Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Van 2.0 8V naar 2.0 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 15:48 #17233829
Ik heb al een tijdje gezocht maar kan er nog niks over vinden op het forum, dus bij deze:
Als je de 8v moter wil vervangen door een 16v (c20xe), moet er dan veel aangepast worden qua kabelboom enzo?
Alvast bedankt!
7 maart 2011 om 16:08 #17830699Ja, compleet anders….
ECU, kabelboom, sensoren de hele ratteplan is anders….
7 maart 2011 om 16:16 #17830700maar het valt wel mee kwa werk om dat te doen.
7 maart 2011 om 16:19 #17830701Ok, maar als het goed is zit er toch een stekker waarmee je de kabelboom in 2en kan delen? Is het niet zo dat je alleen de kabelboom op de motor moet veranderen? Dat bedoelde ik eigenlijk:P
7 maart 2011 om 16:22 #17830702bij je accu zit een ronde stekker die vanuit de auto naar je motor loopt.. Vanaf die stekker naar de motor zal er een andere ( 16V ) kabelboom in moeten. Verder hoeft er niks kwa kabels aangepast te worden.
7 maart 2011 om 16:27 #17830703Ok dan, dat is zeker niet veel werk!
Dank je wel!
Voor de rest nog aanpassingen?7 maart 2011 om 16:28 #17830704[rquote=1885490&tid=144071&author=jeroen801]Ok dan, dat is zeker niet veel werk!
Dank je wel!
Voor de rest nog aanpassingen?[/rquote]kan zo 1,2,3 niet ergens op komen.. uitlaat maybe.. dat weet ik verders niet.
7 maart 2011 om 18:34 #17830705De pin-out van die stekker komt niet altijd goed overeen, maar is op zich geen rocket science….
7 maart 2011 om 19:02 #17830706bij die ronde stekker moet je idd gaan solderen
van 8v naar 16 v hoef je niet zo heel veel aan te passen dat valt wel mee
misschien kom je raar uit met de slang naar je radiateur
zelfs je bak kan je in principe houden
uitlaat spruitstuk zit uit me hoofd een andere koppeling vanaf de kat is het gelijk alleen diameter weet ik niet
7 maart 2011 om 21:01 #17830707Ok, maar zijn daar schema’s voor van beide stekkers om te solderen..?
Die uitlaat en bak is geen probleem.. F20 F16 past beide.
Het verhaal is eigenlijk zo. Ik doe aan autocross met Kadett dus heb nog 2 16v blokken liggen.
Voor op de weg heb ik nog een kadett 8v, maar het lijkt me erg leuk om daar dus ook een 16v in te hangen van de zomer (of eerder indien tijd natuurlijk:P).7 maart 2011 om 21:59 #17830708heb nog een komplete 16v te koop voor weinig:P bij intersse u2u.
mvg nick
7 maart 2011 om 22:43 #17830709[rquote=1885975&tid=144071&author=nl-tuning]heb nog een komplete 16v te koop voor weinig:P bij intersse u2u.
mvg nick[/rquote]
auto of blok???
7 maart 2011 om 22:59 #17830710Als je het echt netjes wilt doen kun je ook de radiateurbalk vervangen voor een 16V balk. Die zijn niet duur origineel te krijgen via Ebay of COPE (classic opel parts emmen) Dan kun je namelijk de smalle hoge radiateur plaatsen en heb je ruimte erlangs om de lucht inlaat helemaal origineel aan te leggen, is wel beter….zuig je minder warme lucht aan….
8 maart 2011 om 07:44 #17830711[rquote=1885975&tid=144071&author=nl-tuning]heb nog een komplete 16v te koop voor weinig:P bij intersse u2u.
mvg nick[/rquote]
Ik heb nog een mooie paarse circuit kadett staan nick:P
Ok, maar om die radiateurbalk maak ik mij niet zo veel zorgen, ik maak mij meer zorgen om dat solderen van die stekkers.
8 maart 2011 om 15:55 #17830712kleurjes bij elkaar zoeken
meeste is wel kleur op kleur
je hebt maar paar draden nodig om m te laten lopen
maar waar kom je vandaan
misschien kan ik eens helpen
8 maart 2011 om 16:24 #17830713Vlakbij Woerden!
Als het zover is zou dat wel top zijn:DEerst eventjes de crossauto klaarmaken en wanneer ik weer tijd heb wil ik me er in gaan verdiepen.
8 maart 2011 om 22:13 #17830714ik dacht dat je ook de benzine toe en afvoer moest omdraaien.. stond mij iets van bij dat de 8v en 16v precies de leidingen andersom hebben op het blok..
10 maart 2011 om 18:16 #17830715stekker was volgens mij kleur op kleur en hield je een bruine over,maar pin me er niet op vast,is alweer ff geleden:D
10 maart 2011 om 18:56 #17830716vlakbij Woerden :o
Ik woon in Woerden, heb je kadett nog nooit gezien :D
10 maart 2011 om 20:06 #17830717k weet niet of dit ook voor kadett geld maar bij een astra gsi 8v heb je een andere motorsteun nodig aan de distributie-zijde als je van 8v naar 16v gaat
10 maart 2011 om 20:25 #17830718Met het soldeer werk wil ik ook wel helpen laast nog bij mijn D kadett gedaan woon in montfoort.
Groeten bas
10 maart 2011 om 21:09 #17830719[rquote=1888287&tid=144071&author=mrmonkey]vlakbij Woerden :o
Ik woon in Woerden, heb je kadett nog nooit gezien :D[/rquote]
Niet gek dat je hem nooit gezien hebt stond bij mij in de schuur :P nu is die van jeroen ;)
11 maart 2011 om 19:52 #17830720Haha inderdaad:P
Ed is mij aan het aansteken met de kadettjes op de weg:P:D
Veels te mooi allemaal!11 maart 2011 om 20:11 #17830721Zuinig op zijn he op je kadett:wors in de staat dat die nu is vindt je er maar weinig ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.