Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › van een 1.4 naar een 2.0 wat ben ik nodig?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2014 om 09:07 #17267167
kan het helaas met de zoekfunctie niet echt vinden, dus bij deze ff zo dan.
aangezien mijn c.14nz na mijn idee aardig benzine drinkt ben ik op zoek naar een wat zwaarder blok voor de astra.
ik heb ook nogal geregeld een aanhanger achter de auto, dus om ook laag in de toeren een beetje kracht te hebben ga ik liever voor de 8v dan de 16v.
nu heb ik een c2.0ne blok gezien van een vectra, maar wat ben ik allemaal nodig?
sowieso het blok, de bak, de computer.
maar waar ik dus nog niet uit ben, passen de poten van een vectra ook op een astra?
en ben ik de kabelboom ook nodig? want neem aan dat de kabelboom van een 1.4 niet meer past dan.voordeel is dat het blok nog in de auto ligt, dus kan hem ook eerst horen lopen.
ben totaal niet bekend met een c2.0ne blok, wat zijn de punten waar ik even op moet letten voor aanschaf?26 juli 2014 om 19:45 #18244714Kabelboom,andere brandstofpomp,luchtmassameterof luchtweger hangt van je motor af.
andere aandrijfassen…..26 juli 2014 om 20:01 #18244715Motorsteunen niet vergeten
26 juli 2014 om 20:45 #18244716Kortom, dat wordt een hele grote verbouwing Soepkiepe !
Rik :(
28 juli 2014 om 07:30 #18244717Of een rotte donor zoeken en alles overzetten.De Astra is uitgevoerd met de 2.0 8v dus delen zijn om te bouten.
28 juli 2014 om 08:24 #18244718@opelremco wrote:
Of een rotte donor zoeken en alles overzetten.De Astra is uitgevoerd met de 2.0 8v dus delen zijn om te bouten.
denk dat dat inderdaad de beste en goekoopste oplossing is.
we gaan er eens ff goed over na denken ;)
thnx in ieder geval voor de antwoorden.28 juli 2014 om 19:46 #18244719AnoniemLid sinds:
1 January 1970zoek gewoon ff door naar een astra donor
liefst komplete autodan bouw je alles zo over
dan is het ook geen grote verbouwing meer
en heb je alle delen voor handen
+ een voorbeeld hoe het hoort te zitten28 juli 2014 om 20:39 #18244720ja, maar astra 2.0 8v lijken zeldzaam te worden.
ben namelijk al een paar keer wezen kijken op internet.
maar denk inderdaad wel dat dat de makkelijkste en goedkoopste manier is.
een motor met een auto er om heen staat er vaak goedkoper op dan alleen een auto, bijkomend voordeel is dat ik dan ook weet hoe de motor loopt.29 juli 2014 om 07:27 #18244721Al met al vaak ook nog goedkoper.Want tel alle onderdelen maar eens los op…
2 augustus 2014 om 18:58 #18244722Zon super verbouwing is dat nou ook weer niet het is allemaal goed te doen met de goede onderdelen. Ik heb dit zelf ook gedaan van 1.4 naar c20xe
Je hebt zowiezo nodig
Motor+versnellingsbak
Motorkabelboom
Ecu
Bobine
Dynamo
Lmm
Radiateur+fan (ivm spruitstuk iig wel bij een c20xe bij c20ne weet ik nie hoe dat uitkomt)
Aandrijfassen
Veerpoten met 2ltr naven
Remschijven en klauwen van een 2ltr
Motorsteunen (ff kijken welke je moet hebben ivm stuurbekrachtiging)
Uitlaat
Katalysator (voor apk)
Brandstofpomp of astra gsi tank (inwendige pomp)
Her en der wat koelslangen en wat electra toerenteller en brandstofpomp zul je zelf moeten aansluiten
Ik heb de cockpit niet over hoeven te zetten maar daar kom je wel achter als alles werkend isDus je hebt zowat alles van een astra 2ltr nodig :afro misschien als je geluk hebt kun je via marktplaats een sloper kopen een sedan of station die iets minder gewilde modellen maar wel alle benodigde onderdelen :thumbup als je alles zelf kunt ben je misschien een 500kwijt voor de sloper met 2ltr dus dan heb je voor weinig geld veel extra vermogen
Maar wel leuk om te doen het is allemaal net lego 1.4 spul er onderuit en 2ltr spul zet je er zo in zonder problemen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.