Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Van 16 naar 18
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2014 om 23:48 #17265071
Goede avond,
Ik heb een Astra J uit 2012 , het is mijn eerste auto , heb momenteel 16 ich met wieldoppen eronder maar ik wil graag 18 ich licht metalen velgen ( liefst van opel origineel ) , word mijn wegligging erdoor minder ? Waar moet ik rekening mee houden , ik ga vaak 40 50 door de bocht maar zou dat ook nog met een 18 inch velgen eronder kunnen ?
En welke orginele velgen van opel vinde jullie strak staan by een zwarte Astra j
Mvg groet3 april 2014 om 21:13 #18227154ik ga wel vlugger door de bocht dan 40-50 hoor… en dat met alle soorten wielen die onder mijn astra zitten.
Standaard heb ik 15 en rij met 18 rond en heb vroeger nog met 19 gereden ook.
baanligging was zelfs beter met die 18 of 19.4 april 2014 om 06:51 #18227155Aah DE bocht, daar ga ik ongeveer tussen de 30 en 130 km/h doorheen.
4 april 2014 om 09:11 #18227156Lol ted :) Btw jouw naam afgeleid van dat nr van deep purple?
bij nat/glad wegdek is het vaak zo dat je wegligging afneemt in de bochten, maar dat ligt ook helemaal aan de kwaliteit van de banden. Dat heeft te maken met de breedte van de banden. Soms rijd je over bepaalde drempels beter met een 16 dan 18″ of andersom.
Ik rij bv in ons dorp probleemloos over de drempels met mijn 17″. Maar mijn vader heeft 20″ onder zn J en die ronding past precies in de ronding van de drempel waardoor je er echt idiot zachtjes over moet rijden anders lijkt het alsof je gewoon een stoprand op/af rijdt
4 april 2014 om 09:30 #18227157met grotere velgen krijg je lagere banden, dus de wang is minder hoog, gevolg de band beweegt minder dus strakker weggedrag, en minder comfort, als je dezelfde breedte hebt dan ga je er op vooruit, wordt de band breeder dan krijg je minder druk per vierkante centimeter en dat kan nadelig zijn bij nat weer.
4 april 2014 om 15:16 #18227158Een plattere band wil niet gelijk zeggen dat je betere wegligging heb
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
6 april 2014 om 20:47 #18227159Onderbouw dat eens?
6 april 2014 om 22:41 #18227160Erg bedamkt voor de reacties , zo te horen zijn er niet veel nadelen,
Dat word dan opzoek naar mooie 18 inch velgen , hebben jullie ook ervaring met chip tuning van vtune ( vaak gepromoot op fb ) er loopt nu een aanbieding bij hen, ik hoor laatst van een opel dealer dat als je de auto laat chip tune met een goedkope ( slechte ) chip het schadelijk kan zijn voor je auto, ik heb een trage 1.4 ZONDER turbo ..7 april 2014 om 10:03 #18227161@usbstick wrote:
Een plattere band wil niet gelijk zeggen dat je betere wegligging heb
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
als je chinaflatsklats banden op een 18” legt niet natuurlijk :jerry
in het geval van fatsoenlijke banden bij dezelfde breedte wel als je overstaptvan 16” naar 18” omdat de wang lager wordt en er simpelweg minder zijdelingse beweging is. ;)7 april 2014 om 18:29 #18227162Zijdelingse beweging is niet slecht,of moeten ze een formule 1 ook op platte banden zetten?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
8 april 2014 om 09:34 #18227163@opel-mark wrote:
@usbstick wrote:
Een plattere band wil niet gelijk zeggen dat je betere wegligging heb
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
als je chinaflatsklats banden op een 18” legt niet natuurlijk :jerry
in het geval van fatsoenlijke banden bij dezelfde breedte wel als je overstaptvan 16” naar 18” omdat de wang lager wordt en er simpelweg minder zijdelingse beweging is. ;)nou ik heb 35 bandjes vooraan op me 17″ ipv 40 bandjes. HET IS EEN HELL!!
en het zijn geen slechte banden, zijn gewoon yoko’s.
bandjes waren trouwens gratis voor me, maar raad het niemand aan.8 april 2014 om 12:13 #18227153@usbstick wrote:
Zijdelingse beweging is niet slecht,of moeten ze een formule 1 ook op platte banden zetten?
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
Wat je nu zegt slaat helemaal nergens op. Vergelijk de wangen van die 2 banden maar eens.
Als je een Hoge wang hebt, wringt de band veel meer in de bochten.
Platte banden, van een A-merk, geeft een sportievere wegligging, het comfort neemt echter af doordat de band minder veert.8 april 2014 om 19:28 #18227164Waarom slaat dat nergens op dan? Waarom rijden ze in de formule 1 dan met hoge band, leg dat eens uit ipv dat je zegt dat ik lulkoek verkoop..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
8 april 2014 om 21:24 #18227165Als een plattere band beter zou zijn had de formulr 1 wel op plattere banden gestaan.
