Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van C1 gts naar C2 gts en meteen pech
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2014 om 16:33 #18236862
Haha. Dank je. Zie ze met smart tegemoet. :thumb
Dat ding moet wel werken voor de kost op vakantie
9 juni 2014 om 11:22 #18236863heb je een topic van jou vectra c1 ?
30 juni 2014 om 10:36 #18236864En werkt de v6 weer ?
30 juni 2014 om 14:50 #18236865Auto staat no steeds bij Tom ….hoop dat ik hem dit weekend weer kan ophalen ;)
1 juli 2014 om 14:38 #18236866mooie verzameling zwart op zwart (maar die is dus inmiddels verkocht)
1 juli 2014 om 14:57 #18236867Thx was zeker een mooie vec ….3 ton op de teller en binnen een paar dagen verkocht :thumb
kan ik van dat geld mijn reparatie mee betalen :-?13 juli 2014 om 18:40 #18236868Hierbij de laatste foto sessie met het meten, uitklokken, vlakken, slijpen, SCV kleppen vervangen en alles weer opbouwen ;)
Greetz C00kie
13 juli 2014 om 19:13 #18236869Ik heb de eerste 200 Km er weer op zitten,en de auto rijd top :thumb …hopen dat het zo blijft :D
13 juli 2014 om 19:18 #18236870Mooi dat het opgelost is ber, succes met de wagen :thumb
13 juli 2014 om 20:19 #18236871Ik ben ook heel blij Robin even een paar duizend kilometer rijden en als dan echt alles goed blijf ga ik naar Kcperformance voor een chippie en om de roetfilter teverwijderen :)
13 juli 2014 om 20:28 #18236872Mooi dat het opgelost is.
En mooie foto’s, van een (persoonlijk) raar ontworpen motor.
Neem de hoge distributieriem. De 2 delige kop.13 juli 2014 om 20:35 #18236873petje af, pittige klus denk ik!!
13 juli 2014 om 20:49 #18236874@arjontje wrote:
En mooie foto’s, van een (persoonlijk) raar ontworpen motor.
Neem de hoge distributieriem. De 2 delige kop.Bedankt… heb gelijk mijn nieuwe canera goed kunnen gebruiken… Het is eigenlijk een ideaal ontworpen motor.. distributie met tandwielen (krukas naar hpp) en tandriem (hpp naar nokkenassen) zodat je met beperkte ruimte toch een riem makkelijk kunt vervangen… Daarbij heb je zo ook minder stress op je riem…en die tweedelige kop heb je nou eenmaal met een V6… er zijn maar een paar motoren die één kop hebben als V6.
Was zeker een pittig klusje maar ook fijn een trotse eigenaar weer van zijn auto te zien genieten…
Greetz C00kie
13 juli 2014 om 21:03 #18236875Yes Tom bedankt …tijd monsterachtig zo’n dieseltje :D
13 juli 2014 om 21:07 #18236876Dat van die tweedelige kop bedoelde ik dat de kleppen en de nokken Assen een aparte “kop” hebben.
Zo als de oude Opel 8v motoren.Ik weet dat de v motoren altijd 2 koppen hebben.
Tenzij je de vr motor ook een v noemt.Dat van die disriem is idd handig.
Zo heeft Ford ook een rare constructie bij de 1,8 diesel.
Die heeft een ketting tot de brandstof pomp. En een riem vanaf de pomp naar de nokkenas.13 juli 2014 om 21:12 #18236877AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je hebt het flink goed aangepakt zo te zien.. Lekker hoor, alles als nieuw!!!!
13 juli 2014 om 21:18 #18236878Dat los nokkenashuis is echt een constructieontwerp van Isuzu, ze gebruiken dit nu al vele jaren. Meen voor industriemotoren vanaf 2000 (euro 2) en automotive vanaf 2005 (euro 3). Dit werkt wel mooi want zo hoef je in principe je nokkenassen niet los te nemen en bij kleppenstellen heeft het ook een voordeel van minder schroeven.
13 juli 2014 om 21:57 #18236879Mooi dat je hem weer terug hebt, hopelijk kun je er nu vele probleemloze kilometers plezier van hebben. :thumbup
14 juli 2014 om 11:14 #18236880mooi werk tom!
14 juli 2014 om 15:52 #18236881Nu nog he topic titel aan passen
14 juli 2014 om 19:12 #18236882Ik wacht nog effe met de titel aanpassen …al lijkt het vertrouwen terug tekomen vandaag weer 150 km gereden en er zit nog steeds koelvloeistof in het resevoir …dat was lange tijd niet het geval hahaaa king:
17 mei 2015 om 15:14 #18236883Na een jaartje probleemloos rijden [dik 30000 km] stond ik weer eens op de vluchtstrook :agent .
Als ik bij snelheden vanaf 160 km per uur het gas vol intrapte sloeg hij af en was dan zeker het eerste half uur niet meer aan de praat tekrijgen.Helaas geen foutmeldingen dus er viel niets uit telezen.Totdat ik op een morgen zo’n 180 reed begon het motorstorings lampje tebranden en heel af en toe teschokken.Thuis uit gelezen en kwam de brandstofpomp naar voren :(
Cookie gebeld en die dacht gelijk aan de klepjes in de brandstof pomp,gister heen geweest en hij heeft ze direct vervangen.
Auto rijd weer top,ook boven de 200km per uur king: ,bedankt Tom
17 mei 2015 om 15:18 #18236884Veel hoge snelheden. Speciale reden voor ook hou je gewoon van trappen?
17 mei 2015 om 15:39 #18236885Ik ben absoluut geen trapper of sprinter,maar hou wel van door rijden.Ik werk op tijden wanneer de meeste mensen nog op bed liggen dus is altijd rustig op de weg,en zodra de motor op temperatuur is gaat de cruise control zo wie op 160.
17 mei 2015 om 15:40 #18236886Blijft ie mooi schoon van ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.