Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van mid naar cid door middel van een NCDR 1100
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2015 om 10:56 #17236997
Ik dacht ik maak maar even een eigen topic aan want anders loop ik andermans topic iedere keer maar bevuilen.
Ik een NCDR 1100 met cid in mijn Vectra b2 plaatsen maar stuit nog op een paar problemen.
Mijn auto is voorzien van een mid dus dus de standaard 32 polige stekker die in de cid hoort heb ik al liggen van de mid
maar verder heb ik een 26 iso stekker en dat moet een 36 iso stekker worden.die 36 iso stekker die ik hier liggen heb, heb ik bij de radio en cid gekregen en de kleine stekker die ook in de cid hoort zit daar al aan vast.
dus enigste wat ik nog moet is een koppelstuk maken van 26 iso stekker naar 36 iso.
duitse site’s heb ik al doorgelezen maar kom ik niet uit. dus als iemand mij kan helpen waar welke draad op hoort zal ik enorm geholpen zijn.
De draden van de luidsprekers weet ik wel dat is gewoon 1 op 1 over zetten maar de rest komt ik niet uit.dit is wat ik nu heb.
26 iso verloopstekker
hier zie je ook de 36 iso stekker op met de kleine stekker eraan die in de cid komt.
de 2 foto’s hieronder zie je gedraaide draden die zijn van de speakers dus dat is mij wel duidelijk
de foto hieronder zie je de onderste 8 polige stekker die ook 1 op 1 moet dacht ik maar dat komt niet uit (zie foto’s)
brede stekker van de 36 iso
dus ik zit nog met de draden van de onderste 8 polige stekker van de 36 iso in de maag en van de bovenste 20 polige van de 36 isodus als iemand mij hier duidelijkheid in kan en wil geven dan is dat van harte welkom.
8 februari 2015 om 12:18 #17871705Inmiddels heb ik de speaker draden aan elkaar gesoldeerd.
Blok B Speakerdraden
Nu blok A en C nog en dan zal het theoretisch moeten werken.
8 februari 2015 om 18:07 #17871706Vanmiddag heb ik een tekening gemaakt van de originele 26 polige iso stekker die in de vectra zit.
blok 2 is van de speaker en is 1 op 1 dat was niet zo moeilijk en heb ik zoals je in de vorige post kon zien klaar.
Maar blok 1 zal ook 1 op 1 moeten zijn maar dat gaat hem niet worden omdat op de 36 polige iso stekker die in de radio komt anders is dan de blok 1 van de 26 polige iso stekker die in de auto zit.het verschil is het volgende.
26 polige iso 36 polige iso
1 blauw/rood 1 blauw/rood
2 rood 2 rood
3 grijs/geel 3 leeg
4 bruin 4 bruin
5 blauw/rood 5 blauw/rood
6 zwart 6 leeg
7 rood/wit en grijs 7 rood/wit en grijs1 op 1
2 op 2
3 op ? <<<<<
4 op 4
5 op 5
6 op ? <<<<<
7 op 7dus ik zit bij de 26 polige iso nog met draad 3 en draad 6 want die 2 zijn bij de 36 polige iso leeg.
9 februari 2015 om 11:35 #17871707http://members.home.nl/opeltje/RADIOSTEKKER.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoals hier staat beschreven is pin 3 de grijs/gele draad dus voor verlichting en pin 6 voor de telefoon mute in de 26 polige iso en de 36 polige iso
Maar nu heb ik in de 36 polige iso die ik bij de radio (ncdr1100) heb gekregen pin 3 leeg en pin 6 wie kan mij antwoord geven hoe dat kan en of ik die dus ook gewoon leeg kan laten ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2015 om 18:00 #17871708Kun je gewoon leeg laten heeft te maken met andere aansturing van de radio
De telefoon mute is enkel voor de ncdr 1500 welke ook telefoon ondersteund :thumb9 februari 2015 om 18:04 #17871709Ja zit nu met andere probleem en dat ik dat ik nog wat draden over heb
bij de 26 iso heb ik nu de volgende draden over
17
20
21
23
24
25
26Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2015 om 19:11 #17871710Pin 21/23/24/25/26 zijn enkel voor gebruik van cd wisselaar als je deze wilt gebruiken dan zul je deze moeten omzetten anders kun je ook deze open laten
Oude situatie pin 17 en 18 Display nieuwe situatie moet dat pin 18/19 en 20 wordenMaar waarom zet je de gehele stekker niet over dit heb ik ook gedaan bij mijn conversie van cdr2005 naar dvd90
9 februari 2015 om 19:14 #17871711Hele stekker over zetten ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2015 om 19:15 #17871712Heb je beschrijving voor mij ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
9 februari 2015 om 19:19 #17871713Want kom er niet meer uit
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 februari 2015 om 11:48 #17871714vandaag toch nog even moed verzameld en gekeken maar hou echt draden over.
bij de 26 iso hou ik de draden 17, 20, 21, 23, 24, 25, 26, over
en bij de 36 iso hou ik de draden 21, 23, 34, 35, 36, over.
