Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › van C1 1.8 naar C2 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2013 om 13:58 #17259560
Ik heb zin om mijn 1.8 om te ruilen voor een 2.2 versie.
Dit onder meer om de caravan te slepen.
Heb een C2 2.2 Turbo GTS uit 2008 met nog geen 80.000 op de teller, zien staan die mij wel lijkt.
Zijn er zaken waar ik op moet letten? Heb inmiddels door schade en schande wel wat ervaring met mijn huidige auto. :(
Auto staat bij een VOD.Alle tips zijn welkom!
28 juli 2013 om 15:00 #18162847Kettingspanner is een zwak punt bij deze motoren, is een modificatie voor geweest bij de dealer goed opletten of deze uitgevoerd is zo niet meteen laten doen.
28 juli 2013 om 16:10 #18162848Een 2.2 turbo?
Er is kort een 2.0 turbo geweest en een 2.8 turbo.
Zorg dat je de vec koud kan starten, daar heb ik toen ook om gevraagd toen ik mn 2.2 uit 2008 kocht,
Dan kun je de ketting horen rammelen als deze niet goed is.
Bij mij konden ze niet zeggen of de modificatie was uitgevoerd, gelukkig rammelde hij niet.
Sommige verkopers laten voor een proefrit de auto ff warmlopen zonder dat de klant er bij is.28 juli 2013 om 21:40 #18162849Excuses :???: !
Is inderdaad een 2.0 versie.
Goeie tips van die kettingspanner. Kan ik wat mee.
Alvast bedankt heren! :thumbup
Als er nog meer aandachtspunten zijn, zie ik die wel verschijnen.28 juli 2013 om 21:57 #18162850De twee liter turbo heeft geen ketting, die heeft een tandriem ;)
Groeten Jurgen ,
29 juli 2013 om 17:59 #18162851de 2.0 turbo in de vetra c en signum hebben wel ketting
29 juli 2013 om 18:16 #18162852Inderdaad dat is een Z20NET deze hebben diezelfde ketting en kettingspanner als de 2.2. Het blok is inprinciepe grotendeels gelijk hieraan.
29 juli 2013 om 20:23 #18162853Mooi, een ketting dus. Hoeft dus niet vervangen te worden bij 90.000 km neem ik aan…..
Ik heb nog even zitten vergelijken; 2.0 verbruikt op papier wel heel veel meer als een 2.2. Komt zeker door de turbo?
Komt bijna 100 km minder ver op een tank volgens de technische gegevens. Vind ik nogal wat.
Maar goed, grote auto, hoge kosten :D29 juli 2013 om 20:25 #18162854@AppieWik wrote:
Mooi, een ketting dus. Hoeft dus niet vervangen te worden bij 90.000 km neem ik aan…..
Ik heb nog even zitten vergelijken; 2.0 verbruikt op papier wel heel veel meer als een 2.2. Komt zeker door de turbo?
Komt bijna 100 km minder ver op een tank volgens de technische gegevens. Vind ik nogal wat.
Maar goed, grote auto, hoge kosten :DGezien de leeftijd als het goed is niet. Goed luisteren naar een rammel tijdens het starten. Maar in 2008 hadden ze volgens mij geen problemen meer met de ketting.
29 juli 2013 om 20:35 #18162855Goed luisteren naar een rammel tijdens het starten.
:thumbup Dank u!
2 augustus 2013 om 17:38 #18162856Vandaag een proefrit gemaakt met een GTS 2.0 Turbo.
Iets wat mij opviel en volgens de een erbij hoort en volgens de ander niet :???: , de uitlaat klinkt roffelig. Of sportief natuurlijk…
Vraag aan de ervaringsdeskundigen; is dit normaal?
Verder een perfect rijdende auto. Ik ben benieuwd! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.