Forumindex › Forums › Modellen › Astra › valt uit tijdens rijden
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 november 2024om 22:10 door Filipe Carvalho.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2011 om 06:38 #17236551
hoi medeforum lezers,
Ik heb een opel astra 1.7 cdti uit 2004. prima auto weinig problemen mee gehad tot een week geleden. Tijdens het rijden op de snelweg begint hij soms te stotteren en even later vallt hij zomaar uit. Kan de motor dan ook niet meer starten, de startmotor draait wel rond mar hij slaat niet aan. ongeveer 10 min wachten en dan doet hij het gewoon weer alleen herhaalt het probleem zich ik kan dan weer een stukje rijden en dan valt hij weer uit. Heb hem inmiddels voor een grote beurt gehad maar het probleem is nog styeets niet verholpen ook heb ik hem bij de opel garage uitgelezen hier kwam ook niks uit allleen iets met rijsnelheid en cruisecontrol. De man van de anwb dacht dat het niet de krukassensor is omdat hij dit dan wel moet aangeven bij het uitlezen. Hij denkt dat het de brandstofpomp is die in de tank zit. Voor dat ik deze ga vervangen hoop ik dat er meer mensen hier op het forum zijn met de zelfde klachten. help help help
Robert
12 juli 2011 om 16:43 #17867397Ik heb ditzelfde probleem ook gehad. Bij mij was dit de krukas-sensor. Bij Opel garage laten uitlezen (heb ik laten doen bij bedrijf waar ik auto gekocht heb), ANWB-uitlees apparatuur schijnt niet alles te kunnen lezen/weergeven…
Nokkenas-sensor zou het ook nog kunnen zijn… Succes!
12 juli 2011 om 16:53 #17867398MAP sensor geeft zelfde soort symptomen.
12 juli 2011 om 17:58 #17867399@robert88 wrote:
hoi medeforum lezers,
Ik heb een opel astra 1.7 cdti uit 2004. prima auto weinig problemen mee gehad tot een week geleden. Tijdens het rijden op de snelweg begint hij soms te stotteren en even later vallt hij zomaar uit. Kan de motor dan ook niet meer starten, de startmotor draait wel rond mar hij slaat niet aan. ongeveer 10 min wachten en dan doet hij het gewoon weer alleen herhaalt het probleem zich ik kan dan weer een stukje rijden en dan valt hij weer uit. Heb hem inmiddels voor een grote beurt gehad maar het probleem is nog styeets niet verholpen ook heb ik hem bij de opel garage uitgelezen hier kwam ook niks uit allleen iets met rijsnelheid en cruisecontrol. De man van de anwb dacht dat het niet de krukassensor is omdat hij dit dan wel moet aangeven bij het uitlezen. Hij denkt dat het de brandstofpomp is die in de tank zit. Voor dat ik deze ga vervangen hoop ik dat er meer mensen hier op het forum zijn met de zelfde klachten. help help help
Robert
Mischien heb je wat aan dit topic:
Het is wel van het Vectra gedeelte maar wie weet heb je er wat aan !
Groet, Rik ;)
12 juli 2011 om 20:07 #17867400Krukassensor kapot.
Willem
12 juli 2011 om 20:12 #17867401maar als de krukassensor kapot is moet hij dat tog bij het uitlezen wel aangeven de anwb dacht dat het de pomp in de brandstoftank was
12 juli 2011 om 20:15 #17867402geeft ie niet aan.. als de motor uit is geweest na afslaan.
Computer denkt dan namelijk dat de motor is uitgezet (dan heb je namelijk ook geen krukassignaal).
mocht het lampje gaan branden tijdens rijden met stotteren en je kan m direct uitlezen geeft is wel de code.
Willem
12 juli 2011 om 20:24 #17867403Welk lampje is het dan? Er branden geen lampjes bij mij nl.
12 juli 2011 om 20:48 #17867404er KAN een lampje gaan branden, dat is dan een lampje met een steeksleutel erdoor (kan ook in een grafisch schermpje zijn) of een lampje met een motorblokje erop.
13 juli 2011 om 07:31 #17867405ok idd als hij uit valt brand er een lampje met een steeksleutel maar hoe weet ik nou zeker dat het de krukassensor is en niet iets anders anwb dacht namelijk dat het de pomp in de brandstoftanks is beetje jammer als ik de krukassensor vervang terwijl ik niet zeker weet dat da het probleem is wat adviseer jij me te doen
robert
15 juli 2011 om 18:51 #17867406Omdat deze in de meeste gevallen het probleem zijn, de tank in de pomp stopt inderdaad ook direct met draaien als de toerentalsensor geen signaal meer geeft.
Willem
5 augustus 2011 om 10:51 #17867407Hoi,
Ik heb 3 jaar geleden het zelfde gehad.
bij het uitlezen kwam er volgens de opel garage uit dat de krukassensor niet goed zou zijn.
Deze hebben ze drie keer vervangen maar zonder succes.
Daarna hebben ze mijn accu en daarna mijn startmotor vervangen.
Na aandringen van mij hebben ze uiteindelijk de hoofdcomputer vervangen (Weet even niet meer welke naam die heeft). en het probleem was opgelost.
Het heeft me uiteindelijk bij elkaar 2000,- euro gekost.11 november 2024 om 22:10 #18555646Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een Opel Astra Sports Tourer met dieselmotor in een 50 km per uur-zone Ik stond midden op de weg stil, de dashboardverlichting werkte normaal, maar ik kon de motor niet starten, ik heb de technische bijstande gebeld en met de startkabels kan hij ook niet Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, bedankt allemaal
11 november 2024 om 22:10 #18555645Hallo allemaal,
gisteren reed ik met mijn opel astra sports tourer in een 30km per uur zone en de motor stopte met werken en ik kon hem nooit meer starten, ik heb de reisbijstand gebeld en zelfs met de startkabels start het ook niet, Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
bedankt iedereen voor jullie aandacht
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.