Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Van carb. naar injectie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2009 om 13:35 #17210656
Hallo,
Ik heb een 2.4 CIH in mijn A manta op LPG, deze krijgt dit nu via een enkele carb. Nu wil ik er weer een injectiemotor van maken, want dat was het in de Omega. Ik ga het hele injectiespul van iemand overnemen.
Nu mijn vraag, op benzine rijden zal dan geen probleem zijn, maar LPG… Wat moet er daarvoor allemaal nog meer aangepast worden? Vind het ook niet erg als ik alleen op LPG kan rijden, doe ik namelijk al een halfjaar, ook starten!Bvd. Ralf
14 juli 2009 om 15:25 #17499880wat voor injectie systeem ga je er voor gebruiken, niet dat het zo veel uitmaakt. behalve het inlaat spruitstuk dan.
veel hoef je niet aan te passen. gasmengstuk tussen de luchtmassameter en luchtfilter plaatsen.
stroom voor de gaskleppen pak je gewoon van van de aansluiting van je brandstofpomp, wisselrelais er tussen voor de keuze benzine of lpg. wat wel belangrijk is, is dat je de injectoren ook moet onderbreken als je ‘m op lpg zet.14 juli 2009 om 15:57 #17499881snelste optie
inlaat van een 2200, uitlaat spruitstuk van een 20 E, gasstuk op de inlaat, plus luchtfilter (open luhctfilter)
loopt het gewoon op gas, en heb je geen benzine systeem (injectie ) ed meer nodig, maar dan kan je ook niet op benzine rijden15 juli 2009 om 18:49 #17499882Ik heb net een spaghetti spruitstuk gekocht en binnenkort koop ik het complete 2.4 injectiesysteem + een 3.0E aanzuigbuis. Ik heb nu ook al een schakelaar van om over te schakelen van LPG naar benzine (of geen van beide) of omgekeerd, alleen doe ik dat niet, rij altijd op gas.
Ik heb in een ander topic gelezen dat iemand zijn gasmengstuk (wat dat ook mag wezen) zo had aangesloten dat het allemaal wat directer reageerde, alleen kon ie dan niet meer op benzine lopen, Dat lijkt mij ook wel wat want rij eigenlijk alleen maar op LPG :D15 juli 2009 om 18:53 #17499883origineel gepost door gt/w
snelste optie
inlaat van een 2200, uitlaat spruitstuk van een 20 E, gasstuk op de inlaat, plus luchtfilter (open luhctfilter)
loopt het gewoon op gas, en heb je geen benzine systeem (injectie ) ed meer nodig, maar dan kan je ook niet op benzine rijdenDus als ik je goed begrijp heb je op LPG helemaal geen injectie en geen carburateur nodig? Alleen een inlaat van een 2.2 of 3.0 en daar je mengstuk op :hmmz
Injectie rijdt zuiniger, en meer vermogen lijkt me. Als ik wel met een carburateur blijf rijden zal er zeker een grotere moeten komen, rij nu met een varajet II van een… Schiet niet op dus, kom amper boven de 3000 toeren uit…. :puke
Toch voel ik vanaf 2200 toeren al erg veel koppel, wat dan helaas maar 500 toeren doorgaat :thumbdown -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.