Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › van fase 1 naar fase 2 stotteren??!?!?!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2012 om 17:28 #17247962
Hela,
Ik heb sinds kort een astra met c20let, dikke corrado intercooler, BMW injectoren 326 cc, XE inlaatnokkenas en C20XE DIS inlaatspruitstuk van een vectra en dumpvalve HKS, uitlaat is een dikke pijp van 64 mm zonder kat met calibra remus einddempers.
Zondag ga ik naar Zandvoort om vrij te rijden en te sprinten.
Afgelopen zondag heb ik fase 2 geinstaleerd nadat ik al een paar maanden probleemloos met fase 1 had gereden.
ik heb een verstelbare drukdoos omdat de oude naar de barrels was.
Deze had ik ingesteld op de oude chip (fase 1) en deze kwam dan boost op 1.1 en zakte daarna terug naar 0.8
Nu ik fase 2 erin had gehangen en de drukdoos zo ingesteld had gelaten kwam mijn eerste meting uit op 1.6 bar!
dikke power dus! Maar uiteraard niet al te gezond voor het blokje en dus heb ik m teruggeschroefd.
Maar wat ik ook merk is dat als ik vol gas geef en hij echt moet werken lijkt het alsof het blok is begrensd,
de motor trekt op het begin echt heftig alleen daarna gaat hij stotteren en blijft de druk rond 1 bar hangen.heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
thanks
24 april 2012 om 18:30 #18011045Chipje zelf geschreven? Op de bank? Of gewoon beetje standaard van een chipper?
24 april 2012 om 18:34 #18011046is vmaxx fase 2, heb m overgenomen van gsiracer
24 april 2012 om 18:40 #18011047Stop er dan maar eens orginele injectoren in met 3,5 bar drukregelaar is je probleem vermoedelijk opgelost. Vermoed dat die teveel benzine krijgt.
24 april 2012 om 18:47 #18011048originele injectoren heeft een maat van mij nog, ga ik morgen proberen.
ik heb alleen wel een 3 bar brandstofdrukregelaar erop, en geen 3.5 bar,
maar morgen kan ik ik in ieder geval al verschil merken25 april 2012 om 13:24 #18011049Had VMaxx wel phase chipsets? Het staat mij bij dat ze vermogensaantallen aangeven bij hun sets. :hmmz
En 326cc injectoren tov 304cc standaard is bijna geen verschil.
Probeer is goede bougies erin te stoppen, volgens mij reed ik met NGK BCP6ET of zoiets.
25 april 2012 om 14:24 #18011050het zou moeten gaan om deze jongens:
http://www.vmax-performance.de/shop/product_info.php?info=p26302_Leistungssteigerung-auf-280-PS—500-Nm.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
volgens mij is dit alleen wel een opvolger vd chipset die ik heb.
Ik zit ook heel hard te denken aan de bougies, het zijn er wel met vier contactpunten. Ben nu aan het navragen welk type precies.
Ook rijd ik met originele benzinepomp en met 3.0 bar benzinedrukregelaar.
net nog getest in de regen
half gas niks aan het handje, trekt zo ook nog als een aap maar vol gas stottert als erben wennemars.
als ik vanuit stilstand inneens vol gas geef trekt hij tot de 3500 toeren fatsoenlijk op maar zodra de turbodruk op 1 bar komt, prijs
er komen btw geen knallen uit de uitlaat wat nog welleens kan wijzen op slechte bougies toch?25 april 2012 om 16:30 #18011051dat setje wat je daar in de link aan geeft, zouden ze indd moeten zijn.
zoals ik je al gestuurd had, vermoed ik ook de bougies ;)
ik had er platinum dingen van Bosch in zitten.
type weet ik zo ff niet meer :(had je de drukdoos ook al eens gewisseld?
25 april 2012 om 19:15 #18011052hey is dat de astra van toon geweest
25 april 2012 om 19:26 #18011053is inderdaad van Anton geweest! Wel echt een master in de c20let’s en xe’s
zojuist ff bougietjes gewisseld set van 4 Bosch performance bougies met platinum contacten erin gestoken.
was al veeeel minder stotterend en als (in lage versnelling ) sprake waas van stotteren kwam hij er op een gegeven moment doorheen (na max 1.5 sec) nog niet helemaal koosjer maar wel een eind in de goede richting! Nu nog een brandstofdrukregelaar van 3.5 bar erop en nieuwe bougiekabels.
