Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van mid naar cid door middel van een NCDR 1100
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2015 om 22:48 #17871729
Meten
contact aan beide draden meten en hetzelfde met contact uit10 februari 2015 om 22:52 #17871730Zal ik even moeten kijken of ik iets heb om het te meten maar zie dat jou uitleg ook iets anders is , want ik heb 2 draden uit de 17 polig blokje aangesloten op pin 4
En anders kijk ik of ik alles nog ruim af kan knippen en doe ik het opnieuw zoals jij uitlegt. Want zo is het voor mij duidelijk en kan ik wat mee thnxVerzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 13:58 #17871731Heb het nu gedaan zoals jij hier zegt en alles werkt ook, maar er klopt nu iets niet
want hij geeft nu aan dat ik maar een actieradius bereik heb van 194 en gisteren gaf die is in de 600 aan en dat komt eerder in de buurt want tank is vol.
maar moment gebruik en gemid gebruik gaf die gelijk aan met 36,8 L en dat was gisteren ook wel goed maar nu ook niet
op de foto zie je dat niet meer want had even gereset voor dat ik de foto had gemaakt.
waar kan dit probleem zitten ?@sw_reijnders wrote:
van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.
dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8
verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CIDdus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:
Pin:
17 – CID heb je al
18 – CID heb je al
19 – CID heb je al
20 – leeg
21 – CD wisselaar heb je niet
22 – CD wisselaar heb je niet
23 – CD wisselaar heb je niet
24 – CID heb je al
25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
26 – Massa
27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
28 – leeg
29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
30 – CID heb je al
31 – CID heb je al
32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
34 – Telematika unit en die heb je niet
35 – Telematika unit en die heb je niet
36 – Telematika unit en die heb je nietje ziet het, zo moeilijk is het niet ;)
11 februari 2015 om 14:34 #17871732De CID moet nog geprogrammeerd worden met de juiste motor/auto gegevens.
11 februari 2015 om 14:37 #17871733OK krijg idd net ook een whatsapp met dat antwoord maar hoe kan het dat het gisteren wel goed was ? En dit moet persee met tech2 of kan opcom ook want die heb ik wel
Verzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 14:38 #17871734Moet met de tech-2
11 februari 2015 om 14:40 #17871735Zal dealer ff bellen dan wat dat kost
Verzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 14:41 #17871736zo te zien is alles gereset
ga eerst eens een stuk rijden zodat hij data kan verzamelen en kijk dan nog eens.
11 februari 2015 om 14:45 #17871737Heb rondje gereden 1,5 km in totaal en toen gaf die dat aan
Verzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 14:51 #17871738Pffff dealer gebeld en minimaal € 30,00 even inprogrammeren
Verzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 14:51 #17871739Toevallig iemand uit de buurt met een tech2 ?
Verzonden met Tapatalk
11 februari 2015 om 15:35 #17871740Denk dat ”simaan” voor jou het dichts in de buurt zit met een tech-2: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 februari 2015 om 15:39 #17871741Dank je
Maar als ik dan kijk wat ik dan weer aan brandstof kwijt ben :s
Maar ga ff tijdje zo rijden mss dat ik ooit zelf nog een tech2 wil aanschaffen :) zal leuk zijn :P
11 februari 2015 om 15:40 #17871742persoonlijk denk ik dat bakker gewoon eens een paar honderd km moet gaan rijden.
dat de BC even data verzameld van deze auto.hij heeft nu alles gereset en nu moet de BC even een gemiddeld verbruik en aantal km’s gaan registreren.
naar de dealer rijden kan altijd nog, mocht dit niet werken.
11 februari 2015 om 17:35 #17871743Dat is mijn idee rijd er eerst maar eens een poosje mee
11 februari 2015 om 18:07 #17871744net even naar het centrum geweest, heb ik even foto’s kunnen maken van wat die aangeeft onder het rijden en wat die aan geeft bij stationair draaien.
Onder het rijden geeft die dit aan.
En bij stationair draaien geeft die dit aan.
En heb nog 1 vraag over het lampje van de code.
Als ik de auto op contact zet of van contact af zet dan gaat dat lampje even knipperen en dan uit. klopt dit ?11 februari 2015 om 18:36 #17871745Deze moet zeker geprogrammeerd worden, heb zelf in mijn vorige vectra b ook de conversie naar ncdr gedaan en deze moest wel degelijk omgeprogrameerd worden met de juiste motor, dit is bij een mid zo ook.
12 februari 2015 om 11:14 #17871746omdat ik geen geduld heb :D
ben ik toch vanochtend even naar de opel dealer geweest en waren hier niet mee bekend en wisten ook niet wat ze er aan moeten doen.
dus wouden ze er een aparte afspraak voor maken zodat ik mijn auto er heen kon brengen zo dat hun rustig konden kijken wat er precies moet gebeuren.hoor de eurootjes nu al rollen dus laten we het maar zo en doe ik gewoon wat Bas zei er gewoon mee rijden en hopelijk pakt die hem op den duur zelf goed.
vandaag verdorie er wel achter gekomen dat die zijn geheugen dus toch niet vast houdt :( dus zal er weer bij moeten maar ben er nu eerst even klaar mee en verder werkt alles en zien we later wel verder. geprogrammeerde nummers bij wel op nummer staan waar ik ze op gezet heb maar als ik de auto aan doet springt radio gelijk ook aan (dat is normaal) maar begint dan gelijk met frequentie zoeken. ook brand het code lampje niet als auto van contact af is maar flikkert even en gaat langzaam uit.
13 februari 2015 om 16:18 #17871747Meeste Opel dealers weten dat niet.
Hoe ziet de auto eruit?
Model?
Motor?
Xenon?
Lampcheckcontrole?
Bandenmaat?
Schakel/automaat?
Bose?13 februari 2015 om 16:29 #17871748@Bakker wrote:
Toevallig iemand uit de buurt met een tech2 ?
Verzonden met Tapatalk
Kan me niet schelen over de afstand. Geef me het chassisnummer door PM en komt erachter wat er moet worden geprogrammeerd.
Wat heb je liever, Tech2 of Tech3 (MDI)? :jerry13 februari 2015 om 18:18 #17871749Betreft een Vectra B2 diamond/sport 1.8 motor een uit 99,
verder geen fabrieks xenon erin het is een schakelbak, geen bose, banden 205*55*16 wel lampcheck controlVerzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
13 februari 2015 om 18:19 #17871750Maar tech2 moet toch aan de auto om het te regelen liviu2004
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
13 februari 2015 om 19:09 #17871751Met de Tech het volgende programmeren.
Radio met ID=00 Codex 003
Radio met ID=01 Codex 013CID Codex 009
Tijdens programmeren kan je de andere instellingen aanpassen zoals bandenmaat en lampcheckcontrole enz.
13 februari 2015 om 19:20 #17871752@Bakker wrote:
Maar tech2 moet toch aan de auto om het te regelen liviu2004
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
ja …
13 februari 2015 om 19:29 #17871753Waar ben jij woonachtig liviu ?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.