Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Van Bi-Xenon naar normale koplampen
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 april 2017om 12:12 door Herman50.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2013 om 04:14 #17260406
Beste mensen,
Mijn Insignia (2.0 CDTI 2009 Hatchback) heeft Bi-Xenon (AFL) en die geven nog wel eens storing.
“AFL LAMPEN VEREISEN SERVICE”
Er is nogal wat aan bekeken/gedaan maar we krijgen het niet opgelost.
Ik vraag mij af of het mogelijk is om de AFL koplampen te verwijderen en hiervoor “normale” H7 koplampen voor in de plaats te zetten.
Qua constructie zal het best passen maar hoe zit het met de rest ?
Mocht iemand tips hebben hoe het AFL probleem opgelost kan worden, dan houd ik mij ook aanbevolen uiteraard.Mvg,
Pieter.
6 september 2013 om 05:23 #18171590Je kunt het afl systeem gewoon uitleren met een opcom of tech 2.
Vervolgens de niet afl lampen erin en je bent klaar.6 september 2013 om 07:48 #18171591Hoi pieter. Ik ben juist bezig om precies het omgekeerde te doen.
ik heb al bijna alle schema s en tekeningen bij elkaar.
ik weet nu ongeveer precies wat er nodig is om de boel om te bouwen en dus ook weer origineel te maken.
jij hebt onderdelen die ik nodig heb en ik heb onderdelen die jij nodig hebt.
Op het insignia gedeelte staat info onder het topic afl project.
misschien kunnen we elkaar helpen.jeroen
10 september 2013 om 16:29 #18171592Het probleem is, zoals in het begin omschreven staat, dat de koplamp(en) zo nu en dan in storing vallen.
Hierbij komt dus de melding “AFL LAMPEN VEREISEN SERVICE waarbij de functie van AFL op dat moment helemaal te niet wordt gedaan.
Wat er allemaal wel niet aan gebeurd is !
Accu los en weer vast als reset, nieuwe achteras hoogte sensor en ingeleerd, alle kabels opnieuw vast en inspuiten, software opnieuw uploaden incl. update.
Komt bij Astra ook nog wel eens voor.
Het enige wat volgens de Opel dealer (waar ik inmiddels meer dan genoeg van heb) is het vervangen van de Bi-Xenon koplampen.
Een “grapje” van € 1.100 euro per stuk !!
Ik heb al duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet gaan gebeuren.
Dealers werken via het boekje.
Als DIT het niet is dan kijken we naar DAT en zo niet dan vervangen !
Het ouderwetse zoek en probeerwerk is er niet meer bij.
Het zomaar “downgraden” naar normale koplampen is niet makkelijk ben ik inmiddels achter.
Dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Toen ik de auto kocht was deze 3 jaar oud en Opel Nederland wil niets van garantie e.d. weten !
En dan te weten dat de auto een nieuwwaarde heeft gehad van bij € 38.000 (!!)
Affijn, de Insignia moet het zo nog maar even volhouden tot inruil en bij de volgende Insignia wil ik absoluut GEEN AFL lampen meer hebben.Indien iemand een tip heeft omtrent genoemde storing dan houd ik mij meer dan aanbevolen.
10 september 2013 om 16:40 #18171593Op marktplaats en ebay staan verschillende koplampen zonder balast. Je kunt zo n setje kopen en je eigen balasten en lampen overzetten. Dan heb je kans dat het probleem over is. Ook kan de sensor in je spiegel stuk zijn. Ook deze zijn gebruikt te vinden.
succes
10 september 2013 om 16:49 #18171594Of defecte lampjes en of spanningsdip door starten of slechte dynamo geven ook dit soort problemen.
24 juni 2014 om 17:57 #18171595Na zeer lange tijd vond ik mijn eigen topic, vergeten en wel, terug.
Inmiddels is de bewuste Insignia de deur al uit en vervangen door Insignia 2012 met “normale” koplampen.
Kwam er uiteindelijk op neer dat het probleem alleen kon worden verholpen door de Xenon lampen door nieuwe Xenon.
Kosten: € 1.100,00 ex. btw per stuk !!!!!!!
Dat ging niet gebeuren dus !
Voor een ieder die lang met dergelijke problemen rijd, dit is waar het op neer komt !
