Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › van 1.4 naar 1.6 gsi???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2010 om 14:07 #17223058
ik was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden als ik van een 1.4 naar een 1.6 gsi wil..
en dan bedoel ik remmen naven en weet ik wat allemaal..
en is dit veel werk of valt het wel mee..
of kan ik beter naar een ander 1400 blokje zoeken ??
ik hoor het graag..
1 juli 2010 om 16:18 #17694776wat voor een 1.4 heb je nu?
16kleppertje of 8kleppertje.
remmen van een 1.6 erop, van 1.4 zijn net kleiner. (8klepper zelfs ongeventileerd)
dat is het enige wat je hoeft te veranderen.
de rest kun je de motor er zo inhangen.
Ik heb straks nog wel een x16xe met powerbox over….. loopt errug goed moet ik zeggen
remmerij heb ik ook nog wel
1 juli 2010 om 17:08 #17694777Je vergeet de Benzine pomp Sjoerd.
Die van een Singlepoint 8V is lage druk, en die van alle multipoint inspuiters is hoge druk.
willem
1 juli 2010 om 18:46 #17694778klopt inderdaad.;)
even niet aan gedacht
1 juli 2010 om 20:30 #17694779ik heb nu een 16 kleppert..
maar als ik het zo lees moet ik dus alleen de remmerij ombouwen??
en ook de benzine pomp.. of dat wel t zelfde van een 16 klepper??
thnx voor de reacties.. alvast
1 juli 2010 om 22:14 #17694780pomp niet.
alleen de motor en remmen dus.
1 juli 2010 om 22:18 #17694781oke…. dat valt dus mee…. maar dan passen me 13″ atsjes niet meer …
en wat is het probleem dan met deze remmen… zijn ze kleiner ofzo of kom ik ook een heel eind door geventileerde schijven erop te zetten zover deze er nog niet op zitten…
(misschien een domme vraag maar ik ben daar totaal niet in thuis..)1 juli 2010 om 23:02 #17694782Geventileerde remmen niet harder, maar werken ook beter bij veel remmen omdat ze sneller afkoelen waardoor remfading minder snel optreedt. Grotere remmen is technisch bekeken niet nodig, rijden doet ie wel maar wel voor veiligheid. Als een auto sneller word, is het ook fijn als ie weer sneller stil staat en evt ivm extra gewicht wat het met zich meebrengt. Nou zal dat laatste wel meevallen als je van een 1.4 16v naar 1.6 16v gaat, blokken komen grootendeels overeen.
2 juli 2010 om 07:49 #17694783remmen niet upgraden is ONVERANTWOORD!!!!!
de remmen van de 1,4 zijn al niet echt super te noemen.
dat je velgen dan niet meer passen is helaas, maar veiligheid is belangrijker dan een setje velgen die leuk staan.
2 juli 2010 om 08:11 #17694784Gelijk 2liter remmerij nemen. Wie weet wil je over een aantal jaar naar een 2 liter hoef je dat niet meer te doen. :)
2 juli 2010 om 09:28 #176947852 liter komt er toch niet in..
waarschijnlijk ook geen 16gsi… maar was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden…
en aangezien mijn blok op zn einde loopt.. en ik meer gsi blikken kan vinden dan x1.4xe blokjes.. wou ik eens weten wat er allemaal vervangen moet worden..
vandaar dit topic..
en wat sjoerdie zei is zoiezo waar.. veiligheid gaat voor de looks…
maargoed bedankt voor de reacties dit was alles dat ik wilde weten dus mag dicht..
2 juli 2010 om 10:34 #17694786Vorrig jaar een x14xe uit een A-Tigra gewisseld met een x16xel motor (met wimV6 als digitale vraag baak :P )
computers zijn gelijk gebleven, alleen de motor heb ik een motorsteun en distributie moeten aanpassen (x16xel kwam uit een G-Astra van 2001!!!) en heb er mijn 1400 versnellingsbak achter gehouden. reed super ! al met al viel de motor wissel enorm mee qua tijd !!! Wanneer je nu een x14xe hebt en je hangt er een x16xe voor in de plaats hoef je ‘motorisch‘ en elektronisch geen enkele aanpassingen te doen.
Neem ook in overweging dat als je het blok buiten de auto hebt je er makkelijker aan kan werken !!! en om er eerst geen onderhoud weer aan te hebben overweeg een nieuwe koppakking, water pomp, nieuwe pakkingen voor de in EN uitlaat en maak natuurlijk het gaskleppenhuis goed schoon !!! Denk eventueel ook eens aan de EGR af te doppen of dat voor jou interessant is.
