Forumindex › Forums › Modellen › Omega › van Vectra GTS naar Omega
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2010 om 13:36 #17225687
Hallo opel bestuurders,
Kzal me eerst even voorstellen, Stephan 23 jaar jong heb sinds ik 21 ben een opel Vectra GTS uit 2003 2.2 DTI maar ik wil een station en geen diesel meer.
Omdat ik geen ander merk in voor me deur wil hebben alleen maar opel ben ik op een Omega 2.2 16V gestuit. Het liefst een V6 maar dat word net allemaal iets te duur voor de verzekering.
Nu wil ik wel weten of er punten zijn waar ik op moet letten met de koop van zo’n auto. Ik weet ook niet of er veel problemen zijn met de automatische versnellings bak of de motor of die betrouwbaar is.
Deze heb ik gespot op internet miss is het wel iemand van het forum :wtf
8 september 2010 om 13:43 #17726229Van de benzinemotoren en automatische versnellingsbakken ben ik niet op de hoogte.
Maar hij lijkt me wel aan de prijzige kant. Dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.:)
8 september 2010 om 13:51 #17726230Ik vind het een hoop geld, voor een beetje meer heb je een 3 jaar nieuwere GTS (maar die had je al :P )
Motoren/versnellingsbakken: geen idee.8 september 2010 om 14:03 #17726231Het is inderdaad aan de dure kant maar het ook een vraagprijs! En ik heb een zwaardere auto nodig er moet namelijk een paard achter en de vectra is iets te licht voor het mooie! jammer genoeg want een vectra vind ik ook heel mooi alleen veel problemen gehad met die van mij.
8 september 2010 om 14:31 #17726232wij hebben een naft, wel een 3.0 v6 en automatisch. Motor en boite zeer tevreden van. Maar denk dat een 2.2 beetje te licht gaat zijn…
8 september 2010 om 14:33 #17726233origineel gepost door wormke
wij hebben een naft, wel een 3.0 v6 en automatisch. Motor en boite zeer tevreden van. Maar denk dat een 2.2 beetje te licht gaat zijn…Nou we hebben laatst met een zafira 2004 model 2.2 het paard gestrokken en dat ging perfect de motor had er weinig moeite mee.
en naft?? ben nieuw op het forum kweet alle afkorting nog niet king:
8 september 2010 om 14:43 #17726234Het is een modeljaar 2001 wagen (Z2.2XE en geen Y2.2XE) en die motor is zondermeer goed, mits goed onderhouden. Met name de distributierem + rollen/spanner moeten elke 60.000 km vervangen worden, daar zou ik wel kien op zijn. Verder kan de nokkenassensor het wel eens begeven. Af en toe komt een gescheurd uitlaatspruitstuk voor. Verder ken ik geen echte manco’s van deze motor.
De automaatbak heb ik geen ervaring mee, ik roer zelf in de bak rond
8 september 2010 om 15:01 #17726235origineel gepost door andrew2
Het is een modeljaar 2001 wagen (Z2.2XE en geen Y2.2XE) en die motor is zondermeer goed, mits goed onderhouden. Met name de distributierem + rollen/spanner moeten elke 60.000 km vervangen worden, daar zou ik wel kien op zijn. Verder kan de nokkenassensor het wel eens begeven. Af en toe komt een gescheurd uitlaatspruitstuk voor. Verder ken ik geen echte manco’s van deze motor.De automaatbak heb ik geen ervaring mee, ik roer zelf in de bak rond
Okw, en wat vind je van de auto opzich die ik op marktplaats heb gevonden is het het kijken waard?
En wat zouden jullie dan ongv bieden of maximaal uitgeven voor deze?
9 september 2010 om 10:03 #17726236naft = benzine
9 september 2010 om 10:35 #17726237De auto oogt op de foto’s zeer netjes, ik zie zo 1-2-3 geen parkeerdeuken, interieur is ook netjes (zelfde bekleding als mijn wagen :D en die stof is zeer degelijk, zal wel een Sport uitvoering zijn). Ik mis echter de stoelverwarming. Controleer ook het MID (dat display rechts naast de klokken) op helderheid en dode pixels. De km-stand voor een wagen van 10 jaar (men zegt NAP-gecontroleerd) is inderdaad niet veel.
De prijs, tja ik zie dat de advertentie er al zo’n 2 maanden opstaat. Blijkbaar lopen de kopers de deur niet plat. Ik persoonlijk zou eens beginnen met een bod van € 4.000,– of zo. Je hebt tenslotte garantie tot de voordeur. Kijk ook eens bij autosites (autotrader en zo) asl prijsvergelijking.
Andrew
9 september 2010 om 15:29 #17726238Ik d8 zelf als ik 4700 eu ervoor uit geeft dan is het toch wel netjes?
Gisteren is trouwens me kleine citroen AX overleden gegaan dus denk dat ik maar ga kijken en contact ga opzoeken met deze verkoper.
Inderdaad staat er lang op miss is die wel al verkocht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.