Van Kadett E c20xe Naar Corsa A3 gsi C20xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Van Kadett E c20xe Naar Corsa A3 gsi C20xe

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    D_Valentino

Hey Hey misschien kennen er mensen mij al,
      ik had me al eens voorgesteld hierzo

ik reed eerst in mijn prachtige kadett e c20xe :

Na een jaartje erin te hebben gereden en veel geld erin te hebben gestopt (compleet motor rivisie) wou ik toch heel graag mijn motor rijbewijs halen en motor gaan rijden, en verkocht ik de kadett aan opelmantagek hier op het forum, gelijk voor een motor wezen kijken en rijbewijs gehaald en
      rij nu op een suzuki gsx-r 600 uit 2003.

toen begon het toch weer te kriebelen een opeltje :wub
      na veel geduld en lang wachten kwam ik een per toeval een corsa tegen op marktplaats, met heel wat specs alleen een in de soep gelopen blok,

deze dus (misschien wel bekend bij menig mensen?) :

ik zal snel is lijstje met specs hier neerzetten,
      heb alle bonnen erbij van de afgelopen 4/5 jaar van de compleete ombouw,

bodem was al aan gelast gelukkig netjes en strak gezet, wel wat plekjes maar het blijft een opel.

ik kocht hem voor een prikkie omdat het blok geen compressie meer had,
      bleek dus dat de distributie riem een paar tanden misten en hij niet meer op tijd stond maar hij draaide nog wel (orgel)

nu hoop ik dat de kleppen niet krom zijn/beschadigd, maar daar ging ik wel al vanuit,
      de krukas draait netjes rond en de nokkenassen gaan ook goed rond met tegenslag goed teken toch ?

ik hoop dat ik hier alles goed gepost heb anders moet een moderator het maar even verplaatsen,

mvg Davy

michiel026
      Deelnemer

heey davy wat een geile corsa en kadett als ik jou was zouw ik is contact zoeken met freek die kanje overal bij helpen ;)

D_Valentino

hmmm freek kijkt hier dan vast ook dan post tie vast wel iets,

mijn grootste vraag is hoe kan het dat een distributieriem een paar tanden mist,

wat moet daar voor gebeuren om dat voor elkaar te krijgen,

thanx voor je reactie

corsaracer
          Deelnemer

origineel gepost door D_Valentino

mijn grootste vraag is hoe kan het dat een distributieriem een paar tanden mist,

thanx voor je reactie

als een d-riem er te lang op zit kan deze best tandjes verliezen zeker als er stevig mee gereden is….

maar als ik jou was zou ik er zeker niet meer mee rijden voordat de complete distributie vernieuwd is…..

spul goed op tijd zetten en dan voorzichtig een aantal keren met de hand ronddraaien (ff de bougies eruit halen, draaid makkelijker en zou er een klep zijn de de zuiger raar merk je dat beter dan met de bougies erin…)

en anders (als de mogelijkheid bestaat) met een boroscoop naar binnen kijken of de kleppen niet beschadigd zijn…

D_Valentino

origineel gepost door corsaracer

origineel gepost door D_Valentino

thanx voor je reactie

als een d-riem er te lang op zit kan deze best tandjes verliezen zeker als er stevig mee gereden is….

maar als ik jou was zou ik er zeker niet meer mee rijden voordat de complete distributie vernieuwd is…..

spul goed op tijd zetten en dan voorzichtig een aantal keren met de hand ronddraaien (ff de bougies eruit halen, draaid makkelijker en zou er een klep zijn de de zuiger raar merk je dat beter dan met de bougies erin…)

en anders (als de mogelijkheid bestaat) met een boroscoop naar binnen kijken of de kleppen niet beschadigd zijn…

bedankt voor je snelle reactie !!!
              ik weet gelukkig hoe ik de distirbutie moet doen en hoe alles moet zitten,

en corsa a c20xe koop je natuurlijk niet om rustig mee te rijden , misschien ouwe riem geweest morgen zet ik even een nieuwe riem op zet alles op tijd en dan geef ik hem een draai, mocht het kapot zijn dan moet alles toch uit elkaar vind ik ook niet erg ( gelijk alles aanpakken) ,

ik vond het maar raar dat er een paar tandjes miste eerder een gebroken riem :thumbup

corsaracer
              Deelnemer

nee hoor ga maar eens goed kijken als je de oude riem eraf hebt….
                de tanden zitten er eigenlijk maar gewoon “los” op
                en als je de riem doorsnijd dan zie je dat daar verstevigingen inzitten –> nylon draden ofzo iets…

en als je niet zover weg woonde zou ik je graag komen helpen met inspecteren of er geen beschadigingen zijn….

mayhem

leg er eerst maar enkel een riem om als je wilt proberen of ie nog goed is… distributie doen bij een A c20xe is ff wat minder grappig als in een astra/kadett/vectra.

D_Valentino

origineel gepost door mayhem
                    leg er eerst maar enkel een riem om als je wilt proberen of ie nog goed is… distributie doen bij een A c20xe is ff wat minder grappig als in een astra/kadett/vectra.

Zo vanavond even de riem gelegd, had voor me gevoel net zoveel ruimte als bij me kadettje, ging erg soepeltjes ,

geen compressie dus kop eraf gehaald , 8 kleppen krom aan 1 kant van de nokkenassen,
                    nu gelijk nieuwe oliepomp erin koppaking, bouten alle kleine pakkinkjes, enz enz komt helemaal goed met de corsa :thumbup

hanskadett

dat detje doet mijn hart wel sneller kloppen gaaf ding man goed werk geleverd:kewlpicsking::D:thumbup:wub

Speedy007
                      Deelnemer

Hey mooi hoorking: Leuk dat die goed terecht gekomen is. Kheb er ook nog naar gekeken,maar hij was dus snel weg:P

Voor wat der allemaal aan zit is het zeker geen miskoop:)

robertszone

Hee weer een vette bak in de buurt..

Heb je wel een paar keer zien rijden in Terneuzen.. Ik reed destijds in een witte Corsa A3 :P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.