*edit 18.14uur: uiteraard de distrubtie riem + toebehoren & vloeistoffen niet vergeten !!!
qua remmen weet ik zelf niet hoe het met een B Corsa zit, maar bij een A-Tigra zijn de x14xe en x16xe gelijk ;) (allemaal zelfde diameter & geventileerd)
2 juli 2010 om 15:56 #17694787schijven van een b corsa x14xe zijn net iets kleiner.
tigra is gelijk inderdaad 1.4 of 1.6
15 juli 2010 om 15:58 #17694788Heb gekeken bij site van rijsbergen. Daar hebben de schijven van de 1600 16v en de 1400 16v dezelfde artikel nummers en dat is ook met de remklauwen. Dus lijkt mij dat dat gewoon hetzelfde is.
15 juli 2010 om 15:59 #17694789van een tigra zijn ze hetzelfde.
van een corsa NIET!!
15 juli 2010 om 17:18 #17694790Corsa-B Voorremmen zijn inderdaad verschillend.
De X14XE heeft 236mm x 20mm geventileerde schijven
De X16XE heeft 256mm x 20mm geventileerde schijven.
De remmen van een Astra-F / Vecra-A 1.8-16V, 2.0i, 2.0-16V zijn 256x24mm en makkelijker te vinden, en gewoon plug and playWillem
15 juli 2010 om 18:58 #17694791Kan je niet de schijven en klauwen van ‘n snelle kadett of ascona uit de 80’s nemen?
Of de remmen van ‘n Corsa A GSI, zijn die niet kleiner in omtrek?
Weet dit ook niet zeker, had dit als tip van iemand hier op ‘t forum.
Succes met de ombouw:thumbup15 juli 2010 om 19:48 #17694792Remmen van de corsa-A GSi zijn net zo groot als de B 1.4 16V (236x20mm).
Remmen van een Snelle Kadett zijn gelijk aan die volgende voertuigen:
voorremmen 256x24mm
> Kadett-E: 1.8i-Multipoint motoren, 2.0i 2.0 16V
> Ascona-C: 2.0i
> Astra-F: 1.8-16V 2.0i-8V 2.0-16V
> Vectra-A: 2.0i-8V 2.0-16V
> Calibra: 2.0i-8V 2.0-16VLET op!! Bij de kadett-E en Ascona-C klauwen kan de slang aansluiting anders zijn op de klauw.
Klauwen met schijven kunnen zonder verdere aanpassingen op de corsa-A en B geplaatst worden.
Minimaal 14inch velgen vereist.
Willem
18 juli 2010 om 06:08 #17694793heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.18 juli 2010 om 12:17 #17694794origineel gepost door WhiteCorsa
heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.1.2 16V turbo?? pics!!
18 juli 2010 om 13:39 #17694795origineel gepost door OrangeArrow
origineel gepost door WhiteCorsa
heb je niet toevallig interesse om een corsa C 1.2 16V turbo aan te schaffen?
ik ben van plan om de mijne binnenkort te verkopen.1.2 16V turbo?? pics!!
er heeft al een hele lange report op het forum gestaan, weet niet of alle foto’s nog zichtbaar zijn, maar als men goed zoekt zal men het wel vinden :vertag
bij deze: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=98564&page=1#pid1319272
het is een Corsa C 1.2 16V Sport uit 2001 met een DBilas Turbo-kit erop.
“zuinig rijden” is nog steeds mogelijk -> 1:14 als je niet veel gebruik maakt van de turbo en wil je wel de volle 170pk gebruiken zakt het verbruik naar 1:10, dus voor een Turbo ook niet slecht dacht ik zo :jerry19 juli 2010 om 16:08 #17694796ziet er nice uit!!! Hoeveel vermogen had je eruit gekregen? (kon ik in t topic nergens terug vinden…)
19 juli 2010 om 17:22 #17694797origineel gepost door OrangeArrow
ziet er nice uit!!! Hoeveel vermogen had je eruit gekregen? (kon ik in t topic nergens terug vinden…)ik heb de corsa helaas niet op de dyno gehad, anders had ik exacte cijfers gehad, maar volgens DBilas zou hij nu 170pk moeten hebben. ik weet dat er in NL nog een 1.8 astra (bossa) was met een dbilas turbo-kit en een corsa 1.4 (Ron) met zo’n zelfde kit. Zij kwamen erg in de buurt van de opgegeven waardes, dus durf ik die ook wel aan te houden
helaas moet de corsa 1 dezer dagen weg aangezien ik een diesel ga rijden, wordt gedwongen door de kosten die ik maak ivm werkafstanden….. :agent
22 juli 2010 om 18:53 #17694798170 pk met een 1200 is niet verkeerd!!
23 juli 2010 om 13:49 #17694799origineel gepost door lambo452
2 liter komt er toch niet in..waarschijnlijk ook geen 16gsi… maar was benieuwd wat er allemaal vervangen moet worden…
en aangezien mijn blok op zn einde loopt.. en ik meer gsi blikken kan vinden dan x1.4xe blokjes.. wou ik eens weten wat er allemaal vervangen moet worden..
vandaar dit topic..
en wat sjoerdie zei is zoiezo waar.. veiligheid gaat voor de looks…
maargoed bedankt voor de reacties dit was alles dat ik wilde weten dus mag dicht..
Hoeveel heeft hij gelopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.