Bij plattere banden is de camber afstelling belangrijk.
Hadden het er vanavond nog over. een bekende van mij was monteur in de BRL (brittish Racing League).
Daar hebben ze met de racewagen (Ford Mondeo) geprobeerd op 18 inch te gaan rijden ipv 15inch.
Dat resulteerde in ronde tijden van 2,5secondan langzamer.Een goere wang vervorming zorgt ervoor dat het hele loopvlak op de weg blijft, waardoor grip gewaarborgd blijft.
Met plattere banden merk je vaak dat je stuurreactie herl scherp word, voelt sportiever en sneller aan, maar de de uiteindelijke bochtensnelheid kan lager uitkomen.
Willem
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
8 april 2014 om 21:29 #18227166als grotere banden beter waren dan hadden ze in de formule 1 wel met grote dragstar banden gereden :jerry
9 april 2014 om 07:19 #18227167Bij de formule 1 is de wang ook een onderdeel van de veering
Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk
9 april 2014 om 13:12 #18227169@usbstick wrote:
Waarom slaat dat nergens op dan? Waarom rijden ze in de formule 1 dan met hoge band, leg dat eens uit ipv dat je zegt dat ik lulkoek verkoop..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
Wat ik dus zei: vergelijk de wangen van een formule 1 band en van een gewone personenautoband maar eens, de wang van een formule 1 band vervorm je niks aan, zo stug. De wang van een personenautoband is veel soepeler.
9 april 2014 om 13:22 #18227168Haha blijkbaar weet je niet waar je over praat, maar dat is niet erg, iedereen moet het leren
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
9 april 2014 om 16:52 #18227170Nee sorry ik heb geen idee waar ik over praat.
Leg jij me maar even uit wat er niet waar is aan mijn verhaal, jij weet het namelijk toch beter.9 april 2014 om 18:01 #18227171Je kunt een formule 1 auto ook totaal niet vergelijken met een normale straat auto.
In de formule 1 rijden ze met 13 inch wielen en een banden druk van 1.1-1.3 bar gevuld met stikstof om de temperatuursverschillen op te vangen.
Net wat Okkie-001 zegt de banden zorgen voor een groot deel van de vering en de bandendruk ligt zo laag om een maximaal contact oppervlak te houden bij zo’n brede band.Ik denk dat je beter naar het WRC kan kijken. Wat voor wanghoogte/inch maat gebruiken hen wanneer ze gravel/sneeuw of juist asfalt rijden?
Denk dat je bij asfalt ziet dat de inchmaat groter wordt en de wanghoogte platter :thumbup9 april 2014 om 18:01 #18227172Als een band niet meebeweegt, dan ligt ie er in elke bocht naast,ik weet niet of je wel eens kijkt, en als je dan de close up’s en slomo’s bekijkt, dan zie je pas wat zo’n band doe, zo’n band kan zelfs torderen, plattere band op je “normale” auto is alleen voor de looks, ik heb zelf op mijn v6 heb 215/45/17 zitten en op mijn sport 205/55/16, ik kan veel harder door de bocht met mij sport dat met de v6, sterker nog, ik heb met mijn 1.6 sport een porsche 911 turbo eruit gestuurd op zijn platte bandjes, en daar waren 2 mensen van dit forum bij
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
10 april 2014 om 06:44 #18227173Wat een gemekker over racen en formule1 enzo. Dat is toch totaal niet relevant? De openbare weg is toch geen racebaan? Zolang je geen uitersten gaat opzoeken en geen rondetijden hoeft te verbeteren merkt volgens mij niemand het verschil. Of misschien merk je wel verschil, maar kun je niet beredeneren of het positief of negatief is. Omdat je bij een verlaging ieder hobbeltje voelt, voelt dat misschien lekker sportief, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de wegligging ook echt verbeterd is.
Nu is het wel stoer om te roepen dat je verschil merkt, want let’s face it, die banden hebben veel geld gekost, dus dan mag je natuurlijk niet toegeven dat het alleen maar voor de looks is.
“Wow, met die paar centimeter dat de auto verlaagd is, is de wegligging echt verbeterd!!!!”
“Moet je die downforce eens voelen met die nieuwe spoiler!!!”
“Met dat open lucht filter trekt die echt als een beest!!”
“Hij loopt echt een stuk lekkerder sinds die sportuitlaat eronder zit!!”
En zelfs: “Damn, met die getinte ramen in het een stuk minder heet in de auto in de zomer!!”Dat kun je misschien zo verkopen aan je vrouw, omdat je het anders niet mag, maar hier op het forum mag je best toegeven dat het eigenlijk voor de sier is hoor.
13 april 2014 om 23:05 #18227174Em dit beantwoord niet m’n vraag ?
14 april 2014 om 03:09 #18227175Ik heb altijd met 18″ onder mijn astra gereden en met volle tevredenheid. In de winter lag er 17″ onder en die voelde ik in de bochten altijd wat meer ‘zwabberen’ in lange doordraaiers op de snelweg. Bandenmaat was 225/45r18.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.