Van opel astra 1.8 XE stationwagon naar Meriva 1.8 combo

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Van opel astra 1.8 XE stationwagon naar Meriva 1.8 combo

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260758
    tj
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2006

      Na 13 jaar heb ik mijn Opel Astra 1.8 16v club (bj2000)stationwagon ingeruild. Een Meriva 1.8 16v (bj 2005) combo is het geworden. Kan opel niet loslaten. Heb verschillende auto’s geprobeerd (Ford Fusion, Dacia Logan etc) maar uiteindelijk maar voor een Meriva gekozen. Wat goed is zal ik verder niet op in gaan. (rijgedrag, beenruimte, acceleratie, zicht op de weg, goede instap, stoelen, remmen etc) Alleen een paar dingen die me opvallen. Ten eerste het lawaai; mijn Astra was op en top geïsoleerd. Van motorkap tot alle compartimenten. De zijruiten waren ook voor mijn gevoel dikker. Klopt het dat men op dit punt bij de Meriva heeft bezuinigd?
      Toeren na een paar dagen rijden valt het mij op dat er wat toeren bij zijn gekomen. Normaal zat ik bij 120 rond de 3000 en nu tegen de 4000 aan. Het brandstofverbruik lijkt mij ook hoger. Is dit normaal; ook bij lagere snelheden zit ik behoorlijk boven de Astra. Filerijden mijn temperatuur kwam nooit boven de 90 uit. En nu tegen de 100. Wat is jullie mening?

      #18174816
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik zie niet veel rare dingen hoor…

        De Meriva valt een Klasse lager als de Astra, en is een stukkie hoger als de Astra, dat houd in dat er minder aan luxe besteed zal zijn, en dat de bak korter is, is om hem goed tegen wind te laten komen, Dit uiteraard ten nadele van motorrumoer, en verbruik..

        Willem

        #18174817
        tj
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 March 2006

          @wim-v6 wrote:

          Ik zie niet veel rare dingen hoor…

          De Meriva valt een Klasse lager als de Astra, en is een stukkie hoger als de Astra, dat houd in dat er minder aan luxe besteed zal zijn, en dat de bak korter is, is om hem goed tegen wind te laten komen, Dit uiteraard ten nadele van motorrumoer, en verbruik..

          Willem

          Bedankt Willem voor het reageren. Was jij de man van het uitlezen? En wat toeren betreft is het normaal om bij 120 rond de 4000 te hangen. In zijn 5. Reed gisteren trouwens een paar kilometer in de file en zag de temperatuur stijgen naar 100 graden. Is de thermostaat regeling anders dan bij de wat oudere auto’s.

          #18174818
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            100 graden, dat zal de temperatuur zijn dat de koelvin in slaat.

            De Thermosstaat is net als bij de Astra een 92graden versie.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.