Vervangen door normale koplampen kan helaas niet, je kunt geluk hebben maar ga er maar van uit dat de autocomputer het NIET accepteert.24 juni 2014 om 18:15 #18171596Maar de tweede poster gaf toch al aan hoe het hele afl permanent verwijderd kon worden?
Ik zou van xenon nooit meer terug naar normale lampen gaan.. Zoooveel meer zicht..24 juni 2014 om 19:52 #18171597Ik heb twee hele nette werkende xenon koplampen voor 100 euro per stuk kunnen scoren. Dus even zoeken en je was klaar geweest
29 juni 2014 om 16:40 #18171598@calibra-power heb je deze xenon lampen nog en heb je hier een foto van ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
29 juni 2014 om 19:27 #18171599Ik heb deze lampen zelf gebruikt voor een xenon ombouw. Zie het topic afl project.
10 februari 2016 om 09:20 #18171600Bij mij geeft de auto ook aan dat AFL service nodig heeft. Bij 65.000 is de sensor al vervangen, ben benieuwd wat er nu op mijn pad komt. Moet eerlijk bekennen dat alle sensoren, elektronica aan de achterzijde van de auto al eens vervangen zijn en soms 2 x. Blijkbaar heeft de Sports Tourer last van vocht……
10 februari 2016 om 09:52 #18171601Er zit alleen maar een hoogte sensor aan de achterkant en die zit helemaal ingegoten. Geloof niet dat die zomaar stuk kan.
Ik weet niet waar je woont maar kan m een keer voor je uitlezen
11 februari 2016 om 12:56 #18171602Dit zijn de betreffende onderdelen die al vervangen zijn.
19-12-2011 switch achterklep vervangen 9012141 / T136600 achterklep opening schakelaar (11-p-021)
24-8-2012 module achterklep vervangen 20837967/ 1232244 + rubberen afdichting 157947
2-1-2013 sensor AFL vervangen 1235026
2015 printplaat rechtsachterin voor elektrisch openen klep.Ik woon vlakbij Utrecht, hij krijgt volgende week groot onderhoud + APK + vervangen distributieriem. Ik laat hem daar uitlezen, niet bij de dealer. Dus mochten we er niet achter komen dan ben je van harte welkom!
18 februari 2016 om 20:19 #18171603Ik heb vandaag mijn Insignia opgehaald van een Universeel onderhoudsbedrijf. AFL melding opgelost, was ergens een contactje los oid
@p.albada wrote:Het probleem is, zoals in het begin omschreven staat, dat de koplamp(en) zo nu en dan in storing vallen.
Hierbij komt dus de melding “AFL LAMPEN VEREISEN SERVICE waarbij de functie van AFL op dat moment helemaal te niet wordt gedaan.
Wat er allemaal wel niet aan gebeurd is !
Accu los en weer vast als reset, nieuwe achteras hoogte sensor en ingeleerd, alle kabels opnieuw vast en inspuiten, software opnieuw uploaden incl. update.
Komt bij Astra ook nog wel eens voor.
Het enige wat volgens de Opel dealer (waar ik inmiddels meer dan genoeg van heb) is het vervangen van de Bi-Xenon koplampen.
Een “grapje” van € 1.100 euro per stuk !!
Ik heb al duidelijk gemaakt dat dat absoluut niet gaan gebeuren.
Dealers werken via het boekje.
Als DIT het niet is dan kijken we naar DAT en zo niet dan vervangen !
Het ouderwetse zoek en probeerwerk is er niet meer bij.
Het zomaar “downgraden” naar normale koplampen is niet makkelijk ben ik inmiddels achter.
Dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Toen ik de auto kocht was deze 3 jaar oud en Opel Nederland wil niets van garantie e.d. weten !
En dan te weten dat de auto een nieuwwaarde heeft gehad van bij € 38.000 (!!)
Affijn, de Insignia moet het zo nog maar even volhouden tot inruil en bij de volgende Insignia wil ik absoluut GEEN AFL lampen meer hebben.Indien iemand een tip heeft omtrent genoemde storing dan houd ik mij meer dan aanbevolen.
2 april 2017 om 12:12 #18341493Beste angi458 is het probleem nog steeds opgelost?
Zo ja heb je dan wat meer info over de oplossing. Ik heb dit probleem namelijk sinds de aanschaf van mijn Insignia in 2010. En de dealer weet ook niet wat te doen behalve vervanging (E.2.400) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.