van een 1.4 naar een 2.0 wat ben ik nodig?

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling van een 1.4 naar een 2.0 wat ben ik nodig?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    soepkiepe
    Deelnemer

kan het helaas met de zoekfunctie niet echt vinden, dus bij deze ff zo dan.

aangezien mijn c.14nz na mijn idee aardig benzine drinkt ben ik op zoek naar een wat zwaarder blok voor de astra.
      ik heb ook nogal geregeld een aanhanger achter de auto, dus om ook laag in de toeren een beetje kracht te hebben ga ik liever voor de 8v dan de 16v.
      nu heb ik een c2.0ne blok gezien van een vectra, maar wat ben ik allemaal nodig?
      sowieso het blok, de bak, de computer.
      maar waar ik dus nog niet uit ben, passen de poten van een vectra ook op een astra?
      en ben ik de kabelboom ook nodig? want neem aan dat de kabelboom van een 1.4 niet meer past dan.

voordeel is dat het blok nog in de auto ligt, dus kan hem ook eerst horen lopen.
      ben totaal niet bekend met een c2.0ne blok, wat zijn de punten waar ik even op moet letten voor aanschaf?

opelremco
      Deelnemer

Kabelboom,andere brandstofpomp,luchtmassameterof luchtweger hangt van je motor af.
        andere aandrijfassen…..

Haasje17
        Moderator

Motorsteunen niet vergeten

KadAstra-EF
          Deelnemer

Kortom, dat wordt een hele grote verbouwing Soepkiepe !

Rik :(

opelremco
            Deelnemer

Of een rotte donor zoeken en alles overzetten.De Astra is uitgevoerd met de 2.0 8v dus delen zijn om te bouten.

soepkiepe
              Deelnemer

@opelremco wrote:

Of een rotte donor zoeken en alles overzetten.De Astra is uitgevoerd met de 2.0 8v dus delen zijn om te bouten.

denk dat dat inderdaad de beste en goekoopste oplossing is.
                we gaan er eens ff goed over na denken ;)
                thnx in ieder geval voor de antwoorden.

Anoniem

zoek gewoon ff door naar een astra donor
                  liefst komplete auto

dan bouw je alles zo over
                  dan is het ook geen grote verbouwing meer
                  en heb je alle delen voor handen
                  + een voorbeeld hoe het hoort te zitten

soepkiepe
                  Deelnemer

ja, maar astra 2.0 8v lijken zeldzaam te worden.
                    ben namelijk al een paar keer wezen kijken op internet.
                    maar denk inderdaad wel dat dat de makkelijkste en goedkoopste manier is.
                    een motor met een auto er om heen staat er vaak goedkoper op dan alleen een auto, bijkomend voordeel is dat ik dan ook weet hoe de motor loopt.

opelremco
                    Deelnemer

Al met al vaak ook nog goedkoper.Want tel alle onderdelen maar eens los op…

gsipiloot
                      Deelnemer

Zon super verbouwing is dat nou ook weer niet het is allemaal goed te doen met de goede onderdelen. Ik heb dit zelf ook gedaan van 1.4 naar c20xe

Je hebt zowiezo nodig
                        Motor+versnellingsbak
                        Motorkabelboom
                        Ecu
                        Bobine
                        Dynamo
                        Lmm
                        Radiateur+fan (ivm spruitstuk iig wel bij een c20xe bij c20ne weet ik nie hoe dat uitkomt)
                        Aandrijfassen
                        Veerpoten met 2ltr naven
                        Remschijven en klauwen van een 2ltr
                        Motorsteunen (ff kijken welke je moet hebben ivm stuurbekrachtiging)
                        Uitlaat
                        Katalysator (voor apk)
                        Brandstofpomp of astra gsi tank (inwendige pomp)
                        Her en der wat koelslangen en wat electra toerenteller en brandstofpomp zul je zelf moeten aansluiten
                        Ik heb de cockpit niet over hoeven te zetten maar daar kom je wel achter als alles werkend is

Dus je hebt zowat alles van een astra 2ltr nodig :afro misschien als je geluk hebt kun je via marktplaats een sloper kopen een sedan of station die iets minder gewilde modellen maar wel alle benodigde onderdelen :thumbup als je alles zelf kunt ben je misschien een 500kwijt voor de sloper met 2ltr dus dan heb je voor weinig geld veel extra vermogen

Maar wel leuk om te doen het is allemaal net lego 1.4 spul er onderuit en 2ltr spul zet je er zo in zonder problemen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.