Validatieverslag Verlaging niet in orde.

Forumindex Forums Modellen Astra Validatieverslag Verlaging niet in orde.

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Pompidom

Beste,

laatst kreeg ik de melding dat ik naar de autokeuring moest gaan. Goed ik ga naar de autokeuring in Rotselaar(waar ze tevens erg onvriendelijk waren), daar werd mijn auto afgekeurd omdat mijn validatieverslag voor de verlaging niet in orde was. Ik vroeg meer uitleg over wat ik kon doen om het in orde te brengen, maar veel uitleg konden ze me daar niet geven. Het enigste wat ze zeiden is dat ik naar een andere autokeuring moest gaan waar ze ‘keuring na verlaging’ doen.

Goed ik maak een afspraak in een andere autokeuring te Diest(waar ze wel heel vriendelijk waren). Ik kom daar aan, vertel het hele gebeuren van het validatieverslag. Hier vertellen ze mij dat het validatieverslag niet in orde is omdat de nummer(s) op het validatieverslag(cocnr: e1*2001/116*0261* of e1*2001/116*0293*/0325*) niet overeenkomt met het nummer op mijn gelijkvormigheidsattest(e4*2001/116*0094*10). Hierdoor gaat mijn auto nooit daar de keuring geraken vertellen ze me.

Ondertussen heb ik me laten vertellen dat er veel foute nummers staan op de validatieverslagen,al kan ik dit niet helemaal geloven.

Ik weet niet wat ik moet doen nu, ik ga straks eens naar de garage waar ik mijn verlaging heb laten doen, maar ondertussen post ik hier even om te vragen wat ik zou moeten doen om het in orde te brengen, hopelijk kunne jullie mij helpen.

Oja, het is een Astra GTC 1.4 uit 2009. Mijn schroefkit is van Blue-line type TSA004OP.

Ik weet dat dit een Nederlands forum is, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn als hier in Belgie :)

En, als het validatieverslag in orde is, kan ik dan gewoon naar de herkeuring gaan, of moet ik dan eerst terug naar de technische keuring(voor verlaging)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen…

Groetjes Ruben

theunm

in nederland is het dus compleet anders.

een certificaat heb je niet nodig.
        men kijkt slechts of er speling in het onderstel zit.

in belgie heb een atest nodig
        in duitsland heb je tuv nodig

en wij in nederland mogen lekker aan klooien

zou zeggen neem contact op met importeur bleu line en probeer aan het juiste atest te komen
        kon wel eens een uitdaging worden

Pompidom

@theunm wrote:

kon wel eens een uitdaging worden

Ja echt wel, ben al veel aan het rondbellen/e-mailen geweest, nergens waar ze me kunnen helpen…

theunm

nr 1 die ik vond via marktplaats was een bedrijf in den haag.
            met dat onderdeel nr kwam ik ook bij stroeve terecht alleen nr is niet gelijk aan jou set.

nu kost die set rond 200 -225 euro ik heb hem alleen nederland te koop gezien.
            het zou kunnen dat er niets eens een atest voor is.

met alle respect voor 200 euro kan ik maar 2 merk ( bilstein ) dempers kopen voor onder mijn daily
            ieder zijn ding

Pompidom

Nochtans ben ik heel tevreden van mijn ‘goedkoop’ schroefkitje :) Alleen het attest vormt een probleem.. Autokeuring is veel te streng hier in Belgie.. je kan niet eens een andere radio in je auto steken of je word al afgekeurd(bij wijze van spreken).

Chris426
              Deelnemer

Dat belooft…

Binnen 2 weken ook naar de keuring met toch wel wat aanpassingen aan de G, ben eens benieuwd :p.
                (keuring in België, welteverstaan ;)).

Schroefkit staat ook op het programma, wordt er waarschijnlijk eentje van ap.
                Ik hou dit onderwerp ff in de gaten, om mogelijke problemen op voorhand te vermijden :p.

theunm

@Pompidom wrote:

Nochtans ben ik heel tevreden van mijn ‘goedkoop’ schroefkitje :) Alleen het attest vormt een probleem.. Autokeuring is veel te streng hier in Belgie.. je kan niet eens een andere radio in je auto steken of je word al afgekeurd(bij wijze van spreken).

hoop dat je het orginele onderstel nog hebt.
                  anders kon die “goedkope” set nog best eens duur worden.

en dan de set snel aan een hollander verkopen die heeft last van die keurings shit

Chris426
                  Deelnemer

Haha theunm :thumb .

dark-divx
                    Deelnemer

dag pompidom, voor wat auto is het?
                      een astra H?

dark-divx
                      Deelnemer

Een GTC en TT hebben dezelfde verlaging maar de 5 deurs en station is een andere verlaging.
                        Maar beiden passen bij mekaar maar de nummers van het validatieverslag zijn anders.
                        want met gtc verlaging zal kont van een 5 deurs of Station wat lager liggen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.