Valt steeds uit

Forumindex Forums Modellen Corsa Valt steeds uit

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214259
    redbulletx
      Lid sinds:
      27 May 2009

      Hallo,

      Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Corsa 1.2 16v uit ’99. Gisteren reed ik van school naar huis en toen viel de motor uit, hij maakte geen rare geluiden en het motor management lampje ging ook niet aan. Ik kon hem nog net op een parkeerplaats draaien en daar stond ik stil. Heb een paar keer geprobeerd te starten maar hij ging niet aan, in de eerste instantie dacht ik dat de benzine op was (het metertje was net in het rooie) ik ben uit gestapt en heb de auto heen en weer gegooid in de hoop om nog een druppel benzine in de motor tekrijgen. Het lukte blijkbaar want ik kon hem gelijk starten en weg rijden (zonder vage geluiden of dat de MM lampje aanging). Ik was bijna bij de BP en viel ie weer uit, kon de laatste 50 meter gaan duwen en kon hem vol tanken. Hij starte weer en reed verder naar huis.

      Maar nu, ik reed vanmorgen weer van huis naar school en viel ie weer uit! Benzine zat vol en stond midden op de weg stil (nogmaals geen vage geluiden of MM lampje) ik kon hem weer duwen naar een dichtbij gelege parkeer plaats. En daar heb ik hem laten staan, hij wou niet starten. Onder het rijden deed ie het helemaal perfect, geen vage geluiden of MM lampje, had gewoon alle vermogen en geen storingen.

      Wie o wie kan mij hier helpen, heeft het nu nog nut om hem uit telaten lezen? Want het lampje is niet aan gegaan bij één van de motor uitvallen.

      Bedankt alvast! Theo

      #17552828
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        het heeft zeker nut om uit te lezen, een storing laat niet altijd het lampje aangaan.

        Maar wat bij die motoren veel voorkomt is dat de krukassensor het begeeft.

        hetzelfde verhaal bij de corsa van mijn schoonouders, naar garage gegaan(kon het zelf ook niet vinden) en die wisten toevallig dat het vaker voorkwam.

        Dus laat die even nakijken, of doe het zelf.

        #17552829
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          misschien niet vergelijkbaar, maar op mijn brommert heb ik dit vaak gehad, toen was de sproeier elke keer vol met troep, misschien ook wel in je corsa?? weet niet of dit kan.

          #17552830
          Rio-man
            Lid sinds:
            18 June 2005

            De 1.2 uit ’99 is een X12XE en die heeft al injectie, dus een verstopte sproeier kan niet want die is er niet… :) De X12XE heeft wel vaker last van storingen ben ik al achter, en uitlezen kost je misschien 30 euro, dus het is zeker de moeite waard ;)

            #17552831
            OrangeArrow
              Lid sinds:
              18 February 2007

              krukas sensor zou op zich kunnen, maar de nokkenas sensor neemt het normaal gesproken over als de krukassensor er mee uit scheidt…. Als je de auto op contact zet (en anders bij starten), hoor je de benzine pomp in de tank lopen/zoemen (eventueel even de zitting van achterbank opklappen om het goed te kunnen horen), let er eens op als het probleem zich weer voordoet anders… Pomp kan kapot zijn…

              #17552832
              Rio-man
                Lid sinds:
                18 June 2005

                Of misschien een injectiereiniger? Het kan zijn, terugdenkend aan de sproeier eerder dit topic, dat er vuil in het injectiekanaal zit. Je zou het altijd kunnen proberen (tank leegrijden, daarna laten lopen op Tunap, zie gebruiksaanwijzing). Hij gaat er alleen maar beter van lopen, dus je wordt er niet slechter van (behalve in je portomonee :P)

                #17552833
                redbulletx
                  Lid sinds:
                  27 May 2009

                  Bedankt voor alle reacties!

                  Gisteren reed ik weer van school naar huis, en het probleem kwam 3x voor (1x op een helling dus rolde naar achteren, zat bijna op een porche :P ). Heb hem gelijk langs een garage gebracht en ze gaan hem daar nakijken. Hun denken dat het mischien aan de bobine ligt.


