.1 wie weet of er achter de vacuumpomp een keerring zit of o-ring.
het probleem is dat er olie uit het membraam komt van de vacuumpomp, hoort dit?
ik heb hem los gehad ik kan de nokkenas zien maar merk op dat er geen keering omheen zit.
er zit wel een pakking op het huis van de vacuumpomp om deze dicht te houden tegen het blok.
dit alles heb ik geconstateerd na een wissel van de pomp heb de auto net, ook het onderste pijpje geeft wederom geen vacuum af waardoor de wagen in noodloop terecht komt.
.2 wat me verder tijdens het uitlezen opviel was dat de turbodruk sensor een waarde afgeeft van 55 bar ook deze is vervangen, zou dit geen psi/ kpa kunnen zijn dat mijn apparaat hem weer geeft in bar.
.3 geeft de pomp op het onderste pijpje, vacuum tijdens het stationair draaien
na het vervangen heeft hij even, een uur goed gedraaid en we zijn weer terug bij af.
het gaat om een vectra 2.2dtr uit 2001.