Vacuumslang tussen gasklephuis en luchtbox op gasklephuis

Forumindex Forums Modellen Corsa Vacuumslang tussen gasklephuis en luchtbox op gasklephuis

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256390
    Kleine-Paul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2012

      Ik ben weer lekker aan het sleutelen aan mijn corsa. Alleen breek mij een vacuumslangetje af (zwart) tussen het gasklephuis en de box die er boven op zit. Ik weet alleen niet waar deze voor dient. Kan iemand mij dit vertellen en of ik dit voor een gewoon slangetje kan vervangen welke ik in de garage heb liggen?

      Betreft een Corsa B X14SZ.

      Alvast bedankt.

      #18118608
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Das een vacuumslangetje.
        Waar deze specifiek heen gaat durf ik je niet te zeggen, maar ze zijn eigenlijk altijd belangrijk.
        Rembekrachtiger werkt op vacuumdruk, brandstofdruk regelaar werkt op vacuum, MAP sensor (luchtflow sensor) werkt op vacuum, etc

        #18118609
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dat slangetje gaat naar het zomer / winterklepje in het luchtfilterhuis..

          Willem

          #18118610
          Kleine-Paul
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2012

            @wim-v6 wrote:

            Dat slangetje gaat naar het zomer / winterklepje in het luchtfilterhuis..

            Willem

            Ah toch, word hij dan enkel doorgelust via de luchtbox op het gasklephuis? Zwart slangetje van gasklephuis naar luchtbox en met rood slangetje van luchtbox naar luchtfilter bak?

            Dank je ;)

            #18118611
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Deze slang gaat naar de paddestoel (met of zonder airbox eraan is motor afhankelijk), en dan vanaf de paddestoel gaat er weer een slang naar het klepje.

              Dit word in de Luchtbox op de motor (paddestoel) weer door een Bi-metaal geregeld, deze voelt de inlaatlucht temperatuur, en zorgt dat de klep opent op sluit

              Willem

              #18118612
              Kleine-Paul
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2012

                @wim-v6 wrote:

                Deze slang gaat naar de paddestoel (met of zonder airbox eraan is motor afhankelijk), en dan vanaf de paddestoel gaat er weer een slang naar het klepje.

                Dit word in de Luchtbox op de motor (paddestoel) weer door een Bi-metaal geregeld, deze voelt de inlaatlucht temperatuur, en zorgt dat de klep opent op sluit

                Willem

                Als ik het goed begrijp. continu vacuümdruk vanaf de motor en in de paddestoel word bepaalt of de vacuüm doorgezet word of niet. Kan dus niet zoveel kwaad als deze slang even niet helemaal 100 is (wil zeggen niet het juiste slangetje, weet niet zeker of hij tijdelijke slangetje de hitte enzo aan kan).

                Dank je wel voor de heldere info. Weer wat geleerd.

                #18118613
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  no probleem, en klopt helemaal..

                  Willem

                  #18118614
                  JoMa
                    Lid sinds:
                    9 June 2013

                    Ik haak even aan bij dit onderwerp. Ik heb nieuwe uiteinden voor de vacuuumslangetjes besteld, maar deze zijn te ruim voor het originele slangetje. Door die ruimte is er dus geen vacuum en kan ik ze alsnog niet gebruiken. Wat voor slangetje moet ik dan hebben die geschikt is? Bij de opel dealer kon ik de originele uiteinden niet bestellen en kreeg dus dingen die niet passen…

                    Hieronder een foto zodat jullie weten waar ik het precies over heb.

                    De oude zit aan het slangetje en de nieuwe ligt ernaast:

                    mijn gedachte is om het slangetje ook maar te vervangen, zodat de nieuwe wel past. Hebben ze dit bij de dealer?

                    #18118615
                    Kleine-Paul
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2012

                      Ik heb het met een stukje benzine slang gedaan uiteindelijk.

                      #18118616
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Prima, werkt ook.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.