Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Van een Parrot 3200 LS naar een Parrot Mki 9200
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2015 om 15:49 #17271389
Vraagje, als ik van de Parrot 3200 LS naar een Parrot Mki 9200 wil, kan ik dan alle bedradingen laten zitten van de oude, en alleen het blauwe kastje vervangen ?
Of moet hij echt helemaal opnieuw aangesloten worden ?Groetjes Dave
8 april 2015 om 16:18 #18280534Geen idee zo…. Heb in de lease auto een Parrot Mki9200 zitten, maar ik ben geen Parrot fan dus gebruik hem echt totaal niet :O (het is dat hij er al in zat).
Misschien kan het aansluit schema je een antwoord geven:
Als ik deze vergelijk met het aansluit schema van de 3200 zie je wel verschillen, maar ik zou de zekerheid kiezen en vervangen. Ook de kabels hebben geld gekost, en het is zonde deze op de kast te laten wegstoffen ;).
Wat me uiterst irriteert aan de Parrot is dat het geluid enkel te regelen valt met de bijgeleverde paneeltje (bij afspelen van usb/ipod/aux). Hierdoor valt je radio geluid weg en gaat hij over op het geluid van de Parrot. Dit is aanzienlijk mindere kwaliteit dan de standaard radio levert.
De stuurbediening heeft dus geen nut, maar me automatisme is deze toch te gebruiken. Gevolg… Ik druk het volume omhoog maar er gebeurd niks. Uiteraard word ik dan weer op tijd wakker, en draai aan het paneeltje…. Als je dan de muziek op pauze zet, schakelt hij automatisch terug naar de radio. Aangezien je dan net daarvoor het volume hiervan lekker hoog hebt gezet, word het geluid niet stil maar schakelt over naar de (ondertussen) knoep harde radio :(. Ik kan je zeggen na 3 keer het hart in de keel te hebben gehad, dat ik de Parrot niet meer gebruik hiervoor haha.
Of dit ooit bij het aansluiten verkeerd is gegaan weet ik niet. Voel me bij deze auto (Renault Megane) niet geroepen hier ook maar 1 seconde naar te kijken ;). Misschien wel iets om rekening mee te houden.8 april 2015 om 16:57 #18280535Ik was er al bang voor dat er toch kleine verschillen waren, bedankt voor het uitgebreide antwoordt :wors , ik wil hem juist om mijn muziek te streamen naar de installatie omdat ik geen andere
mogelijkheid zie om dat te doen.8 april 2015 om 17:25 #18280536Ik weet natuurlijk niet hoeveel waarde je aan “goed” geluid hecht, maar mocht dat het geval zijn had ik een andere manier gezocht. Het volume van de Parrot klinkt naar mijn mening echt waardeloos. Op een normaal (gangbaar) volume is het nog te doen, je zult de bass wat hoger moeten zetten voor de warme klank, maar tot daar aan toe redelijk voldoende. Ga je echter harder, zal de bass snel omlaag (lees: standje 0 :( ) moeten om gekraak te voorkomen. Echter resulteert dit weer in een veel te schelle klank.
Het zal natuurlijk ook meespelen welke speakers er in de auto zitten. In het geval wat ik bedoel, gaat het om standaard speakers uit een Megane van 2012. Mijn ervaring is dat dit standaard geluid al minder is, als dat van een vergelijkbaar Opel model maar nog steeds een aanzienlijk verschil met de standaard radio.
Uiteraard is bovenstaand ook geheel gebaseerd op me eigen wensen van geluid ;). Wellicht hecht jij hier veel minder waarde aan, en is het goed genoeg.
Het enige vergelijk wat ik kwijt kan, is dat personen die minder waarde (aan het geluid) hechten dit ook opviel.Persoonlijk zou ik dus kiezen om de huidige Parrot voor een leuk prijsje te verkopen, het geld bijleggen wat je voor de nieuwe wilde uitgeven, en een leuke radio kopen waar dit in zit. Deze zijn tegenwoordig niet heel duur meer, en geven t.o.v. je standaard radio misschien zo wie zo al een upgrade aan je geluid (i.v.m. beter ingebouwde versterker).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.