Hoop deze nog voor zondag binnen te hebben :thumb
dan ff een paar japannertjes kwijt rijden :afrothanks voor jullie meedenken! ik laat nog weten of hij nog beter gaat rijden
25 april 2012 om 19:32 #18011054toppie om te horen!!
ik heb zelf een 4 bar regelaar erop gehad met die chip ;)
Jappen weg rijden is cool :agent
25 april 2012 om 19:36 #18011055anton is tog van toon geweest
wat je ook tot die tijd kan doen ik de benzine druk meter er op en dan met een 10er dopje er op slaan gaa de druk ook hoger
25 april 2012 om 19:45 #18011056aha dat zijn nog eens de echte technieken! heb m net besteld via mathijssen moet dan nog deze week binnen zijn :thumb
25 april 2012 om 20:05 #18011057daar had ik hem ook van.
wordt je wel een beetje mee bezijkt volgens mij.volgens mij zijn dat gewoon bewerkte standaard drukreglaars.
kijk maar eens naar de druk die erop staat, die is gewoon weg gekrabt met een graveerpen o.i.d ;)
althans bij mij wel.
maakt me verder ook niks uit, zo lang het maar goed is!25 april 2012 om 20:10 #18011058Daar heb je wel gelijk in ja, geld snel verdiend voor die gasten maja, als het maar werkt idd
iemand nog een adresje voor goede bougikabels toevallig? zit te kijken maar kan zo gauw niks vinden wat snel levert :hmmz25 april 2012 om 20:13 #18011059gewoon orginele kabels van Beru pakken.
krijg je bij elke automaterialenzaak wel ;)26 april 2012 om 08:48 #18011060Schrik niet van de prijs he.. €230 euro had ik ervoor betaald volgens mij eind vorig jaar voor 5 kabeltjes van beru :shock: En meestal hebben ze die pas de volgende dag omdat ze ze (bijna) niet op voorraad hebben..
Groetjes Ram
26 april 2012 om 10:10 #18011061Ja lekker hoor die prijzen! :shock:
Ga toch maar eens eerst rijden met de kabels van een maat van mij, zijn blok ligt toch maar bij botter
Kan ik mooi ff kijken of het daar mede mee te maken heeft, dan ff op koopjesjacht naar kabels :angel
Deze weken al teveel uitgeven, moet ook nog een bammeke kunnen eten op zn tijd ;)26 april 2012 om 12:36 #18011062Je kan ook de Lumenition BLS kabels kopen, kosten iets van 60 voor een setje en zijn stuk beter dan standaard.
26 april 2012 om 13:55 #18011063:wors das al een stuk beter dan weer 230 euri’s! Waar kan ik deze kabels vinden?
Zijn beter dan standaard kabels?26 april 2012 om 20:06 #18011064@Corsaboer wrote:
aha dat zijn nog eens de echte technieken! heb m net besteld via mathijssen moet dan nog deze week binnen zijn :thumb
hahahaha heb zelf een verstelbare van v max mijn druk stond op 3.3 bar
maar weet van een vriend dat het 10ertje vaak helpt als de druk niet goed is word ook zo gedaan bij m pech
gewoon het membraam verstelen volgens mij27 april 2012 om 10:52 #18011066Ze tikken er idd een paar keer op..
27 april 2012 om 11:56 #18011067@Corsaboer wrote:
:wors das al een stuk beter dan weer 230 euri’s! Waar kan ik deze kabels vinden?
Zijn beter dan standaard kabels?http://www.limpex-sport.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Waarschijnlijk ook wel op ebay.
Ik heb ze zelf bij een site in de uk gekocht.
http://www.LARKSPEED.COM8 mei 2012 om 19:42 #18011068heb je de bougies al geprobeerd ik heb ook een Phase2 en moeten andere bougies in
8 mei 2012 om 19:47 #18011069http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Calibra/20L-Turbo-C20LET/Opel-Calibra-Turbo-C20LET-Phase2-Leistungssteigerung” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier staan ze op
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.