Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Vacuumslang tussen gasklephuis en luchtbox op gasklephuis
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2013 om 13:33 #17256390
Ik ben weer lekker aan het sleutelen aan mijn corsa. Alleen breek mij een vacuumslangetje af (zwart) tussen het gasklephuis en de box die er boven op zit. Ik weet alleen niet waar deze voor dient. Kan iemand mij dit vertellen en of ik dit voor een gewoon slangetje kan vervangen welke ik in de garage heb liggen?
Betreft een Corsa B X14SZ.
Alvast bedankt.
23 maart 2013 om 13:54 #18118608Das een vacuumslangetje.
Waar deze specifiek heen gaat durf ik je niet te zeggen, maar ze zijn eigenlijk altijd belangrijk.
Rembekrachtiger werkt op vacuumdruk, brandstofdruk regelaar werkt op vacuum, MAP sensor (luchtflow sensor) werkt op vacuum, etc24 maart 2013 om 11:57 #18118609Dat slangetje gaat naar het zomer / winterklepje in het luchtfilterhuis..
Willem
24 maart 2013 om 12:07 #18118610@wim-v6 wrote:
Dat slangetje gaat naar het zomer / winterklepje in het luchtfilterhuis..
Willem
Ah toch, word hij dan enkel doorgelust via de luchtbox op het gasklephuis? Zwart slangetje van gasklephuis naar luchtbox en met rood slangetje van luchtbox naar luchtfilter bak?
Dank je ;)
24 maart 2013 om 18:14 #18118611Deze slang gaat naar de paddestoel (met of zonder airbox eraan is motor afhankelijk), en dan vanaf de paddestoel gaat er weer een slang naar het klepje.
Dit word in de Luchtbox op de motor (paddestoel) weer door een Bi-metaal geregeld, deze voelt de inlaatlucht temperatuur, en zorgt dat de klep opent op sluit
Willem
24 maart 2013 om 18:42 #18118612@wim-v6 wrote:
Deze slang gaat naar de paddestoel (met of zonder airbox eraan is motor afhankelijk), en dan vanaf de paddestoel gaat er weer een slang naar het klepje.
Dit word in de Luchtbox op de motor (paddestoel) weer door een Bi-metaal geregeld, deze voelt de inlaatlucht temperatuur, en zorgt dat de klep opent op sluit
Willem
Als ik het goed begrijp. continu vacuümdruk vanaf de motor en in de paddestoel word bepaalt of de vacuüm doorgezet word of niet. Kan dus niet zoveel kwaad als deze slang even niet helemaal 100 is (wil zeggen niet het juiste slangetje, weet niet zeker of hij tijdelijke slangetje de hitte enzo aan kan).
Dank je wel voor de heldere info. Weer wat geleerd.
24 maart 2013 om 19:08 #18118613no probleem, en klopt helemaal..
Willem
23 juni 2013 om 19:16 #18118614Ik haak even aan bij dit onderwerp. Ik heb nieuwe uiteinden voor de vacuuumslangetjes besteld, maar deze zijn te ruim voor het originele slangetje. Door die ruimte is er dus geen vacuum en kan ik ze alsnog niet gebruiken. Wat voor slangetje moet ik dan hebben die geschikt is? Bij de opel dealer kon ik de originele uiteinden niet bestellen en kreeg dus dingen die niet passen…
Hieronder een foto zodat jullie weten waar ik het precies over heb.
De oude zit aan het slangetje en de nieuwe ligt ernaast:
mijn gedachte is om het slangetje ook maar te vervangen, zodat de nieuwe wel past. Hebben ze dit bij de dealer?
23 juni 2013 om 19:39 #18118615Ik heb het met een stukje benzine slang gedaan uiteindelijk.
23 juni 2013 om 21:08 #18118616Prima, werkt ook.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.