Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › van 1,2 naar 1,6 gsi Corsa A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2010 om 18:45 #17218134
Hey,
ben voor me maatje een A gsi blokkie in ze tr aan het lepelen,
nu zit er een kabelboom in van een 1,4 facelift vanwege dat we het dashbord hebben overgezet, tr is van 85.
nu heb ik gsi 1,6 8 klepper blokkie erin gehangen met de motorboom er nog aan, kan iemand me helpen welke draden ik waar op moet aansluiten of erbij trekken,
of moet ik gewoon kijke naar een 2,0liter ombouw pagina ?
mvg Davy en alvast bedankt voor de hulp
2 maart 2010 om 18:56 #17623523zie http://www.corsa-novatuning.nl
staat ook de ombouw beschreven voor de corsa a 1.6 gsi
2 maart 2010 om 22:23 #17623524Hardstikken bedankt , haha zit al jaaren op die site maar nooit geweten dat er ook voor 1,6 ombouw een beschrijving zat haha ;)
thanx
3 maart 2010 om 15:57 #17623525was mijn eerste ombouw :angel
3 maart 2010 om 19:02 #17623526hahah,
nou ben beetje aan het kijke geweest maar volgens mij mis ik wat draden van me motorboom,
heb maar 1 stekker over met 6 aansluitingen binnenin,
op de site hebben ze het over 8 draden:
hier het lijstje van de site
ik weet niet of er nog verschil zit in bouwjaar motorblok met of zonder kat,
dit is een blok zonder kat, 1 van de eerste– Zwart is geschakeld +
– Bruin is de massa
– Groen is de draad van je bobine naar je toerenteller
– Rood blauw (iets dikkere draad) is de draad naar de electrische brandstofpomp (hiervoor moet een draad getrokken worden bij niet injectie motoren, aangezien er geen brandstofpomp aanwezig is)
– Blauw groen is voor je oliedruk
– Blauw geel is voor je oliepeilverklikker
– Rood zwart is de draad van je startmotor
– Blauw rood is een draad die op de geschakelde plus moet. Deze loopt naar je motronic.en dit is mijn stekker vanuit de motorboom:
kleuren die ik heb zijn
Dikke Rood
Middel zwart
dunne bruinwit
dunne groen
dunne blauw
Middel rood blauwCorsa boy weet jij zo uit je hoofd wat waar op hoort ?
of kom ik nou nog draaden te kort ?
alvast hardstikken bedankt :)
3 maart 2010 om 19:08 #17623527Dikke Rood = constante plus naar de ecu
Middel zwart = geschakelde plus
dunne bruinwit = draad richting de cockpit voor de mm
dunne groen = draad richting de cockpit voor de toerenteller
dunne blauw = draad richting de cockpit voor de temp meter
Middel rood blauw = draad voor je brandstofpomp3 maart 2010 om 19:11 #17623528verder mis je nu alleen de draden nog voor je oliedruk verklikker en oliedruk meter
en de zwart rode voor je start motor..Het lijstje van cnt is ook niet van alleen die stekker.
meer een algemeen verhaal.
Ik zie dat wij destijds de ecu niet achter de constante + maar achter de geschakelde + zie ik nu hahah (blauw rood).Als je de andere kant van de stekker had gehad had je ineens andere kleuren gehad..
Heel vaag gedaan destijds bij opel lolSucces.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.