                  @OrangeArrow
                  , ik hoor wel gezoem achter me. Neem aan dat dat de pomp is die jij bedoelt, dus denk dat die wel oke is.

                  Wordt vervolgd… Mvg Theo

                  #17552834
                  OrangeArrow
                    Lid sinds:
                    18 February 2007

                    origineel gepost door redbulletx


                    @OrangeArrow
                    , ik hoor wel gezoem achter me. Neem aan dat dat de pomp is die jij bedoelt, dus denk dat die wel oke is.

                    Wordt vervolgd… Mvg Theo

                    als die zoemt nadat ie is uitgevallen, kan je er van uit gaan dat de pomp goed is… ben benieuwd naar de oorzaak:hmmz

                    #17552835
                    Bossa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door redbulletx
                      Hallo,

                      Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Corsa 1.2 16v uit ’99. Gisteren reed ik van school naar huis en toen viel de motor uit, hij maakte geen rare geluiden en het motor management lampje ging ook niet aan. Ik kon hem nog net op een parkeerplaats draaien en daar stond ik stil. Heb een paar keer geprobeerd te starten maar hij ging niet aan, in de eerste instantie dacht ik dat de benzine op was (het metertje was net in het rooie) ik ben uit gestapt en heb de auto heen en weer gegooid in de hoop om nog een druppel benzine in de motor tekrijgen. Het lukte blijkbaar want ik kon hem gelijk starten en weg rijden (zonder vage geluiden of dat de MM lampje aanging). Ik was bijna bij de BP en viel ie weer uit, kon de laatste 50 meter gaan duwen en kon hem vol tanken. Hij starte weer en reed verder naar huis.

                      Maar nu, ik reed vanmorgen weer van huis naar school en viel ie weer uit! Benzine zat vol en stond midden op de weg stil (nogmaals geen vage geluiden of MM lampje) ik kon hem weer duwen naar een dichtbij gelege parkeer plaats. En daar heb ik hem laten staan, hij wou niet starten. Onder het rijden deed ie het helemaal perfect, geen vage geluiden of MM lampje, had gewoon alle vermogen en geen storingen.

                      Wie o wie kan mij hier helpen, heeft het nu nog nut om hem uit telaten lezen? Want het lampje is niet aan gegaan bij één van de motor uitvallen.

                      Bedankt alvast! Theo

                      Heb dit probleem 2x meegemaakt op mn werk.
                      Ik was bezig de brandstofpomp te wisselen met een andere ..toen mij iets opviel.
                      Naar de pomp (in tank) gaan 2 slangen, toevoer en retour, en het slangklemmetje van de toevoer was een stuk naar beneden gezakt met als gevolg dat als de pomp begon te werken de slang dus los schoot. Niet veel, maar in mijn geval zo veel dat ie het helemaal niet meer deed.
                      Gaat dus om de slangen in de tank, niet zichtbaar en lekt dus ook niet naar buiten.

                      Laat de auto zowiezo even uitlezen, krukassensor is namelijk ook een bekend probleem maar dan hoeft de motor niet uit te vallen ..wel inhouden.

                      Ik had toen geen storing erin.

                      #17552836
                      corsa danny
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2005

                        collega van me heeft op dit moment hetzelfde probleem maar krijgt dit alleen als die er een stuk mee gereden heeft en als die op temp. is dus ben benieuwd hij hoeft niet ver te rijden dus tot op de dag van vandaag komt die nog gewoon op zen werk iig succes ermee en blijf dit wel even volgen

                        #17552837
                        redbulletx
                          Lid sinds:
                          27 May 2009

                          Vandaag me auto bij de garage opgehaald!

                          Het probleem zat bij de Krukas sensor (BDP Sensor).
                          Was er 150€ voor kwijt inclusief uitlezen en arbeidsloon (ook heeft ie me achter spart bordje vast gekit en banden opgepompt :P)

                          Dus er kan, als het nodig is, een slotje op dit topic.

                          Bedankt voor alle reacties!
                          Mvg Theo

                          #17552838
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Mooi dat ie weer goed is.

                            Meestal is dit probleem de krukassensor.

                            Willem

                            #17552839
                            sjoerdie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 September 2005

                              tadaaa:D:D

                              dus idd zelfde probleem als ik had

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.