950 inclusief BTW en montage .* Leh Turbo
* Eds Phase 1
* Sport koppeling raden ze aan vanaf bj 2004* Team Dynamics velgen
* Light Titanium raam coating
* Irmscher Grillenog gevraagd.. tips en advies ;)
Hahaha zie hier begint het al maar ik zou als je rvs pijp eronder heb lekker voor een custom map gaan en niet voor een standaart stage 1 map.
17 augustus 2010 om 07:30 #17706295Ok duidelijk,
enuh voor ik hier weer een hele rel veroorzaak, zou vdb dit ook goed kunnen doen? meine deutsch is nicht zo gut:(
17 augustus 2010 om 08:12 #17706296Even bellen/mailen met ze , kunnen ze gelijk je auto erop afstellen
vanwege de verminderde tegendruk.17 augustus 2010 om 17:17 #17706297Ziet er goed uit de auto en meteen weer druk met tunen toemaar zaken gaan goed ???
en echt helemaal top suc6 er mee greetz dennis
17 augustus 2010 om 17:43 #17706298hehe ik moet een nieuwe hobby zoeken
en ben voorlopig wel eerst aan het rondkijken,. want ik zie toch een hoop zaken die fout gaan bij andere.
19 augustus 2010 om 16:44 #17706299ok het eerste onderdeel is besteld en het is een lexmaul rvs uitlaatsysteem geworden. :D
het is goedkoper en makkelijk zelf te doen, en ik had ergens gelezen dat het dan verstandig is om de astra gelijk te laten custom chippen vanwege de mindere tegendruk.
Dat wordt voor mij dan bij klasen gedaan.en als laatste zou het verstandig zijn om dit onderdeel nog erbij te bestellen??
19 augustus 2010 om 20:23 #17706300Klasen:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Daar ga ik ook heen als ik me uitlaat in orde heb :D
Klasen heeft een betrouwbare bank:thumbup
19 augustus 2010 om 21:10 #17706301origineel gepost door vrossi
ok het eerste onderdeel is besteld en het is een lexmaul rvs uitlaatsysteem geworden. :D
het is goedkoper en makkelijk zelf te doen, en ik had ergens gelezen dat het dan verstandig is om de astra gelijk te laten custom chippen vanwege de mindere tegendruk.
Dat wordt voor mij dan bij klasen gedaan.en als laatste zou het verstandig zijn om dit onderdeel nog erbij te bestellen??
Je zegt net dat je een compleet lexmaul uitlaatsysteem hebt besteld… daarna vraag je of je nog een voorpijp erbij zou bestellen?
Het lijkt op iemand met te veel geld en te weinig kennis… but thats just my 50cents ;)
19 augustus 2010 om 21:56 #17706302hoho een paar dingen ten eerste ik zit nog in de ziektewet en kan geen kant op, maar je snapt vast niet wat ik hiermee bedoel. en ten 2de ja mijn salaris is goed ja, jaloers???
hou voor de rest je advies maar voor je want dit soort uitspraken hou ik niet van. :fy1en hoezo compleet??
20 augustus 2010 om 07:08 #177063031. Onder een uitlaatsysteem versta ik van voor naar achter, niet dat je nog een losse voorpijp moet kopen, anders is het gewoon een midden- en nademper.
2. Ik gaf geen advies, ik merkte iets op. Voor iemand met 28 posts loop je hard van stapel. Je komt net kijken :)
Gezien je eerst een Vivaro (aannemersbus) had vermoed ik dat je zo’n soort onder-onderaannemer bent die op de bouw even wat steigers komt zetten of de dakbedekking komt doen. Ik zie die mannen komen en gaan hier op de bouw, meestal alle veiligheidsregels aan de lars lappend zodat je ze ook weer makkelijk van het terrein af kan trappen. Maar goed, kan er compleet naast zitten natuurlijk :)3. ipv zomaar wat samen te stellen kan je beter eens onderzoek of het allemaal wel op elkaar past met flenzen / schuifstukken en weet ik t al wat niet meer. (Dat was wel advies trouwens! ;) )
20 augustus 2010 om 08:59 #17706304Hahaha je kan er niet meer naast zitten jonge, maar goed..
mijn beroep, militair (een heel ander personage)
mijn hobby/leven was motocrossbeide ben ik al sinds februari kwijt, het gene wat ik nu heb kan mij toch weer een glimlach bezorgen want ik moet een behoorlijk gat zien op te vullen. en hoe sneller hoe beter maar dat is een geld kwestie..
op de site staat rvs systeem heb het alleen klakkeloos overgenomen, maar voor de downpipe,kat, ga ik wel naar eps
20 augustus 2010 om 22:43 #17706305Met de uitlaat ga je al de fout in, in ieder geval het begin van de lexmaul is te dun dat is meestal het probleem met die uitlaten en EPS is ook :cry:cry:cry:cry
21 augustus 2010 om 07:32 #17706306Daar sluit ik me bij aan. En EPS = overrated en veel te duur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.