10 februari 2015 om 15:26 #17871715het lijkt er op dat ik zonder deze opgenoemde draden toch alles werk behalve mijn hendel reageert niet moet dat misschien nog geactiveerd worden ?
stuurbediening werkt overigens wel alleen de hendel niet dus kan alleen via de radio in het menu komen en het verbruik en andere info zien.10 februari 2015 om 15:47 #17871716Ik kan bij mij alleen via de stuurwielbediening alles bedienen en niet via de hendel. Dus volgens mij klopt het dat je hendel het niet doet dan.
10 februari 2015 om 16:15 #17871717Klopt gaat alleen via de radio, mijn astra is origineel geleverd met ncdr1100 en heeft geen eens knoppen op de ruitenwisser hendel.
10 februari 2015 om 16:17 #17871718Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?
10 februari 2015 om 16:39 #17871719Mooi gedaan :thumb
10 februari 2015 om 17:21 #17871720@Bakker wrote:
Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?
Klopt want de overige draden zijn voor CD wisselaar en is dus niet nodig
Mooi gedaan :thumb
10 februari 2015 om 18:15 #17871721oke
heb nog klein probleempje,heb net alles ingebouwd maar nu blijft er dus continue stroom op de radio te staan en de stuurbediening, en nu weet ik dat je normaal rood en geel om wisselt maar de gele is helemaal niet aangesloten en de rode ja wel rode moet ik dan hebben ? de dikke rode of de dunne rode ?
@gwriemersma wrote:
@Bakker wrote:
Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?
Klopt want de overige draden zijn voor CD wisselaar en is dus niet nodig
Mooi gedaan :thumb
10 februari 2015 om 18:36 #17871722heb nu geel op pin 8 en rood op pin 2 en nu werkt het wel via contact maar nu houdt die de geheugen niet vast. :shock:
en had dus net rood op pin 8 en geel niet aangesloten maar dan blijft die ook zonder auto op contact aan en blijft ook de stuurbediening verlichting branden dus dat klopt niet
wat doe/heb ik nog verkeerd ?
10 februari 2015 om 18:53 #17871723test even waar continu plus en waar geschakelde pus op staat
Pin 2 moet geschakeld zijn en 8 continu10 februari 2015 om 18:58 #17871724Ja maar draai ik 2 en 8 om dat onthoud die zijn geheugen wel maar dan kan die ook aan als die op contact staat en blijft de stuurbediening branden..
Heb ook niets om het door te meten.
@gwriemersma wrote:
test even waar continu plus en waar geschakelde pus op staat
Pin 2 moet geschakeld zijn en 8 continu10 februari 2015 om 19:10 #17871725In de oude situatie was twee leeg
In de nieuwe situatie is 3 leeg
Mijn idee :hmmz bij jou is pin 3 gebruikt als schakeldraad
Probeer die eens10 februari 2015 om 19:15 #17871726En dan moet geel op pin 3 ipv op 2 ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 februari 2015 om 19:48 #17871727van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.
dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8
verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CIDdus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:
Pin:
17 – CID heb je al
18 – CID heb je al
19 – CID heb je al
20 – leeg
21 – CD wisselaar heb je niet
22 – CD wisselaar heb je niet
23 – CD wisselaar heb je niet
24 – CID heb je al
25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
26 – Massa
27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
28 – leeg
29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
30 – CID heb je al
31 – CID heb je al
32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
34 – Telematika unit en die heb je niet
35 – Telematika unit en die heb je niet
36 – Telematika unit en die heb je nietje ziet het, zo moeilijk is het niet ;)
10 februari 2015 om 22:29 #17871728Zet ik rood op acht dan blijft geheugen wel staan maar gaat radio niet uit als ik auto van contact zet en stuurbediening blijft branden.
@sw_reijnders wrote:
van een originele radio hoef je ook de geschakelde en constante plus niet om te draaien.
dus gewoon geel/geschakelde plus op 2 en rood constante plus op 8
verder zit je met je bovenste deel wat aangesloten moet worden.
moet makkelijk zijn want: de CDC3 wisselaar en Telematika unit heb je niet en je 12 polige RGB kabel zit er al aan voor je CIDdus dan gaan we vanaf 17 tellen op de 36 polige stekker:
Pin:
17 – CID heb je al
18 – CID heb je al
19 – CID heb je al
20 – leeg
21 – CD wisselaar heb je niet
22 – CD wisselaar heb je niet
23 – CD wisselaar heb je niet
24 – CID heb je al
25 – Samen met Pin 33 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
26 – Massa
27 – Diagnose naar Pin 19 26-polige stekker
28 – leeg
29 – achteruitrijlicht/schakelaar, hoef je niet aan te sluiten. Dus kun je leeg laten.
30 – CID heb je al
31 – CID heb je al
32 – naar Pin 18 van de 26-polige stekker
33 – Samen met Pin 25 NCDR stekker naar Pin 22 van de 26-polige stekker
34 – Telematika unit en die heb je niet
35 – Telematika unit en die heb je niet
36 – Telematika unit en die heb je nietje ziet het, zo moeilijk is het niet ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.