Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van vectra naar signum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2012 om 14:03 #17246791
Hallo,
onze vectra 2.0 dti 2003 heeft het begeven met 300k op de teller er is iets stuk in de motor waardoor wij een ruilmotor moeten aanschaffen maar door het hoge bedrag bij de dealer (3k) willen we dat eigenlijk niet investeren. nu zijn we rond aan het kijken voor een signum maar dan de 3.0 6 cillinder is dit een verstandige keuze? moet ik ergens op letten bij de aankoop? hoe zijn de automaten van opel zijn deze goed of??
alvast bedankt voor jullie reacties,
scruppie
17 oktober 2012 om 14:17 #17995906Geloof dat het wel heerlijk rijd, maar ook ooit ergens vernomen dat de 3 liter weleens problemen kunnen hebben, wat het precies is weet ik niet maar er komt vast wel iemand met verdere uitleg ;)
17 oktober 2012 om 14:18 #17995905Volgens mij kan Kimmie je een flinke lijst met reparaties/kosten aanleveren.
17 oktober 2012 om 14:51 #17995904Uhhh Y30DT
– problemen met drukregelaars brandstofpomp
– Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
– lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)Verder belangrijk:
– om de 150.000 distri vervangen
– om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
– bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren )Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.
Verder, geweldige en heerlijke motoren
Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.
Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.
17 oktober 2012 om 15:07 #17995903Hoi kimmie alvast bedankt,,
weet je oookk iets van een automaat af?
thx
@kimmiej666 wrote:
Uhhh Y30DT
– problemen met drukregelaars brandstofpomp
– Vliegwiel/koppeling erg belangrijk om in de gaten te houden
– lees ook bij diverse 3L rijders standaard storing in relais voor gloeibougies (kan geen kwaad, je krijgt hier ook geen melding van door in je tellerunit, pas bij uitlezen zie je hem staan, kan namelijk gewoon komen door slecht contact van stekker gloeibougie, maar ga je naar garage en vervangen zonder te kijken het relais, kost die ca € 200 meen ik gelezen te hebben hier)Verder belangrijk:
– om de 150.000 distri vervangen
– om de 150.000 wervelkleppen laten nakijken op speling en evt laten stellen.
– bij stand boven de 200.000 ff checken of koppeling/vliegwiel al eens vervangen zijn, gezien vliegwiel nogal “teer” is (vliegwiel testen, in de vrij houden, draaiende motor en dan gas geven rustig, als er dan iets ratelt is het je vliegwiel, geloof dat je dag zo moest checken en anders kan een ander dit corrigeren )Goed schoon geblazen houden! Flink km maken en flink trekken als ie eenmaal warm is, anders slibt ie binnen no time dicht.
Verder, geweldige en heerlijke motoren
Hier staat een topic van mij met titel interessant voor 3.0 rijders, maar dat gaat over al mij ellende, hoeft niet te zeggen dat het iedereen overkomt!, maar dan heb je een idee wat er allemaal aan kosten zijn, loop je tegen deze problemen aan.
Daardoor ook verstandig om de 150.000 a 200.000 de verstuivers tussendoor te reviseren, was een tip van wim-v6 die hij laatst tegen me zei, enkel de km verhouding niet, maar ik zou dat persoonlijk aanhouden.
17 oktober 2012 om 15:09 #17995902Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen
Edit: gebruikersnaam pbakker
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=16989517 oktober 2012 om 16:55 #17995901@kimmiej666 wrote:
Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooi17 oktober 2012 om 17:23 #17995900@pbakker wrote:
@kimmiej666 wrote:
Helaas niet, maar staat hier topic over iemand die 300.000 km heeft aangetikt met zn 3L, misschien dat hij automaat heeft en kan hij je daar iets meer over vertellen
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=169895Hoi , ik heb idd een automaat en die doet het nog voortreffelijk, het is de originele !
er zit op de 3l een die 500nm aankan ,dus je kan ook nog tunen dan lopen ze mooier en zuiniger, maar wel een beest als je wegtrekt!
trouwens ,dat doen ze ook al zonder tunen!
ik rijd nu bijna 20.000 met de vec en de automaat is storingsvrij , geen codes
wel heeft hij de relais standaard (te lage spanning) en pasgeleden rookte hij als een schoorsteen maar dat was een stekkertje van de lmm
ik heb een cosmo en dat is luxe, is er ook is de sigma
hou het onderhoud goed bij dan voorkom je een heleboel rotzooivoor een goede motor 0610343917
17 oktober 2012 om 20:03 #17995899thx voor jullie feedback
18 oktober 2012 om 19:07 #17995896@scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.
Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.
18 oktober 2012 om 20:59 #17995907Nog niet ik hou het in gedachte thx
@albert83 wrote:
@scrub, al voorzien van een Signum? Ik heb binnenkort een Signum 1.9 cdti te koop, full options, automaat etc. Is ook 150 pk en wil ook zeker vlot uit de plaats.
Als je belangstelling hebt, laat dan even weten.
27 oktober 2012 om 18:39 #17995898Die van mij staat nu te koop hier op de site op de marktplaats. Kijk maar eens.
27 oktober 2012 om 21:03 #17995897 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.