Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vacuümslangen lek, Turbodruk, wervelkleppen, ander probleem?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2014 om 09:40 #17268106
Goedemorgen allemaal,
normaal gesproken stel ik me altijd eerst netjes voor op een forum, maar ik geef heel eerlijk toe: De tijd van fora ben ik inmiddels voorbij.
Echter zit ik nu met een probleem met mijn tubodruk waar ik helaas zelf niet uitkom. Een forum is dan een goede kennisbank.Ik hoop dat iemand bereid is om mij opweg te helpen hiermee.
Ik bezit een Vectra C ’04 met een Z19DTH blok.
Sinds vorige week merkte ik meer en meer dat mijn turbo besloot om niet altijd meer mee te spelen. Met als gevolg dat mijn 150 pk diesel inmiddels langzamer is als de 3 cilinder Matiz van mijn vrouw. Ik heb zelf al het forum door zitten zoeken en kwam zelf in ieder geval al tot de conclusie dat het hoogstwaarschijnlijk toch een lekke slang is.
het rare is dat in de 1e & 2e versnelling de turbo vaak wel mee doet (echter ook niet altijd). Vaak willen de toeren ook niet hoger klimmen dan tot 3500, dan stokt de motor simpelweg.
Er branf geen storingslampje, ik heb de Vectra ook niet uitgelzen omdat het voor mij opzich een redelijk duidelijk beeld is.Ik heb gistereavond heel goed zitten kijken, maar ik kan helaas zelfs de turbo niet vinden, laat staan de slangen van en naar de intercooler –> turbo. Ik raak mega gefrustreerd door het feit dat alles tegenwoordig in het motorcompartiment volgebouwd zit.
In het verleden een aantal (benzine-)motoren volledig en- en uit elkaar gehaad zonder problemen: mijn handen zitten dus niet verkeerd.
Ik moet echter bekennen dat ik helaas zeer weinig tijd heb, door een druk schema, om elk topic door te gaan spitten naar dat ene zinnetje dat ik zoek.
vergeef mij hiervoor a.u.b.Is iemand bereid om mij verder te helpen? Het betreft de onderstaande punten:
– Waar bevind zich de turbo?
– Hoe lopen de slangen?
– Zijn deze makkelijk te vervangen?
– Zijn de kosten hoog voor de, te vervangen, slangen?
– Heeft iemand duidelijk foto’s waar ikz e kan vinden wellciht?
– Is een nieuw inlaatspruikstuk noodzakelijk?
(gisteren zitten kijken: Wervelklappen zijn baggervies en de actuator ligt eraf, met geen mogelijk er weer op te krijgen zonder demontage van de inlaat gok ik)
( Klopt het dat de 3e verwerklep de aansturende is?? (vanaf de distributiezijde gezien)
– Ik heb helaas niet de (€-)middelen om alles te doen wellicht, maar noodzakelijk is wel de nodige dingen (Turbodruk)Nogmaals, vergeef mij voor het niet correct naleven van de “ongeschreven forum-regels” m.b.t. voorstellen e.d.
Ik dnak jullie iig op voorhand voor de moeite.
Mvgr,
Sander Tebbe
Almere16 september 2014 om 17:49 #1825303710 tegen 1 dat ‘t je wervelkleppen zijn en een totaal dichtgeslipt inlaatsysteem.
De turbo slangen zijn van een goede kwaliteit. Heb daar bij dit blok nog nooit iemand over gehoord.Met je 2 rechter handen en weinig poen geef ik je de volgende tip:
Bestel een wervelkleppen delete kit en distributie set bij KCP.Demonteer je inlaatspruitstuk en volg de handleiding.
Gelijk de distributie meenemen aangezien die los moet.Maak je inlaatspruitstuk, turbodruksensor, egr en gasklephuis schoon en zeg de boel weer in elkaar.
Je zdth zal naar mijn idee weer een heel stuk beter presteren.Andere mogelijke oorzaak is een verzadigd dpf mits die er onder zit.
De turbo positie en slangen;Turbo zit voorop het blok, moeilijk bereikbaar van af boven.
Turboslangen zijn er in totaal 5:
Je vacuum slangetjes zitten aan de bestuurderskant voor op het blok. Setje va 3 kleine slangetjes. Die kunnen een scheurtje hebben aan de onderkant net na de aansluiting.
Wervelklep aansturen gebrurt idd op de 3de.
Stangetje kun je terugklikken maar zal er snel weer afliggen. Black sludge in je inlaat systeem is het probleem.Groet jraaf
17 september 2014 om 10:59 #18253038Dank voor je advies.,
Ik heb zojuist de heren in Oisterwijk gesproken: ik rijd daar zaterdag naar toe om een diagnose te stellen.
Van daaruit werk ik dan verder.Nadeel van alles is, ik ben afhankelijk van die auto. Ik kan deze dus niet zomaar even laten staan.
Aan de andere kant moet het wel opgelost worden, en dan ook nog voor de meest gunstige prijs.
Ik wil de Vectra hopelijk binnenkort verkopen (Wegens mogelijke auto v/d zaak) maar moet natuurlijk wel in goede conditie zijn.Klinkt allemaal een beetje als voor een dubbeltje op de 1e rij, maar helaas wel de werkelijkheid.
22 september 2014 om 13:26 #18253039All,
afgelopen zaterdag in Oisterwijk geweest bij KCP.
(Pieter is een geweldige gozer met zeer veel kennis, klasse partner!)Grootste probleem was inderdaad een vacuümslangetje te zijn (Waar ik helaas compleet overheengekeken had :( )
Deze is direct vervangen en de Turbo spoelt weer heerlijk normaal op.Meteen de EGR maar laten afdoppen en weg laten schrijven. Is dat in ieder geval ook weer gebeurd.
Probleem met de wervelkleppen is tot op heden nog aanwezig, even goed bedenken of ik dat wil aanpakken.
En helaas, zoals ik dat wel vaker heb, lonkt het kennelijk toch om er wat meer vermogen uit te halen als stock, dus even thuis met de baas bespreken :)Ik bedank Jurgen in ieder geval voor de vermelde info, heeft me weer een betere kijk op m’n eigen blok gegeven :thumb
Gr. Sander
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.